Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja selvfølgelig, du er jo skikkelig proff. :Nikke: 

Jeg skulle fortelle en kollega om "Og bakom synger skogene" av Trygve Gulbranssen. Og jeg klarte ikke å huske hverken tittel eller forfatter, var helt blank. Da husket jeg noe om at han først hadde fått dårlig omtale av første boken og at det handlet om en bjørn. Og vipps hadde google hjulpet meg med både forfatter og tittel. At det var dette jeg fant han på er ganske utrolig, siden det på Wikipedia står at bøkene hans er oversatt til mer enn 30 språk og solgt i over 12 millioner eksemplarer. Kan ikke akkurat kalle det en lunken mottagelse. Men tror det sto bakpå boken jeg har om denne dårlige mottakelsen. Og det er sikkert 14-15 år siden jeg leste den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder å søke så konkret og detaljert som mulig. Ikke som eleven som kom til meg (jeg er jo i bunn og grunn en menneskelig søkemaskin for dem :fnise: ) og spurte etter bøker om krigen når det hun egentlig var ute etter var stoff om krigshandlingene i Narvik i 1940...

Skrevet
24 minutter siden, Daria skrev:

Det gjelder å søke så konkret og detaljert som mulig. Ikke som eleven som kom til meg (jeg er jo i bunn og grunn en menneskelig søkemaskin for dem :fnise: ) og spurte etter bøker om krigen når det hun egentlig var ute etter var stoff om krigshandlingene i Narvik i 1940...

Du har jo bachelor i googling, da. Så det er ikke så rart...

Skrevet

Der forsvant super-G-Gullet :sur: Blame Canada!

Skrevet
På 27.1.2017 den 14.04, Daria skrev:

Å fyttirakkern! En løper gikk så heftig rundt i utforbakken at jeg hylte og holdt meg for øynene, men han var faktisk på beina igjen med en gang og kjører ned til mål. Det så stygt ut - og han kjenner det nok i morgen...

...og i dag tok samme mann VM-gull. :daane: De kaller Alexander Aamodt Kilde for Hulken, men Eric Guay er åpenbart ikke helt borte han heller. Og Kjetil Jansrud er jo bare god, der han står og egentlig er mer opptatt av at Kilde mistet bronsen enn at han selv tok sølv.

Skrevet

Sitat

Q – Do you know what happened to the hippy who crossed IBM with LSD?

A – He went on a business trip.

:rulle:

*årgangsvits*

Skrevet

Når jeg kommenterer til Foodora-mannen som har parkert sykkelen sin på tvers rett foran døra at han står i veien og får til svar at No, no, there's plenty of room around the sides så bekrefter han jo egentlig innvendingen min. Jeg skal ikke trenge å gå rundt sykkelen hans...

Skrevet

Små ting som endret historien. I dag: Meslinger hos russiske barn.

I den russiske revolusjonens tidlige fase tilbød den britiske kongen asyl for tsarfamilien. De fikk ikke reist umiddelbart fordi ungene hadde meslinger, og da de var friske nok for turen hadde revolusjonen gått for langt og kongen ombestemt seg. Vi kunne hatt en eksil-tsar - og hva hadde da skjedd da Sovjet gikk i oppløsning...?

Skrevet
11 timer siden, Daria skrev:

Når jeg kommenterer til Foodora-mannen som har parkert sykkelen sin på tvers rett foran døra at han står i veien og får til svar at No, no, there's plenty of room around the sides så bekrefter han jo egentlig innvendingen min. Jeg skal ikke trenge å gå rundt sykkelen hans...

Matlevering går foran tilgang - det er da helt soleklart!

Skrevet
9 timer siden, Daria skrev:

Små ting som endret historien. I dag: Meslinger hos russiske barn.

I den russiske revolusjonens tidlige fase tilbød den britiske kongen asyl for tsarfamilien. De fikk ikke reist umiddelbart fordi ungene hadde meslinger, og da de var friske nok for turen hadde revolusjonen gått for langt og kongen ombestemt seg. Vi kunne hatt en eksil-tsar - og hva hadde da skjedd da Sovjet gikk i oppløsning...?

Det er mange (ubetydelige) ting som har endret historiens gang. Sånne detaljer er kule.

Skrevet

Jeg ble jo så fascinert av den kontrafaktiske romanen jeg leste i høst - tror jeg må spore opp flere slike...

Skrevet

-Hun var litt skeiv, men vi fikk skrudd henne inn...

Er det greit å snakke om søsteren din på den måten på tv, Stain Eckhoff...? 

Om det er greit at jeg plukker løsrevne setninger fra sportssendingene ut av all kontekst bare forsoekulativ og/eller komisk effekt? Selvfølgelig... :fnise: 

Skrevet

Dagens Live at Apollo-episode er den hvor Jon Richardson snakker om putters og leavers og hvor de gjør av nøklene sine - They're where I put them eller They're wherever I left them... For en time siden la jeg merke til at nøklene mine ikke sto i døra som de pleier å gjøre og dro i gang en leteaksjon - de sto i låsen på utsiden og hadde gjort det i 8 timer. Jon hadde vært så imponert irritert... :fnise: 

Skrevet

Fordi alle selvfølgelig har et behov for å høre James Corden og Josh Groban synge Bæ bæ lille lam og Fader Jakob...

Skrevet

Jeg trenger vel egentlig ikke vite så mye om hva Kjetil Jansrud eventuelt hoster opp... :forkjola:

Hey, når fikk vi trombone-smiley? :edie:Ikke at jeg har savnet det eller har noe akutt behov for den, men det var jo kul :fnise: 

Skrevet

Det jeg får mest mark (og rykninger i muteknapp-fingeren) av i enhver mesterskapssending - intervjuer med utøvernes familie og venner og med tilskuerne. Jeg. Bryr. Meg. Virkelig. Ikke. Synes av et samlet ekspertkommentatorpanel som dukker når jagerflyene kommer mens Line Andersen får en svært spontan latterkrampe, derimot... :rulle: 

Skrevet

-Kjetil, vi har lånt deg bort! Du skal bort til østerriksk tv, og så får vi Stefan Eberharter istedet!

:fnise:

Det er vel ikke så lett å holde det gående på direkten når rennet blir utsatt og utsatt, så da må man jo benytte de mulighetene man har. Ta en gammel alpinist eller to og la dem vandre... :ler: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...