Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

-Mat er lovlig rus.

Jeg skjønner problemstillingen hennes, men du kan ikke sette likhetstegn mellom mat - selv ikke sukkertungt smågodt - og alkohol og narkotika. Dessuten trodde jeg overspising og sukkeravhengighet er to veldig forskjellige ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste tilfeldigvis noe om manns minne og kom på følgende lille gullkorn fra Stian Carstensen på Bikubekvelden fredag:

-Manns minne er ca tre uker under gunstige forhold, etter fylte 40. Kvinner husker derimot i all evighet, de er som elefanter. Uten sammenlikning forøvrig...

:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daria skrev:

*venter på kake-invitasjon*

Den som venter på noe godt... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daria skrev:

-Mat er lovlig rus.

Jeg skjønner problemstillingen hennes, men du kan ikke sette likhetstegn mellom mat - selv ikke sukkertungt smågodt - og alkohol og narkotika. Dessuten trodde jeg overspising og sukkeravhengighet er to veldig forskjellige ting?

Det er stor forskjell. Men med overvekt, overspising og i noen grad bulimi så er det mange som tenker at det er pga for mye godteri; sukker og fett. Det er jo slett ikke tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rosalie skrev:

Den som venter på noe godt... ;) 

Er planløs hele påsken, jeg bare nevner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nærvær varsles av en riktig sjarmerende hoste for tiden. Satser på at jeg klarer å holde den noenlunde i sjakk i kveld, når jeg skal ta Kåre Conradis nye skjegg i nærmere øyesyn. Ut fra de bildene jeg har sett så langt er det ikke det kledeligste skjegget som har vist seg på norske teaterscener de siste årene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det virkelig våååår i byen! :danse: Converse, uforet skinnjakke og solbriller. Vår, tralala vår, tralala vår, tralala vår... :hoppendeglad: 

Lunsjen ble da også, som seg hør og bør, en iskaffe i solsteken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig :sol: Ganske vårlig her ute i distriktene også, selv om det fortsatt ligger en del snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seminardag i Oslo i dag - lykken er å kunne sove til kl 07 :fnise: Dessuten var det nyttig, vi fikk kake både før og etter lunsj og til og med min svakhet for intellektuelle, arrogante og ironiske menn fikk sitt. Avsluttet med en times rusletur i sola og var likevel hjemme en time tidligere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg stadig at det er fredag i dag - og blir like skuffet hver gang jeg innser realitetene. Dette kan bli en lang dag... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vrak da klokka ringte i morges... Vondt i hele meg - ville bare sove... :natti: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av mine første klare tanker i dag :"Snart ferie - da kan jeg sove lenge!" :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt torsdagsfølelse opptil flere dager denne uken.... (sikkert minst tre) og er kjempeskuffet over at det enda ikke er fredag. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.2.2016 at 12.36, Daria skrev:

Det er muligens litt tidlig å kjøpe billetter ennå, men den første teaterplanen for 2017 har kommet. Edda, omarbeidet av Jon Fosse :hoppe:   

(Og ja, selvfølgelig er jeg allerede utålmodig etter rolleliste :fnise: )

Som snille teateret faktisk kommer med allerede nå, til glede for oss i overkant utålmodige sjeler (som ellers kunne funnet på å mase - det har skjedd før... :sjenert: ) God blanding av gamle favoritter og nyere positive bekjentskaper, man kan ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitat

Min tekst er elles altfor lang til den framsyninga ein ser føre seg på Det Norske Teatret, så det må nok strykast kraftig i teksten, men teksten slik den no ligg føre kjem til å verta utgjeven som bok, og eg trur den sceniske versjonen min kan vera ei god innføring i Edda-diktinga som kanskje for mange kan kjennast tungt tilgjengeleg.

...sa Jon Fosse, og dermed var første bok på plass på "Må lese i 2017"-lista...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min helt ektefølte forbannelse over de to som hadde en hissig krangel utenfor vinduet mitt kl 04.15 i dag tidlig. Jeg blåser en lang marsj i hvem som begynte og hvem som hadde rett - de var altfor høyrøstede begge to. Og nei, selvfølgelig fikk jeg ikke sove igjen...

Men det er den vakreste av alle fredager - feriefredag :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...