Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sett Arve Tellefsen og Jan Garbarek sammen på scenen. Fra første rad. Det er faktisk så stort at det må fortelles i alle kanaler. I det hele tatt en fantastisk konsertkveld når Tellefsen feiret bursdag i operaen - Håvard Gimse, Heidi Ruud Ellingsen, Nidarosdomens guttekor og et orkester med toppmusikere fra halve Europa var også blant deltagerne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten har sendt meg faktura på et underfakturert brev - to ganger, på samme faktura.  Man kan logge seg inn og se bilder av berevene man har fått faktura på,  og det er helt åpenbart at det er det samme brevet. Jeg sendte dem en klage og påpekte at det er litt drøyt... Det handler bare om 15 kroner, men noen prinsippsaker er verdt bryet..

Skrevet

Mine gratulasjoner til KG, som varsler 45 min nedetid og er ute av drift i nesten 5 timer. Det er jo ikke første gang...

Da er jeg mer imponert over Posten,  som brukte 15 min på å beklage og slette fakturaen.  Inkludert den delen jeg strengt tatt skulle ha betalt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

-There was talk of an American monarch, but they decided on an elect presedent. And sone of them has done remakably well.

-In history, the arrival of a small man in a big hat has rarely been good news.

Jeg har nevnt at jeg elsker britisk humor og understatement? :ler: Gullkorn fra formiddagens historieprogram på BBC.  Den lille mannen i denne sammenhengen er forøvrig Napoleon. 

Endret av Daria
Skrevet

Hos meg fungerte forumet ganske greit i ettermiddag, bare ikke Mine Innlegg... Måtte jobbe meg gjennom menyen, men fikk lest og  kommentert. 

Skrevet

Ah, jeg går alltid rett inn på Mine innlegg. Når jeg får feilmelding der om at forumet er nede sjekker jeg ikke noe mer. 

Skrevet

Romeo og Julie-kveld i heimen - en ballettforestilling (ballett på skjerm blir aldri helt det store) og to essays, et nytt og et drøyt 100 år gammelt. Og litt mimring om en purung Leonardo di Caprio...

Skrevet

Jeg vandrer rundt i korridoren hjemme med et bokmerke i hånden og virrer med hodet for tiden - bill.mrk. gal nabo :ler: Etter fysiobesøket forrige uke har jeg tatt øvelsene mine til det mest avanserte nivået - gående. Det er litt enklere å få til i en rett korridor enn inne i leiligheten hvor jeg må gå i usving fra kjøkkenet til stua og se opp for møbler underveis. Foreløbig har jeg unngått å treffe noen mens jeg holder på, men det vil nok skje... :fnise: 

Skrevet

Kjekt med lange korridorer hjemme da. 

Leste første setnningen og tenkte at nå hadde du flyttet inn på jobb. :fnise: 

Skrevet

Lakris med hvit sjokolade og bringebær. Ikke så fantastisk som det høres ut, men de går nok ned... *offervillig* :arwen: 

Skrevet

Det er i gang - presidentinnsettelsen i USA  sparkes igang med konsert nå i kveld. *grøsser* Ikke den mest stjernespekkede affæren, hverken i kveld eller i morgen, de har jo ikke akkurat stått i kø for å bidra. Jon Voight snakker nå om propaganda og ondsinnede løgner mot Trump som bare vil hjelpe USA, og Gud har besvart våre løgner. Eller ikke. Lurer på hvor mange jobber han mister på den talen der...

Skrevet

Trump likner jo virkelig på et lemen...

Merker meg forøvrig at både Bush sr og fru Barbara er innlagt på sykehus når tidenes mest omstridte republikansk president skal innsettes. Tilfeldig? Høyst sannsynlig, men situasjonen kan jo være slitsom for noen og enhver...

Skrevet

Mine varmeste tanker og dypeste medfølelse til amerikanerne i dag (med unntak av de som faktisk stemte på Trump, da - de får skylde seg selv...). En ting er å få en statsleder man er politisk uenig med, det må man fra tid til annen leve med i i et demokrati (Hei på deg, Erna!), men å få en så mektig leder som er så fullstendig uforutsigbar, så politisk uerfaren og så fullstendig uten både kunnskap om og respekt for politiske spilleregler. En løs kanon i det hvite hus - akkurat det verden trenger...

Skrevet

Tror det var Frank Aarebrot som sa at det var ikke president Trump man bør frykte, men leder for de amerikanske militære styrker..... Og presidenten i USA har mer makt som leder for the Armed Forces enn som president.

Skrevet

Kjenner på en form for skrekkfascinasjon over det som foregår over dammen nå...

Skrevet
28 minutter siden, Skravla skrev:

Tror det var Frank Aarebrot som sa at det var ikke president Trump man bør frykte, men leder for de amerikanske militære styrker..... Og presidenten i USA har mer makt som leder for the Armed Forces enn som president.

Han hadde noen interessante poeng der - om forskjellen på en orde fra presidenten og en ordre fra militærsjefen, f.eks. Viktigheten av å bruke riktig brevpapir... Men det er jo samme mannen uansett - og altfor mye makt samlet i et embede.

President Trump - en gavepakke til rojalistene. Nå ser vi hvor galt det kan gå i en republikk... :fnise: Tross alt - Harald og Haakon eller Trump og vennene hans? Det er jo en no-brainer...

Skrevet
15 timer siden, Daria skrev:

Trump likner jo virkelig på et lemen...

Er ikke det en fornærmelse mot lemenet?  :pasha:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...