Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

-Jeg har meldt litt med Gregor Schlierenzauer...

Ander Jacobsen demonstrerer fordelen ved ekspertkommentatorer som var aktive for så kort tid siden at de fortsatt har kontakter på innsiden :ler: Skjønner forøvrig på kommentarer på twitter at tv2s debut som formidler av v-cup-langrenn ikke har vært helt vellykket. Uten å ha sett det selv kan man lese mye ut av Tom Nordlies kommentar om at det å bli en god formidler må læres og at man kanskje ikke skal øve i den øverste ligaen...

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Da må han jo komme seg hjem hvis det skjer noe.

NRKs kvinnelige hoppkommentator er ikke enig med Ivar Hoff når det gjelder mannlige idrettsutøveres prioriteringer av barnefødsler og gravide koner... :fnise: 

Skrevet

Med ett Bob Dylan-relatert unntak er alle som kommenterer den pågående Nobel-seremonien i twitter-feeden min opptatt av kjoler og smykker. Uten å ha studert de kongelige så veldig nøye (de glitrer! Og jeg er spent på å se Madeleine stående) synes jeg kveldens antrekk så langt er dirigentens. Selvfølgelig velger du en kjole med elegant og forseggjort rygg når du skal tilbringe mesteparten av din synlige tid med ryggen mot kameraene :tommelopp: 

Skrevet

Ved første øyekast ser det ut til at prinsesse Sofia endelig har fått en skikkelig tiara-frisyre - framskritt!

Skrevet (endret)

Den ene fløytisten følger opp de kongelige damenes eksempel når det gjelder glitrende antrekk - mistenker at en viss kontretenor ville vært misunnelig på den jakka...

(Og bare for å prøve å redde mitt intellektuelle rykte vil jeg gjerne opplyse at jeg parallelt med å overvåke glitter, stas og kongeligheter på Nobel-banketten jobber med et blogginnlegg om alle litteraturpris-vinnerne jeg har lest...)

Endret av Daria
Skrevet

Dirigenten har fått konkurranse om prisen for kveldens antrekk. Kokken som skal kommentere maten for SVT har en topp med mønster av gull-kniver, og det er adskillig mer elegant enn det høres ut.

Skrevet

Noen burde kanskje ha fortalt Dylan at å levere kveldens lengste tale (lest av den amerikanske ambassadøren) om hvor uverdig og ydmyk du er (samtidig som du indirekte sammenlikner deg selv med Shakespeare) fort kan virke mot sin hensikt...

Skrevet
8 minutter siden, Daria skrev:

Noen burde kanskje ha fortalt Dylan at å levere kveldens lengste tale (lest av den amerikanske ambassadøren) om hvor uverdig og ydmyk du er (samtidig som du indirekte sammenlikner deg selv med Shakespeare) fort kan virke mot sin hensikt...

Jeg likte den jeg. 

Skrevet

Noen vil ikke så på Nobelmiddag, så her er det 'Die Hard' på TV3. Men Alan Rickman er jo med så. :popcorn:

Skrevet
10 minutter siden, Skravla skrev:

Jeg likte den jeg. 

Flertallet på twitter ser ut til å være enig med deg, Mest av alt synes jeg det er rart at de ikke får tildelt taletid, talen hans var så mye lenger enn alle andres at det ble påfallende.

7 minutter siden, loffen skrev:

Noen vil ikke så på Nobelmiddag, så her er det 'Die Hard' på TV3. Men Alan Rickman er jo med så. :popcorn:

Alan Rickman er aldri feil, men jeg er ikke overbevist om at han er nok til å få meg til å se Die Hard... :fnise: 

Skrevet
21 minutter siden, Rosalie skrev:

Skulle ønske når egen kronprinsesse kunne lære litt av sin svenske kollega: Kronprinsesse Victoria gikk nok en gang for HM i stedet for grisedyr design. 

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23869540/kronprinsesse-victoria-i-kjole-fra-hennes-mauritz-paa-nobelprisdagen

Det er en kjole som er spesialdesignet for Victoria av designteamet bak H&M i økologisk silke. Den kan neppe kalles en H&M-kjole. 

Skrevet

Det er ikke akkurat en standard HM-kjole hun har vært og shoppet på den lokale avdelingen på Drottninggatan, nei. Men hun er opptatt av bærekraftig og miljøvennlig klesproduksjon, og det er bra - hennes valg har stor symbolverdi (mens hun i praksis lever på en annen planet enn de fleste andre av oss hva forbruk angår...).

Hertuginnen av Cambridge er vel kongeverdenes foregangskvinne når det gjelder å kjøpe vanlige klær som faktisk er tilgjengelig for alle - og ikke minst å bruke dem offentlig. På privaten er de vel der alle sammen...

Skrevet

Ting som, til tross for at det sikkert er litt irriterende, burde være åpenbart, men tydeligvis ikke er det:

1)Bor du i blokk, tett på andre mennesker og med relativt tynne vegger? Beklager, det påvirker faktisk festmulighetene dine. Full fest til kl 02, eller nachspiel til kl 05.30, med roping, allsang og full guffe på anlegget er ikke greit. Særlig ikke når de to ringene skjer i etterfølgende netter (og du hadde nachspiel forrige helg også).

2)Har du barn, men mangler barnevakt? Beklager, da får du dessverre ikke gått på teater i dag. Og det hjelper ikke at du tar med skrikerungen din bak i salen, skal det være noe poeng må du faktisk på andre siden av den lukkede døren.

Skrevet

Fikk Spotify-statistikk i dag.... 

Mine 3 mest avspilte låter.. Det er fin liste det....

Skjermbilde.PNG

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Om det er så at han hadde unngått overvekt ved å holde tax-free posen i hånden så er reglene for snille. Det bør jo gjelde alt man tar med ombord, ikke bare selve kofferten. En liten håndveske kan evt. holdes utenfor, men den veier neppe så mange kilo som en tax-free pose kan gjøre. 

Skulle ønske folk bare kunne følge reglene og slutte å sutre når de blir tatt i regelbrudd. 

Skrevet
19 timer siden, Daria skrev:

Ting som, til tross for at det sikkert er litt irriterende, burde være åpenbart, men tydeligvis ikke er det:

1)Bor du i blokk, tett på andre mennesker og med relativt tynne vegger? Beklager, det påvirker faktisk festmulighetene dine. Full fest til kl 02, eller nachspiel til kl 05.30, med roping, allsang og full guffe på anlegget er ikke greit. Særlig ikke når de to ringene skjer i etterfølgende netter (og du hadde nachspiel forrige helg også).

2)Har du barn, men mangler barnevakt? Beklager, da får du dessverre ikke gått på teater i dag. Og det hjelper ikke at du tar med skrikerungen din bak i salen, skal det være noe poeng må du faktisk på andre siden av den lukkede døren.

Noen bare måtte ha med det stykket på søndag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...