Daria Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #12601 Skrevet 14. oktober 2015 Når det er en trussel mot barnas trygghet at det har kommet mennesker inn i barnehagen (som åpenbart ikke har gjorte noe verre enn å forville seg innenfor portene, siden det ikke utdypes noe mer) skal du ikke se bort fra at gitarspilling også kan regnes som en risiko, hvis barnehagen ikke har full kontroll på både spiller og instrument...
Daria Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #12602 Skrevet 14. oktober 2015 Minusgrader i indre strøk, det var jeg ikke helt klar for. Godt jeg har planer om å jakte høstsko i dag, ballerinasesongen går åpenbart mot slutten...
Jerle Skrevet 14. oktober 2015 #12603 Skrevet 14. oktober 2015 Minusgrader?? Huff! Det er jeg ikke klar for!
Daria Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #12604 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg irriterer meg over nettaviser hvor alt er bak betalingsmur - hvis jeg ikke får prøvelese en eneste artikkel, hvordan skal jeg da vite om jeg er interessert i å betale for det de skriver (noe jeg forsåvidt ikke er, jeg vil bare lese den ene artikkelen)? Da synes jeg Aftenposten er hakket mer sympatisk, hvor man i det minste kan lese et visst antall artikler pr uke gratis. Men jeg har atekst, så jeg skal nok klare meg... Og når jeg først er i det irritable hjørnet, har jeg nok en gang irritert meg over de som sperrer rulletrappa ned til toget med kofferter. Hun kikket bak seg, så at det kom tre mennesker gående nedover og lot seg overhodet ikke affisere - der sto hun og koffertene, og der sto de godt. Dessuten vil snerpen i meg gjerne melde at det å ligge oppå hverandre og råkline på en benk på perrongen kan man godt la være... Så det så.
Roadrunner Skrevet 14. oktober 2015 #12605 Skrevet 14. oktober 2015 Litt snerpete i dag, Daria? Hvis vi først skal la oss irritere (eller kanskje mer fascinere) litt... Ny resepsjonsdisk blir montert her i dag, og til alt hell har ingen involvert meg i prosessen. Så da kan jeg lene meg tilbake og skylde på andre når ting ikke passer/fungerer. Men blir samtidig litt oppgitt, for synes løsningen er heller dårlig, og det MÅ da finnes bedre løsning? Hvorfor komme med hev/senk-pult når diskens utforming ikke lar deg heve bordet etter at en vanlig 24" skjerm er satt på plass?
Daria Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #12606 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg er litt snerpete generelt sett, hvertfall når det gjelder klining på åpen gate Å kunne skylde på andre er alltid en fordel Men du kan da ikke komme her og forvente at folk skal tenke praktisk og løsningsorientert...
Daria Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #12607 Skrevet 14. oktober 2015 Ååååh! I kveld skulle jeg vært i Fredrikstad... Hans Olav Brenner (bildet) inviterer til litterære samtaler på Litteraturhuset onsdag 14. oktober, med noen av høstens viktigste forfattere. Erica Jong («Jeg tør ikke dø») og Kristina Sandberg («Å føde et barn») og Edouard Louis («Farvel til Eddy Bellegueule»), er blant gjestene.
Roadrunner Skrevet 14. oktober 2015 #12608 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg er litt snerpete generelt sett, hvertfall når det gjelder klining på åpen gate Å kunne skylde på andre er alltid en fordel Men du kan da ikke komme her og forvente at folk skal tenke praktisk og løsningsorientert... Litt snerp trengs! Og nei, det er vel for mye forlangt å forvente at noen skulle tenke helt selv, både praktisk og løsningsorientert. Jeg sa to korte setninger, og en kollega (som skal sitte bak denne resepsjonsdisken) utbrøt: Tror de skulle konferert med deg, Fuggel'n... Jaja, jeg er nå uskyldig i det minste!
Rosalie Skrevet 14. oktober 2015 #12609 Skrevet 14. oktober 2015 Er blitt snerpete med årene, men kunne fint ligge på en benk å råkline midt på dagen da jeg var i videregåendealder...
Jerle Skrevet 15. oktober 2015 #12610 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg er litt snerpete jeg også. Hva man selv gjorde i ungdommen, skal jeg ike gå inn på...
Skravla Skrevet 15. oktober 2015 #12611 Skrevet 15. oktober 2015 Tossing ewoks in a lake of fart.... 1
Daria Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #12612 Skrevet 15. oktober 2015 Dagens seminar-lærdom: Hvite menn bør ikke rappe...
Rosalie Skrevet 15. oktober 2015 #12613 Skrevet 15. oktober 2015 Fått med deg at Heidi G B skal synge "Du måste finnas" på lørdag?
Daria Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter #12614 Skrevet 16. oktober 2015 Fått med deg at Heidi G B skal synge "Du måste finnas" på lørdag? Jeg vet Her er det bare å benke seg med lommetørkle - eller et laken...
Daria Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter #12615 Skrevet 16. oktober 2015 Siste nummer av Illustrert Vitenskap skriver om hodetransplantasjon. Jeg henfaller umiddelbart til filosofisk og eksistensiell undring med tilhørende identiteskrise- er det bare hodet som avgjør hvem et menneske er? Ville jeg fortsatt vært den samme hvis hodet mitt ble satt på en høy, tynn kropp? Hva hvis den kroppen var av en annen etnisitet? Et annet kjønn? Har andre sykdommer? Hva sitter i hjernen og hva følger kroppen? Hva om jeg endte med en kropp som hadde født barn, en kropp som hadde besteget Mount Everest, en kropp som bare hadde fått vegansk mat de siste 20 årene? Det kan jo ikke være så enkelt som at så lenge du har hjernen din er du fortsatt den samme?
Roadrunner Skrevet 16. oktober 2015 #12616 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Takk... Vips fanget du meg i heller interessante tankebaner. (det måtte dog ha sett noe spesielt ut med ditt hode på for eksempel en afrikansk kropp... Eller et mørkt hode med langt sort år, på din kropp? Hvordan får de til overgangen da? Selvbruning for å utjevne en gradvis overgang? ) Jupp, det er fredag.. Fremdeles! Endret 16. oktober 2015 av Roadrunner
Daria Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter #12617 Skrevet 16. oktober 2015 Det åpner jo for ganske absurde og groteske scenarier...
Roadrunner Skrevet 16. oktober 2015 #12618 Skrevet 16. oktober 2015 Kan to stykker som er født i feil kropp da bare bytte kropp?
Rosalie Skrevet 16. oktober 2015 #12620 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg vet Her er det bare å benke seg med lommetørkle - eller et laken... Mhm...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå