Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Folk diskuterte ivrig selvangivelsen sin på morgenen her i dag, og det ble sagt at mange (30 000?) alt hadde vært inne og sjekket i natt. Min umiddelbare reaksjon var "Åh? Er det nå den kommer? :vetikke: " Jeg vet, når jeg tenker etter, at leveringsfristen for selvangivelsen er 30. april, men går virkelig alle rundt og vet når den kommer på altinn og hiver seg rundt for å sjekke umiddelbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altinn hadde nesten kræsjet rett etter midnatt.

 

Jeg visste den kom i dag for det har vært tweetet, vært på facebook, radio og andre sosiale medier, men har ikke sjekket enda. Vil bli ekstremt sjokkert om jeg får baksmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner også med å gå i pluss som vanlig - med tabelltrekk og ingen store endringer i privatøkonomien skal det litt til at det skjer noe uventet. Og om jeg sjekker det nå eller neste uke får jeg uansett ikke pengene før i juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket :sjenert:

Visste den kom i dag, og må liksom sjekke. Men var ikke det første jeg tenkte da jeg våknet i dag, ei heller det andre eller tredje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket nå - når jeg allikevel var inne for å sende jobbrapporter....

 

Ingen stor overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humrer fortsatt etter gårsdagens gjensyn med Halve kongeriket - ikke minst når Siv Jensen* tar Erna Solberg* på ryggen (-Hopp opp på segway'en, Erna!) og spør hvilken vei de skal. Erna peker, Siv svarer Ok, du bestemmer! - og løper i stikk motsatt retning :rulle: Og du kjenner hvordan det lyser omsorg og medfølelse lange veier når Bartek Kaminski finner en anledning - på scenen, i stykket - til å tiltale kollega Niklas Gundersen som rosy nose - han hadde tross alt nybrukket nese... :ler: 

*Bare så ingen er i tvil - når jeg sier Siv og Erna mener jeg egentlig Bartek Kaminski og Iren Reppen :opplyser: Erna (den ordentlige) skal ha ledd godt og lenge og anbefalt alle på Stortinget å se stykket - hvorvidt Siv i det hele tatt har sett det er uklart, hun har aldri uttalt seg i den anledning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok et drøyt kvarter fra jeg fikk sms fra Skravla om at Det Norske Teatret setter opp Book of Mormon (med Vidar Magnussen som regissør :hoppe:) til vi hadde sikret oss billetter. Premieren er riktignok ikke før i september 2017, men det er jo greit med alt som er på plass  :nigo: Nå blir utfordringen å tøyle utålmodigheten - og lysten til å etterlyse rolleliste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med surfing på bussen. Jeg krysset fingrene for at du slo på telefonen når du kom hjem. :fnise: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som høylydt skjeller og smeller på billettkontrollørene mens de avleverer en samling tynne unnskyldninger, bortforklaringer og løgner på hvorfor de ikke har billett - det burde være et smutthull som gjør det mulig med offentlig avstraffelse? Særlig når det skjer i min vogn før kl 06.45? :pisk: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Skravla skrev:

Vi må planlegge litt for august/september også..... 

Det burde man... Eidsvåg og Kristina og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og der kom svaret på det jeg lette etter og ikke fant i går kveld - hvem som skal oversette herligheten. Nå gleder jeg meg jo ikke mer... :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda mer lykke og vantro glede og pusteproblemer og svimmelhet - Erik Fosnes Hansen varsler TO nye romaner! :daane::hoppendeglad::strix::bolledeig: 

Sitat

Den romanen, som kommer nå i år til høsten Et hummerliv, den har jeg holdt på med i fem år vel. Fikk ideen for en seks, syv år siden. Og så den store romanen som du ser bak deg, den der har jeg holdt på med aktivt i syv år. De har gått parallelt. Den er så svær at det vil ennå ta et par, tre år før den er trykk-klar og ferdig

Mitt beger renner over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du allerede vet det....

 

Sitat

I dagens episode av BOKPOD hører dere ERIK FOSNES HANSEN fortelle om debuten, verdenssuksessen, det dummeste han har gjort og ikke minst: at han kommer med ny roman denne høsten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skal skrives at ditt innlegg lå ikke der når jeg begynte å skrive mitt.

 

 

 

Men det kan jo være bokbransjens skikkelige aprilspøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt CappelenDamm bekrefte at det faktisk er sant... :fnise: 

Forøvrig gjetter jeg at det dummeste han har gjort var å si at Beretninger om beskyttelse skulle få et bind 2... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...