Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Selv om det var litt vel mye selv for meg, synes jeg det var befriende å se at det finnes (fantes?) noen som ikke bor i hus med hvitmalte vegger her i landet. Når jeg ser på boligannonser, ser jo alle husene omtrent like ut. Nesten så jeg mistenker meglerne for å drasse rundt på hagemøbler til fotografering og visning også. "Alle" har jo de samme nå for tiden. Litt skremmende å se at et hus som ikke passer helt i den normen, debatteres i alle nettaviser og -fora. Er det virkelig så sensasjonelt at noen har en annen smak her i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaster vel litt stein i glasshus her, men jeg tror at meglere - og hysteriske boligselgere - innbiller seg at alt hvitt og minimalistisk medfører raskere salg og høyere pris.

At dette huset blir omtalt og diskutert overalt tror jeg har noe med overdådigheten i det...... det er ikke bare at det ser annerledes ut, men at det så til de grader er "overdekorert" i forhold til den vanlig boligen til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multi, du får kikke litt på boligannonser for mine kanter -her er det mye spesielt ute og går :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forøvrig, så elsker jeg slike sære, rare gamle hus med blomstrete tapeter og gud vet hva! Synes det har sin sjarm jeg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til alle med mer legeerfaring enn meg: Når jeg sender sms til legekontoret (de har sms-tjeneste og oppfordrer til bruk av den fremfor telefon) og bestiller time bl.a. fordi jeg mistenker jernmangel og får time om en måned -er det på tide å finne seg en mindre opptatt lege eller helt normal ventetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel så høres det ut som om det er normal ventetid, men hos min fastlege (han har full liste) så er det aldri så lang ventetid. Vi må ringe og sannsynligvis ville jeg blitt bedt om å stikke innom for blodprøve en dag i nærmeste fremtid, og så fått time en uke senere.... alternativt fått time i løpet av en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vetikke:

Jeg synes kanskje det er litt lang tid å vente? Tror ikke jeg bruker å vente så lenge, kanskje du får en time raskere om du ringer?

Generelt sett så er det jo ikke noe problem å vente en måned om det ikke er noe alvorlig som feiler en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min lege også har en kortere liste - rundt 1000 tror jeg. Men de har også kortere åpningstid så det tror jeg går opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gleder meg til tirsdag! Spise først? :hoppe:

Mat er aldri feil... :sikle:

Jeg mistenker at dette er en musikal man ikke bør referere for mye fra... Jeg har lest meg til ting jeg egentlig skulle ønske jeg ikke visste på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har m vilje ikke lest mer enn det som står på teaterets hjemmeside. Indisk, kanskje? Men nå er det fotball!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...