Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Daria skrev:

*boom*

Hæ, hva var det?

*boom*

Fyrverkeri midt på dagen? :klo: 

*boom*

Hallo, du har nettopp sett 14 innlegg rundt omkring om at kongen fyller 80 i dag - salutt kl 12, selvfølgelig :klaske:

:hoho: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet dette vil komme som et sjokk på de fleste, men jeg har faktisk kjøpt te på tur. Mye te. Og sjokolade. Et par sko. Litt smykker og bling. Samt en termokopp, fordi hotellet bare hadde pappkrus *kravstor* Dessuten har vi vært på musikal (Gjensyn med Tenk om :strix: På svensk!), hatt afternoon tea og spist skikkelig dansk brunch og tre-retters australsk middag - med kenguru som hovedrett (nytt dyr på har-spist-lista. Bill.mrk ikke vegetarianer), servert av en sjarmerende og pratsom australsk kelner. Eneste streken i regningen var da kom på flyplassen i går og fikk vite at flyet var kansellert. Det senere flyet vi ble booket om til ble selvfølgelig forsinket i tillegg, så i stedet for å lande på Gardermoen 20.15 landet vi 23. Litt sliten i dag...

Skrevet

Vi lærte dessuten et fantastisk svensk uttrykk på teateret, en versjon av "lyset er på, men ingen hjemme": Hjulet snurrar, men hamstern är död :rulle: Hadde også sansen for Kungen åsna är ändå bara en åsna - mao det har ikke noe å si hvem du kjenner.

Skrevet
20 timer siden, Daria skrev:

*boom*

Hæ, hva var det?

*boom*

Fyrverkeri midt på dagen? :klo: 

*boom*

Hallo, du har nettopp sett 14 innlegg rundt omkring om at kongen fyller 80 i dag - salutt kl 12, selvfølgelig :klaske:

:hoho: 

Skrevet

-Hva tenkte du da du så all snøen som var kommet i dag?

-Nei, altså, vi er jo smarte nok til å følge med på værmeldinga, og der sto det snø, så...

Norske smørere, altså - de er ikke så dumme... :fnise: 

Skrevet

Tongas deltaker i sprintrennet deltok også i siste sommer-OL - i taekwondo. Multitalent. Multi-noe, hvertfall... :fnise: 

Skrevet
Sitat

En personlig dokumentar kan bli i overkant selvopptatt. I «Karenina & I» begynner denne bevegelsen omtrent umiddelbart, idet Gørild Mauseth for første gang skrider sakte gjennom et blålig landskap i lang kjole. Hun følges av ektemannen Tommaso Mottolas hengivne kamera, mens sitater med bare noen få skrivefeil glir over lerretet.

[...]

Mye tenners gnissel har å gjøre med frykten for at dette ikke skal gå bra, en bekymring som virker både rasjonell og betimelig, om enn ganske uinteressant for alle andre enn Mauseth selv. Det beste rådet hun kunne fått ville antagelig vært å droppe et slikt prosjekt, men dét er altså i seneste laget.

[...]

Det de burde bekymret seg for, er om hun har blitt så sentrert rundt seg selv at hele verden har blitt et speil. Men Mauseth-ekspressen viser seg å være umulig å pense over på et annet spor, med mer interessant utsikt enn mot hovedpersonens lidende mine.

Inger Merete Hobbelstad. Nesten ikke syrlig. :ler: 

Skrevet

Dette har jeg lyst til å se....

Sitat

Smack my ass and call me Rosie! Adrian Angelico har nailet rollen som Oktavian i Der Rosenkavalier ved den Kungliga Operan i Stockholm 2018. GRATTIS!

Skrevet

2018? Har de sluppet neste års program? *leter* *finner ikke*

Skrevet

Mulig bare internt - "The fat lady" informerte på face. 

Skrevet

Og der fikk jeg nyhetsmail fra Kunglige operan, med beskjed om at nytt sesongprogram kommer i midten av mars. De hørte åpenbart mitt behov for info :fnise: 

Skrevet
27 minutter siden, Daria skrev:

Og der fikk jeg nyhetsmail fra Kunglige operan, med beskjed om at nytt sesongprogram kommer i midten av mars. De hørte åpenbart mitt behov for info :fnise: 

Dukket opp her også. :) Er på tide vår snart kommer med litt info. 

Skrevet

I en Graham Norton-episode som inneholder både Josh Groban, Jon Richardson, David Tennant, Catherine Tate og Beatrice- og Benedict-sitater fra Much ado about nothing er det likevel ingenting som slår sms-utvekslingen til Pickle & Honeypuff... :fnise:

Skrevet

Bjørgen er jo bare rå! :pls: *bøyer meg i støv og hatter og det som er* Og etter å ha vunnet vandrer hun rundt i målområdet og prater med lagvenninner og konkurrenter, gratulerer, trøster og oppmuntrer. Forbilde på alle måter. 

Skrevet

MGP på både svensk og dansk tv *rykker i zappe-fingeren* Det første danske bidraget insisterer på at we've got to live as oooone, we've got to sing as ooooone, med naturfarget kjole, glitterregn og jordklode i fanget. Tror vi nærmer oss rekord i antall MGP-klisjéer i samme opptreden... Hos svenskene jodles det, det har vi jo også sett før :filer: 

Skrevet

Mann med stor manbun synger på dansk. Tror jeg. Om København. Tror jeg. Diksjon og dansk har aldri vært gode venner...

Skrevet

I'm running with lions, synger svenska. Er det derfor kjolespiltten hennes gikk nesten opp til hatteforet - det var løvens skyld? :vetikke: 

Skrevet

Maggie Smith altså - hvordan kan man ikke elske henne... (og Ian McKellen - hvordan kan man finne på å kombinere slips og t-skjorte...?)

Skrevet

Hva har jeg sagt om hvit dressjakke...? :nei: Kombinert med bleket 90-tallslugg som er så stiv at det sannsynligvis overlever en middels orkan. Jeg er SÅ imponert .*finner min indre Maggie Smith*

Skrevet

:fnise:

Du måtte kanskje ikke lete så lenge etter din indre Maggie Smith? :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...