Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Daria skrev:

Det var litt lenge til påske... Da skal jeg jo dessuten teste de nye lakris-mandeleggene fra Anton Bergh...

Lakris-mandelegg??? Det har jeg ikke fått med meg... *noterer det på handlelista* :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmf. Her skriver man side opp og side ned med interessante, intelligente og viktige meddelelser om livsnødvendigheter som mintsjokolade, svensketenorer og musikaler, og dette er takken? :jolie:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Daria skrev:

Byttet en av de fem små pærene i lysekronen min og har tydeligvis kjøpt litt for mange watt ( i tillegg til at overgangen fra vanlig glødetråd til halogen sikkert gjør sitt) - stua føles flombelyst. Tror jeg skal kjøpe ny pære i morgen...

De fleste lampeforretninger selger forøvrig dekorpærer, beregnet for lysekroner etc. Dette er tilsvarende gode, gammeldagse glødepærer, med fint lys i :jepp: Bare tips... (jepp, har testa halogen/led i lysekroner jeg også - blir fort litt for mye av det gode)

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da skal jeg sjekke ut det :jepp: Tror jeg kjøpte 40W der det nok ellers er 25W, det hjalp nok heller ikke :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgenrapport:

Politisk nytt: Årets 8.mars-tog er gjennomført (nesten. Jeg hoppet av litt før det var ferdig for å få litt kortere vei hjem...)

Jåle-nytt: Jeg lufter toppen jeg fant i en bruktbutikk i Stockholm i vinterferien. Me like :sexy: 

Jobb-nytt I: Vi holder på å ro i land et forfatterbesøk, og alle tre lærerne jeg sendte forespørsel til i går kom med ubetinget positive svar i løpet av halvannen time - det gjør det så mye mer inspirerende å prøve en annen gang også.

Jobb-nytt II: Jeg jaktet kortstokker i går (det er økt etterspørsel, så vi må jo følge opp...). I bokhandel 1 kostet de 49 kr/stk, i bokhandel 2 var de på salg til 20 kr/stk. Dagens kupp :nigo: 

Hus & hjem-nytt I: Rakk ikke å lete etter ny lyspære, men endte med å skru ut den jeg hadde. Føltes nesten som institusjonslys, dessuten ga det jo ikke naboene mindre innsyn...

Hus & hjem-nytt II: Det begynner å bli glissent i te-hyllen :daane: Alt er relativt, selvfølgelig, men etter siste gjennomgang har jeg fem tomme bokser! Sånt kan man jo ikke være bekjent av så lenge...

Teater-nytt: Billetter til to nye forestillinger i april innkjøpt. :hoppe: Dessuten gikk jeg forbi Det Norske rett før Tenk om begynte i går og vurderte en spontantur, men besinnet meg - jeg skal tross alt se den på fredag...

 

Så vet dere det. Er det ikke godt å være oppdatert på alle viktige begivenheter? :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Daria skrev:

Så vet dere det. Er det ikke godt å være oppdatert på alle viktige begivenheter? :fnise: 

Jo, dagen blir ikke helt den samme uten en morgenrapport fra deg. :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

NRK har i dag fått melding om at Greenpeace nå har et skip i Barentshavet som sirkulerer rundt oljeriggen Arctic Spitsbergen.

At Barentshavet sirkulerer rundt en oljeplattform der er vel strengt tatt ikke en nyhet man trenger å melde inn til NRK - eller som de trenger å meddele videre...? *språk-pirker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens beste: Da lydanlegget på stadion sviktet under premieutdelingen tok Pellegrino ansvar og sang nasjonalsangen selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Daria skrev:

Dagens beste: Da lydanlegget på stadion sviktet under premieutdelingen tok Pellegrino ansvar og sang nasjonalsangen selv :fnise:

Ble rent rørt jeg... *snufs*

13 timer siden, Rosalie skrev:

Lakris-mandelegg? Hørtes ikke bare litt fristende ut...

Ja, hadde man bare funnet dem i butikken så... :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Ja, hadde man bare funnet dem i butikken så... :sur: 

Det eneste stedet jeg har sett dem er i kiosken på Nationaltheatret stasjon - ikke så veldig hjelpsomt... Dessuten koster de drøyt 50 kr for en 100 gramspose, så de bør være gode.

Og apropos, så hadde den priskrigen på smågodt gått meg hus forbi inntil jeg var innom Rema på tirsdag og så paller med smågodt til 2,90kr/hk - og fullt av folk som ivrig fylte store poser. Hva er det som gjør at en del mister fullstendig hode og gangsyn ved syndet av en tilbudsplakat? Trengte de i det hele tatt smågodt i sånne mengder? I høst var det hurtiggrøt og surkål - folk som sikkert knapt kjøpte det ellers hamstret mengder...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den priskrigen har ikke jeg heller fått med meg før i dag. Så jeg tenker at jeg kanskje skal benytte meg av den til lørdagssnopet ungene skal få til helgen. Mer trengs ikke.

Leste ei overskrift på ei eller annen nettavis at det var en kunde i Bergen som kjøpte 70 kg smågodt. :daane: Helt tullete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For oss som er vant til Pål Christian Eggen er det jo bare en ting å si - pingleskjegg! :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...