Daria Skrevet 18. april 2017 Forfatter #16181 Skrevet 18. april 2017 Nyvalg er vel ikke en mulighet i Norge, så vidt jeg vet, i Storbritannia skjer det jo fra tid til annen.
Daria Skrevet 18. april 2017 Forfatter #16182 Skrevet 18. april 2017 Det er sikkert gode argumenter på begge sider i den store debatten om ansettelse av flere operasolister, men det er jo relativt frekt av påtroppende operasjef å tillegge sangerne meninger stikk imot det deres egen representant hevder. "Jeg vet hva dere egentlig vil" har aldri vært regnet som en god debattskikk... Sitat – Unge operasangere i dag ønsker større kontroll med egen karrière og større fleksibilitet. Solistene er så spesialiserte. Derfor risikerer de å måtte synge små roller fordi repertoaret ikke passer akkurat deres stemmefag, og det ønsker jeg å unngå, sier hun .Erik Ulfsby kom jo med et lite stikk i sakens anledning da Det Norske annonserte sine nye faste ansatte i dag: Sitat - Vi ser at det for tida går føre seg ein debatt i Operaen om faste kunstnarstillingar. Det Norske Teatret er tilfreds med ordninga vi har med Norsk Skuespillerforbund, og kjem til å oppretthalde den noverande delen faste skodespelarstillingar ved teateret. Grunna naturleg avgang i ensemblet vil det det komme fleire tilsetjingar i åra framover, seier Erik Ulfsby. Jeg har nevnt at jeg liker Ulfsby...?
Skravla Skrevet 19. april 2017 #16183 Skrevet 19. april 2017 Jeg skal nok få dekket opera- og ballettbehovet neste sesong også - og Bryn Terfel....
Daria Skrevet 19. april 2017 Forfatter #16184 Skrevet 19. april 2017 Å little night music Ny Ibsen-ballett fra Marit Moum Aune Stephen Fry-opera Audun Iversen i en hovedrolle Har heller ikke noe imot at Tine Thin Helseth tar med seg både Iversen og Fagottkoret når hun skal feire bursdag... Men det er da for dårlig og uambisiøst at den første nye operapremieren ikke kommer før i november?
Daria Skrevet 19. april 2017 Forfatter #16186 Skrevet 19. april 2017 Men Jingle horse treger jeg nok ikke noe gjensyn med...
Skravla Skrevet 19. april 2017 #16187 Skrevet 19. april 2017 25 minutter siden, Daria skrev: Men Jingle horse treger jeg nok ikke noe gjensyn med... Pussig, noe sånn var i mine tanker også. Og igjen er julekonsertene forsvunnet.
Daria Skrevet 20. april 2017 Forfatter #16188 Skrevet 20. april 2017 Jeg blir så overrasket når jeg vet noe ingen av Kontrapunktlagene vet - ingen av dem gjenkjente Sibelius-monumentet i Helsinki. Men grunnen til at jeg kjenner det så godt er jo at jeg har vært så mye i Helsinki og har sett det flere ganger - før jeg reiste dit ville jeg neppe visst hva det var....
Daria Skrevet 20. april 2017 Forfatter #16189 Skrevet 20. april 2017 For me, one of the most lucrative holidays is Valentine's day... Legg særlig merke til den lille skriften under telefonnummeret...
Daria Skrevet 20. april 2017 Forfatter #16190 Skrevet 20. april 2017 Politikere med humor - alltid en slager
Daria Skrevet 20. april 2017 Forfatter #16191 Skrevet 20. april 2017 Kjell Westö kommer med ny Helsingfors-roman Men jeg synes jo det er unødvendig at han skal bli teater på finsk heller enn på finlandssvensk, der hadde jeg jo hatt en grunn til en Helsinki-tur... Sitat I september 2017 har scenversionen av romanen Hägring 38 premiär på Nationalteatern i Helsingfors. Pjäsen spelas på finska och regisseras av Mikaela Hasan, dramatiseringen är gjord av Hasan och Michael Baran.
Daria Skrevet 21. april 2017 Forfatter #16192 Skrevet 21. april 2017 1,9 milliarder(!) til Nationaltheatret - til glede for alle som liker å gå på teater uten å frykte at man skal få deler av bygningen i hodet underveis...
