Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Borgerplikt utført, både når det gjelder politisk valg og kirkevalg. Veldig greit å kunne stemme i dag i stedet for etter jobb i morgen, når jeg egentlig ikke har tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også ferdigstemte for denne gang. Vi hadde et valg mindre å stemme i, da.

Skrevet

Dagens sjokk: Middagskokeboken til kjøkken-guru Espelid Hovig har ikke oppskrift på lammefrikassé! :daane: De andre bøkene (selvfølgelig har jeg flere...) hadde heller ikke helt det jeg var ute etter, så det ble litt omtrentlig. Spiselig, men ikke helt vellykket. At jeg hadde forvekslet pastinakk og persillerot hjalp nok heller ikke... I mangel av tilslørte bondepiker ble det eple- og kanelsuppe (finsk rett-i-koppen-variant) med is til dessert. Slett ikke dumt.

Og det avslutter dagens kulinariske avdeling... :ler:

Skrevet (endret)

Det begynner å likne et seriegull - og lite smaker vel bedre enn å slå Stabæk på overtid :nigo::ball:

I den andre enden av kulturskalaen forslo youtube at jeg skulle se denne etter Nessun Dorma. Jeg har jo fått dårligere forslag...

Jeg synes jo at når det først finnes en profesjonell innspilling av denne forestillingen, er det ingen grunn til at den ikke skal komme ut på dvd... :pls:

Endret av Daria
Skrevet

Lammefrikasse (uten apostrof) høres nydelig ut. Jeg bruker Google mye for å finne oppskrifter, det funker finfint. :)

Skrevet

Det burde være en apostrof der! *sta* :ler: Jeg har brukt google en del til kakeoppskrifter, stort sett med hell (og et kritisk øye - enhver blogger som innleder med å fortelle hvor sunn kaken er har tapt - da finner jeg en annen oppskrift... :fnise: )

Skrevet (endret)

Jeg vet det, men klarer ikke finne den på iPad-tastaturet. :blondine:

Endret av Serafina.
Skrevet

Lammefrikassé. Jeg fant den! Yey! Det har virkelig irritert meg lenge. :danse:

Skrevet

Ah, det var derfor. Jeg trodde du mente å påpeke at det var jeg som skrev feil og ble litt forvirret - alle mine instinkter sa at med den uttalen så skulle det være en apostrof der :ler:

Skrevet (endret)

Ja, så var det den tiden av året igjen... Da alle skal spise meg og mine slektninger... :jolie:

Endret av Sauen Shaun
Skrevet

Ja, så var det den tiden av året igjen... Da alle skal spise meg og mine slektninger... :jolie:

Spist fårikål to ganger i helga... :sjenert:

Sorry, Sauen, men det er lamme-sesong nå :nigo:

Skrevet

Fårikål... :sikle: Jeg kjøpte en kjempepakke med fårikål-kjøtt - en del gikk i frikasseen, en del er frosset med tanke på en senere kål-avtale og to stykker var så store at de var en middag i seg selv. Mye å glede seg til :nigo:

Skrevet

Fårikål... det skal jeg ha søndag. Skal ikke jobbe søndag og da passer det med mat som bruker litt tid på å bli ferdig. 

Skrevet

Vurderer fårikål til helga jeg og. :sikle:

*står fram som kanibal* :sjenert:

Skrevet

:vinke:

Søren at jeg skulle titte innom her akkurat i dag, når det var så mye deilig matprat her. *sulten*

Skrevet

Bare for å toppe hele greia, så kan jeg nevne at ei ostekake står til avkjøling i kjøleskapet, loffen... :nigo: 

Skrevet

Ah, det var derfor. Jeg trodde du mente å påpeke at det var jeg som skrev feil og ble litt forvirret - alle mine instinkter sa at med den uttalen så skulle det være en apostrof der :ler:

Du kan fortsette å stole på instinktene dine. :ler:

Skrevet

*puster lettet ut* :ler:

Har hatt tsjekkisk aften i operaen med Katja Kabanova, nå er det valgvake med rislapper og honning-og-mandel-te. Siden vi først snakket om mat,,,

Skrevet

Ble ikke noe valgvake på meg. På bussen hjem bestemte jeg meg for valgvake og varm melk med honning, men når jeg kom hjem var det sengen som fristet mest. 

Men jeg kan informere om at Boris nok angrer på at han ikke tok Katja og stakk. Hadde en absurd drøm som en videreføring av operaen....   og da fikk han grisebank. Litt usikker på om jeg var direkte involvert eller ikke, men banket ble han. :fnise:

Skrevet

:hoho: Håper jeg også var med på moroa.

Jeg valgvaket til en stund etter 23 - da Siv Jensen talte på tv2 og Rasmus Hansen på nrk fant jeg ut at det holdt... Det er sjelden jeg er enig med Anne Holt om noe særlig, men vi er på linje akkurat her:

At et parti som ikke engang tør å flagge farge før valget gjør et brakvalg, er ganske så nedslående. Eller, dødsdeprimerende.

Jeg skjønner ikke, og kanskje særlig ikke i Oslo, hvor det var åpenbart de kunne havne på vippen, at så mange tør å stemme på et parti som er så uklare om så mange saker og som ikke engang vil si hvilket byråd de vil støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...