Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forferdelig - og jammen var det ikke en høyreekstrem ung hvit mann som står bak. I en uke hvor det har brent i fem asylmottak i Sverige. Ingen av delene hindrer rasistene i å likevel legger skylden på innvandringen - for man må jo forstå at folk blir sinte og frustrerte når landet oversvømmes av muslimer og alt går til helvete. Selv om de eneste som faktisk går inn for å bidra til å skape helvete er nettopp disse som setter fyr på mottak og dreper barn.

Det er skremmende hvor lett det er å skylde på innvandrere når noe går galt. Helt uavhengig om det er slik eller så. 

Jeg har ikke fått det med selv, men jeg har forstått det slik at det har vært en del stygge kommentarer på nettet mot vår nye varaordfører. For noen er det tydeligvis viktigere hva hudfargen er enn hva de har oppnådd i livet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nok mye å se fram til på den fronten, dessverre. Bare tenk på hva Hadia Tajik har fått høre - kjempesmart, dyktig dame på alle måter, men hva betyr vel det når hun  har vært frekk nok til å ha foreldre fra Pakistan... :rolleyes:

Skrevet

- Valgdeltagelsen kunne vært bedre. Vi i kongefamilien tilhører jo som kjent Hjemmesitterpartiet, og bidrar nok dessverre i så måte til den noe labre oppslutningen.

Man må jo like Kongen... :fnise:

Skrevet

I det jeg sitter her nå, står det to damer foran meg og snakker om at nok er nok! Vi må slutte å ta i mot flyktninger. Alt kom fra saken i Sverige... De står her og sier de støtter de som brenner ned asylmottak. :roll:

Skrevet (endret)

Jeg blir så matt. På den ene siden har vi folk som har fått hjemmene sine, landet sitt rasert av krig, som har mistet det meste både av materielle ting, trygghet og slekt og venner og opplevd ting vi ikke engang kan forestille oss - de kommer hit for trygghet og for et bedre liv, de er faktisk ikke ute etter å overta landet vårt. På den andre har vi de som setter fyr på asylmottak og nå altså dreper barn. Og så skal det være de første som er problemet...!

Alle som husker 22. juli burde virkelig vite bedre.

Endret av Daria
Skrevet

Naturligvis er det flyktningene sin skyld. Ingen flyktninger = ingen asylmottak å sette fyr på eller "svartinger" å bruke sverdet på... :ironi:

Skrevet

Jeg så en argumentasjon om at det var jo forståelig at folk ble frustrerte når det veltet inn flyktninger som skulle ha sugerør i statskassa... :rolleyes: Det er fullt lovlig å være innvandringsmotstander, sint, frustrert, redd og rasende, men det er heldigvis for de aller aller fleste uansett politisk ståsted en helt uoverstigelig kløft derfra og til å ty til vold mot uskyldige mennesker. Å angripe skolebarn med sverd er faktisk aldri mulig å hverken forstå, forklare eller forsvare.

Skrevet

Fremmed i egen by

Alltid festlig med et kommentarfelt som ikke helt skjønner dette med ironi... Men altså - fjerde generasjons Oslogutt? Det slår jeg med flere generasjoner... :filer:

Skrevet

Dagens beste setning:

Siden har hun [Månestråle] vært dypt savnet, selv om hennes gamle kjernepublikum etter hvert har sin egen strålende måne.

:fnise:

Skrevet

Landet på sengen i Stockholm. Fine byen.

Skrevet

Ikke misunnelig i det hele tatt :riste:

Men jeg kan melde at Marie Blokhus faktisk beholder klærne på i Fulle folk...

Skrevet

Jøssenavn. Er de limt på, da, eller? ;)

Ellers må du hilse Stockholm fra meg, Skravla!

Skrevet

Vandret noen timer. Handlet et par nisser og et par julegaver. Lunsjet og hatt fika.

Nå litt avslapping før vi drar ut igjen.

Skrevet

Ny pianist i Beat for beat? Ingen  Gisle Børge Styve? Jammen... er det lov?

Han er søt han nye, da...

Skrevet

Noen får vente med å synge voksne sanger til nøttene har kommet helt ned... *mute*

Skrevet

Ja. Ny pianist og unge og/eller ukjente solister. Ingen stor slager.

Skrevet

Bortsett fra Odd Rene Andersen da - han er vel hverken ung eller ukjent, men muligens en stor slager...? ;)

Litt usikker på frisyren til Julie Dahle Ågård - hun minner litt om en amerikansk politiker-kone.

Skrevet

Odd Rene er ikke feil.... men det var alt for lite av han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...