Daria Skrevet 21. april 2017 Forfatter #16193 Skrevet 21. april 2017 Dette er visst den offisielle vi-liker-Erik-Ulfsby-enda-litt-mer-enn-vanlig-uken Stikker litt her, gleder seg betingelsesløst på andres vegne der Jeg tenkte faktisk på det da jeg leste om Nationatheatrets milliardtilskudd, hvordan andre teatre og kulturaktører ville se på det - det er jo alltid kamp om kronene. Ulfsby svar kom fort og utvetydig: Sitat I dag, fredag 21. april, kom statsråd Linda Hofseth Helleland med meldinga om at regjeringa no tar grep for å rehabilitere Nationaltheatret. Dette er godt nytt for heile scenefeltet. Nationaltheatret er den fremste og kjæraste konkurrenten til Det Norske Teatret. [...] I det perspektivet står det norsk kulturpolitikk lite til ære at ein av dei eldste kulturinstitusjonane vi har, har ein bygningsmasse som snart står til nedfalls. Det er bygd flotte kulturhus mange stader, men ein slit med å fylle dei med godt innhald. Nationaltheatret har innhaldet, men ikkje eit tidsmessig bygg å vise det fram i. Det får dei forhåpentlegvis no. Vi gratulerer våre gode kollegaer og gler oss til resultatet.
Daria Skrevet 21. april 2017 Forfatter #16194 Skrevet 21. april 2017 Jeg satt på bussen som kjørte forbi min gamle videregående skole og innså plutselig at noen seter unna satt en som var påfallende lik en av mine gamle klassekamerater. Det var helt klart ikke ham, med mindre han har funnet ungdomskilden og forsatt ser ut som han er 18, men som han liknet... *nostalgisk anfall*
Skravla Skrevet 21. april 2017 #16195 Skrevet 21. april 2017 Den andre busssen kom et par minutter etter min buss..... så det må ha vært noe heng i sanntid.
Daria Skrevet 21. april 2017 Forfatter #16196 Skrevet 21. april 2017 QI-teksteren oversatte suit of armour med pansret dress. Ordet rustning var visst ikke i hans vokabular...
Daria Skrevet 22. april 2017 Forfatter #16197 Skrevet 22. april 2017 -Det er tungt og mørkt og dystert, ingen kjente arier eller nynnevennlig musikk, det synges på fransk og varer i over tre timer. La meg nå bruke den neste halvtimen på å fortelle dere hvorfor dere likevel vil se dette... Strålende start fra formidleren før Pelléas et Mélisande i operaen i kveld Og ja, det var tungt og dystert og fransk og merkelig - og veldig severdig. Flotte sangere også, noen på ekstra mange måter. man klager jo ikke når en usedvanlig (særlig til operasanger å være...) veltrent ung amerikaner plutselig står skjorteløs på scenen. Baryton-bonus på en lørdag! 1
loffen Skrevet 23. april 2017 #16198 Skrevet 23. april 2017 På 22.4.2017 den 0.36, Daria skrev: QI-teksteren oversatte suit of armour med pansret dress. Ordet rustning var visst ikke i hans vokabular...
Daria Skrevet 23. april 2017 Forfatter #16199 Skrevet 23. april 2017 Mange rare lyder i huset i dag, om det er frustrasjon eller ekstase, om det er noen som krangler eller som har seg, om det er paret ved siden av eller tenåringene i etasjen over er ikke så lett å si. Vi får uansett anta at det går over...
Jerle Skrevet 24. april 2017 #16200 Skrevet 24. april 2017 18 timer siden, Daria skrev: Mange rare lyder i huset i dag, om det er frustrasjon eller ekstase, om det er noen som krangler eller som har seg, om det er paret ved siden av eller tenåringene i etasjen over er ikke så lett å si. Vi får uansett anta at det går over... Gikk det over? Dette er den tingen jeg minst savner med å bo i blokk. For det var jo like fælt når vi hadde baby som hyyyylte. Jeg visste jo at alle andre også hørte det. Men jeg savner veldig å ha vaktmester, samt det med kun en dugnad i året. Det er litt mer "dugnad" med eneboolig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå