Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser reprisen av Melodifestivalen og konstaterer at Ace Wilder fortsatt drømmer om å bli Avril Lavigne ca 2002 og insisterer på at I'm a wild child. Jeg beklager, men når du er godt oppe i 30-årene begynner det å smake litt av desperasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frank Aarebrot er en smart mann, la oss håpe han har rett.

Sitat

– Det er uforståelig at Trump har presset gjennom en slik immigrasjonsordre før høyesterettsdommeren er godkjent og en ny justisminister er på plass i Washington, sier Aarebrot.

Dette oppsummerer vel egentlig ganske greit hvor inkompetent Trump faktisk er når det gjelder politiske spilleregler og hvordan demokratiet faktisk fungerer - og hvordan det slår tilbake på ham selv. Litt mer taktikk og tålmodighet hadde hjulpet ham.

Skrevet
På 3.2.2017 den 13.57, Daria skrev:

Det satt en dame og mediterte på toget i dag - spikrak i ryggen helt ytterst på setet med lukkede øyne og helt åpenbart konsentrert om meditasjonspusting. En mann satte seg ved siden av og begynte uten videre å massere nakken hennes - hun snur seg sier Det er veldig snilt av deg og det trengs sikkert, men når jeg er i meditasjonen må jeg ha stillhet. Så da tok han av seg sko og sokker og sorterte myntene sine.

Jeg ble litt :hakeslepp: - av begge to, egentlig. En helt vanlig fredag på lokaltoget... Det var et sånt øyeblikk hvor jeg føler meg veldig normal der jeg satt med boken min... :ac: 

:daane:Har ikke ord!

På 3.2.2017 den 17.14, Daria skrev:

Reklame for match.com:

God valentinsdag til alle single. Nyt det så lenge det varer.

Eh... var det meningen at jeg skulle føle meg truet nå? Parforholdet kommer og tar deg når du minst aner det, og da er helvete løs? :redd: 

He, he. Ja du følte deg vel truet?

Skrevet

Og vi gjentar til det kjedsommelige: Du har ansvar for dine egne handlinger og må ta følgene av det. At du ikke dobbelsjekker at du har skrevet riktig sum når du sender et sms-bud på en bolig er din dårlige vurdering, det ville tatt deg et halvt sekund å kontrolltelle antall nuller. Å sutre til media i ettertid hjelper ikke. Jeg skjønner at det er kjipt og en skikkelig dyr lærepenge, men det er fortsatt ditt eget ansvar.

Skrevet
14 minutter siden, Daria skrev:

Og vi gjentar til det kjedsommelige: Du har ansvar for dine egne handlinger og må ta følgene av det. At du ikke dobbelsjekker at du har skrevet riktig sum når du sender et sms-bud på en bolig er din dårlige vurdering, det ville tatt deg et halvt sekund å kontrolltelle antall nuller. Å sutre til media i ettertid hjelper ikke. Jeg skjønner at det er kjipt og en skikkelig dyr lærepenge, men det er fortsatt ditt eget ansvar.

Det kan da ikke være den som gjør feilen som skal svi.... døh!

Skrevet
22 minutter siden, Daria skrev:

Espen Langvik blir operasjef.

Spennende - men litt trist at han forsvinner fra operaen i Oslo. Kanskje man må ta seg en operatur nordover...?

Jeg så det. Men det er jo spennende for han da.

Skrevet

Ryktene (dvs NRK melder det, så da stemmer det vel...) sier at Kristian Valen skal delta i MGP i går. Han kan ikke forvente at vi skal ta ham seriøst som musiker?!

Skrevet
5 timer siden, Daria skrev:

Enda en: "Buhu, jeg leste ikke papirene for fastrentelån godt nok før jeg signerte, og det er bankens feil"

Skrevet

Å Herregud, Rune Rudberg stiller også i MGP. Altså, jeg forventer ikke nødvendigvis høy musikalsk kvalitet i MGP, men en visst minstekrav burde det da være...?

Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Å Herregud, Rune Rudberg stiller også i MGP. Altså, jeg forventer ikke nødvendigvis høy musikalsk kvalitet i MGP, men en visst minstekrav burde det da være...?

Sier du at vi kanskje greit unngår internasjonal seier i år også? Det er jo genialt! :hoppe:

Skrevet
1 time siden, Rosalie skrev:

Men kjære vene, det er jo hele poenget med fastrente - hvis renta stiger har du gjort en god deal, men du risikerer også at renta synker og du sitter der med tapet. Fastrente er for de som trenger og/eller vil ha forutsigbare låneutgifter. Og "bankens saksbehandlere er mer selgere enn rådgivere"? No shit, Sherlock... Jeg anser meg selv for å ha relativt dårlige kunnskaper om økonomi, men alt er åpenbart relativt.

Likte forøvrig svaret meglere ga vdr han med tasteproblemene - de påpekte tørt at han ikke akkurat var en grønn førstegangskjøper, men høyt utdannet og med god inntekt på jakt etter utleiebolig han skulle tjene penger på...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Roadrunner skrev:

Sier du at vi kanskje greit unngår internasjonal seier i år også? Det er jo genialt! :hoppe:

Neineineinei, vi kan jo ikke sende noen av de to til den internasjonale finalen! Tenk på vårt rykte!

Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

Neineineinei, vi kan jo ikke sende noen av de to til den internasjonale finalen! Tenk på vårt rykte!

Har vi så mye å frykte angående rykte i internasjonal GP sammenheng?

Skrevet

Tja...kanskje ikke... men vi trenger jo ikke bekrefte det... 

Skrevet

I kveld har jeg vært min egen vanskelige låner. "Jeg leter etter denne boka jeg så i en bokhandel for noen år siden og angrer på at jeg ikke kjøpte. Jeg husker ikke tittel eller forfatter, men jeg tror det var en kvinne som skrev på skrivemaskin på omslaget. Den handlet om single kvinner i Storbritannia i annen verdenskrig - eller var det første? Jeg er litt usikker..." :fnise:

Jeg fant den til slutt (selv om det ikke var noen skrivemaskin på omslaget. Når jeg tenker meg om var det kanskje en annen bok? *må søke mer*) :nigo: Og et par andre interessante blindspor underveis...

Skrevet
10 timer siden, Daria skrev:

I kveld har jeg vært min egen vanskelige låner. "Jeg leter etter denne boka jeg så i en bokhandel for noen år siden og angrer på at jeg ikke kjøpte. Jeg husker ikke tittel eller forfatter, men jeg tror det var en kvinne som skrev på skrivemaskin på omslaget. Den handlet om single kvinner i Storbritannia i annen verdenskrig - eller var det første? Jeg er litt usikker..." :fnise:

Jeg fant den til slutt (selv om det ikke var noen skrivemaskin på omslaget. Når jeg tenker meg om var det kanskje en annen bok? *må søke mer*) :nigo: Og et par andre interessante blindspor underveis...

Fikk du hjelp til å finne den, med den infoen du ga? Det lurer jeg veldig på. :sjenert::klo:

Skrevet (endret)

Fant den helt selv - man er da proff :nigo:  Tror single woman history book war var søkestrengen som til slutt ga resultater. Ellers er det beste tipset å bruke bildesøket i google - det er mye raskere å finne fram i bokomslag og bilder enn i tusenvis av tekst-treff.

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...