Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal gi en reise til mine tre kjære. Jeg har skrevet et brev om hva og hvor, puttet i en konvolutt fra jobb - og så er jeg ikke helt klar på hvordan jeg skal pakke inn. Litt som et gavekort altså. Har ei kasse det kom ei bok i  for en tid tilbake som jeg tok vare på, men jeg tenker jeg må få pakken tung også, slik at den ikke er lett som en fjær når de tar den fram...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gråstein - bare tenk deg de lange ansiktene når de åpner :rulle: 

Skrevet (endret)

Jeg endte med å putte to bøker oppi den lille kassen, så nå har den i alle fall litt tyngde. Blir morsomt når de åpner og finner mine bøker inni. :ler:

Endret av Jerle
Skrevet

Jeg er litt usikker på om det sier mest om meg eller om statsråden og hennes departement, men dette var min middelbare rekasjon da jeg leste følgende:

Sitat

Ifølge NRK er det EØS- og EU-minister Elisabeth Aspaker som skal ut av regjeringen.

-Hæ, hvem? Og hvor lenge har vi hatt et sånt departement?

Svaret på det siste er vel sannsynligvis i tre år, det er sjelden man oppretter nye departement underveis i en regjeringsperiode, men det sier vel litt om hvor synlig hun har vært i media.

Skrevet

Ikke det mest medieomtalte departementet vi har gitt. Men hun var litt i media i forbindelse med Brexit. Det var vel da jeg oppdaget at vi hadde dette departementet. 

Skrevet

Da er det offisielt - Terje Søviknes, mannen som på riksplan til nå har vært mest kjent for å skjenke og utnytte en 16-åring fra eget ungdomsparti, er faktisk statsråd. Jeg blir litt uvel...

Skrevet

Mental nedsmeltning og kulturell apokolapyse - oh baby, talk pretensiøst og elitistisk to me... *henter viften*

Forøvrig er det en usannsynlig teit artikkel. Journalisten er åpenbart enda mer Apple-fanboy enn jeg er Ellefsen-fangirl, og objektivitet og kritisk tenkning til noe som helst er visst oppskrytt.

Skrevet
15 timer siden, Daria skrev:

Da er det offisielt - Terje Søviknes, mannen som på riksplan til nå har vært mest kjent for å skjenke og utnytte en 16-åring fra eget ungdomsparti, er faktisk statsråd. Jeg blir litt uvel...

Huff ja... :spy: 

Og jeg føler meg ikke helt vel med den nye justisministeren heller...

Skrevet
På 20.12.2016 den 16.31, Daria skrev:

13 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Huff ja... :spy: 

Og jeg føler meg ikke helt vel med den nye justisministeren heller...

Vi vitser om at amerikanerne er idioter som har valgt Trump til president. Når vi ser på,den norske regjeringen, er ikke tilstandene mye bedre her på haugen. 

Skrevet

Vi har vår andel idioter, vi også, Forskjellen er jo med en koallisjonsregjering at det strengt tatt ikke er så mange som faktisk har stemt på de verste, de var bare litt lite taktiske med hvilke andre de stemte på. Det er nok ganske mange av både velgere og medlemmer i Høyre, KrF og Venstre som ville stemt FrP ut av regjeringen om de kunne...

Skrevet
13 timer siden, Daria skrev:

Vi har vår andel idioter, vi også, Forskjellen er jo med en koallisjonsregjering at det strengt tatt ikke er så mange som faktisk har stemt på de verste, de var bare litt lite taktiske med hvilke andre de stemte på. Det er nok ganske mange av både velgere og medlemmer i Høyre, KrF og Venstre som ville stemt FrP ut av regjeringen om de kunne...

I slike sammenhenger skulle jeg alltid ønske at jeg kunne stemme. Da hadde det blitt orden på så mangt. :engel:

Skrevet
Sitat

Bli först med Ian McEwans efterlängtade roman!

...lød emnefeltet i mailen jeg fikk, og et øyeblikk fikk jeg teen i halsen. Men det dreier seg selvfølgelig om (den svenske) oversettelsen, boka kom jo i september og jeg har lest den for lenge siden... Lure meg på den måten,... :jolie: 

Skrevet

Flere svenske litteraturnyheter. Jeg ser på twitter at den svenske statsministeren Stefan Löfvén mener at Astrid Lindgren burde få Nobels litteraturpris og lurer umiddelbart på hva han ikke har fått med seg - at hun er død eller at den ikke deles ut posthumt? Det taler vel tross alt til hans fordel at det var på det siste punktet kunnskapen hans sviktet... :fnise: 

Skrevet (endret)

I avdelinger for setninger jeg aldri trodde jeg ville skrive, men så gikk jeg meg vill på youtube igjen, presenterer vi i dag: Greg Davies mater Victoria Coren med tomat og vaniljesaus, med en vektmanualskje...

Endret av Daria
Skrevet

:tree: God jul! :tree:

Både til bokeeier og gjester :hoppe:

Skrevet

Jeg skjønner at når det er lange køer i kassene i matbutikken sparer det tid og venting å ha ansatte som pakker poser fortløpende. Jeg skjønner også at mår man uansett bare skal trille posene ut og laste dem over i bilen er det ikke så nøye hvordan de pakkes (så lenge ikke eggene havner i bånn...).  Men for meg som skal bære varene mine hjem og har to nett av varierende størrelse er strategisk pakking essensielt, og når det uansett ikke var et eneste menneske i kø bak meg er det vel litt unødvendig å mase om at jeg må gi nettene mine til pakkersken? Jeg var faktisk så sær at jeg pakket om mye av det hun hadde gjort...

Dessuten blir ikke en julehilsen mer personlig av at du sender et bilde eller en filmsnutt til alle fb-vennene dine som melding i stedet for å bare legge den ut på tidslinjen din...

Men forøvrig er julestemningen stigende, altså... :ler: 

Skrevet

Jeg liker også å pakke matvareposene mine selv, til tross for at de normalt ikke skal lenger enn til bilen. Tanken er god, men de er dessverre ikke så veldig gode på det.

Skrevet

Det er også noe med at man har sin måte å gjøre ting på, enten man pakke handleposer, henger opp tøy eller stabler i oppvaskmaskinen. Andre kan gjøre som de vil i sitt eget hus og sine egne ting, men jeg vil ha mine ting på min måte :fnise:  Jeg måtte snakke strengt til meg selv en gang en venninne var hos meg og fant fram en kjele for å lage kakao - mitt første instinkt var å ville påpeke at det var feil kjele, for det var jo ikke den jeg pleide å bruke til kakao... :sjenert: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...