Skravla Skrevet 22. juli 2015 #12042 Skrevet 22. juli 2015 I must beat it down... Har hørt ferdig alle tre selvbiografiene til SF og den siste er jo den morsomste. Ikke alltid like lurt på flire på bussen. Men fikk anbefalt bok/lydbok til en medpassasjer. Hun kikket så rart på meg på en nærmest tom buss (jeg forstår henne godt) og jeg følte at en forklaring var på sin plass. Og damen skrev pent ned bok og forfatter.
Daria Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #12043 Skrevet 22. juli 2015 Kanskje det er på tide å se Clueless igjen snart - tidenes beste Jane Austen-modernisering.
Daria Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #12044 Skrevet 22. juli 2015 Har hørt ferdig alle tre selvbiografiene til SF og den siste er jo den morsomste. Ikke alltid like lurt på flire på bussen. Men fikk anbefalt bok/lydbok til en medpassasjer. Hun kikket så rart på meg på en nærmest tom buss (jeg forstår henne godt) og jeg følte at en forklaring var på sin plass. Og damen skrev pent ned bok og forfatter. Det er jo ikke så lett å la være å le... Jeg satt på en benk langs Frognerkilen og flirte i ensomhet, det så sikkert lurt ut
Skravla Skrevet 22. juli 2015 #12045 Skrevet 22. juli 2015 Men han må jo komme med et par tre bøker på de siste 20 årene også.
Skravla Skrevet 22. juli 2015 #12046 Skrevet 22. juli 2015 Kanskje det er på tide å se Clueless igjen snart - tidenes beste Jane Austen-modernisering. Jeg så aldri filmen, men en og annen episode fra serien ble det jo. Passende underholdning til middag.
Daria Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #12047 Skrevet 22. juli 2015 Serien så jeg aldri på, men vi så filmen på kino da en venninne fylte 16 - vi var de sikkelig irriterende tenåringsjentene som skravlet, kommenterte og fniste gjennom hele filmen
Jerle Skrevet 23. juli 2015 #12048 Skrevet 23. juli 2015 Har hørt ferdig alle tre selvbiografiene til SF og den siste er jo den morsomste. Ikke alltid like lurt på flire på bussen. Men fikk anbefalt bok/lydbok til en medpassasjer. Hun kikket så rart på meg på en nærmest tom buss (jeg forstår henne godt) og jeg følte at en forklaring var på sin plass. Og damen skrev pent ned bok og forfatter. Jeg er dårlig på å sette av tid til bøker når jeg ikke har ferie, da er jeg alltid for trøtt. Så når jeg endelig fikk lest En mann ved navn Ove i sommer, og synes han var så lik svigerfar at jeg lo HØYT mange ganger. Så edte det med at min mann, som ikke leser i det hele tatt, leste boken på ferie han også bare fordi jeg lo så mye. (Jeg fortalte han ikke at jeg synes Ove var veldig lik svigerfar når han var grinebiter, men det har jeg tro på at han kjente igjen selv.) Dessuten fikk jeg jo fyren til å lese ei bok, da var jeg godt fornøyd.
Skravla Skrevet 23. juli 2015 #12049 Skrevet 23. juli 2015 Jeg er dårlig på å sette av tid til bøker når jeg ikke har ferie, da er jeg alltid for trøtt. Så når jeg endelig fikk lest En mann ved navn Ove i sommer, og synes han var så lik svigerfar at jeg lo HØYT mange ganger. Så edte det med at min mann, som ikke leser i det hele tatt, leste boken på ferie han også bare fordi jeg lo så mye. (Jeg fortalte han ikke at jeg synes Ove var veldig lik svigerfar når han var grinebiter, men det har jeg tro på at han kjente igjen selv.) Dessuten fikk jeg jo fyren til å lese ei bok, da var jeg godt fornøyd. Jeg hadde store forhåpninger til Ove, men han holdt ikke helt mål. Men sikkert morsomt når han ligner på noen man kjenner.
Jerle Skrevet 23. juli 2015 #12050 Skrevet 23. juli 2015 Jeg hadde store forhåpninger til Ove, men han holdt ikke helt mål. Men sikkert morsomt når han ligner på noen man kjenner. Ja han minner sterkt om svigerfar. Men bare grinebiter delen.
Daria Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #12051 Skrevet 24. juli 2015 Prisen for dagens kløne gå til meg, som da jeg tok fram nøklene også dro opp sporveiskortet og mistet det ned i risten foran døra. Der ligger det ti cm unna og geiper til meg, under en rist som sitter bom fast... Godt det ikke var så mye penger igjen på det. Forøvrig har jeg vært på resultatløs veggampel-leting i to bruktbutikker (den tredje hadde sommerstengt - er det lov?) uten annet utbytte enn mosjon for både føtter og selvkontroll. Ove har jeg ikke lest, har styrt unna hele humor-bølgen som fulgte hundreåringen (som jeg heller ikke har lest).
Daria Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #12052 Skrevet 24. juli 2015 Skandale! At noe sånt kan skje under mitt tak! Fazer-sjokoladen i kjøleskapet hadde gått ut på dato! Ikke at den ikke smaker like godt fortsatt, altså - hakket sammen med jordbær og Mozart-likør over is, for eksempel...
Rosalie Skrevet 24. juli 2015 #12053 Skrevet 24. juli 2015 Har hørt ferdig alle tre selvbiografiene til SF og den siste er jo den morsomste. Ikke alltid like lurt på flire på bussen. Men fikk anbefalt bok/lydbok til en medpassasjer. Hun kikket så rart på meg på en nærmest tom buss (jeg forstår henne godt) og jeg følte at en forklaring var på sin plass. Og damen skrev pent ned bok og forfatter. Noterer selv. Ser det ligger fem bøker i Storytel av han. "Maob is my washpot", "More fool me", "The Fry chronicles", "Paperweight 1&2". Anbefaler om hvor jeg bør begynne? Kanskje det er på tide å se Clueless igjen snart - tidenes beste Jane Austen-modernisering. Den er jo bare kongebra! Så den igjen for noen måneder siden - står seg fortsatt, altså. Skandale! At noe sånt kan skje under mitt tak! Fazer-sjokoladen i kjøleskapet hadde gått ut på dato! Ikke at den ikke smaker like godt fortsatt, altså - hakket sammen med jordbær og Mozart-likør over is, for eksempel... Herregud, menneske - er du helt ute av trening?
Rosalie Skrevet 24. juli 2015 #12054 Skrevet 24. juli 2015 Kan for øvrig anbefale en ny Baileys. Den er med belgisk sjokolade. Mørk, syndefull og deilig, deilig...
Daria Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #12055 Skrevet 24. juli 2015 Den høres oogså ut som noe som egner seg på is... Noterer selv. Ser det ligger fem bøker i Storytel av han. "Maob is my washpot", "More fool me", "The Fry chronicles", "Paperweight 1&2". Anbefaler om hvor jeg bør begynne? Den er jo bare kongebra! Så den igjen for noen måneder siden - står seg fortsatt, altså. Herregud, menneske - er du helt ute av trening? Jeg har vært litt for ofte på tur i år - påfyllet har kommet så jevnlig at jeg aldri har kommet til bunns i sjokoladehaugen... Moab er den første av selvbiografiene, kan være greit å begynne der.
Skravla Skrevet 24. juli 2015 #12056 Skrevet 24. juli 2015 Noterer selv. Ser det ligger fem bøker i Storytel av han. "Maob is my washpot", "More fool me", "The Fry chronicles", "Paperweight 1&2". Anbefaler om hvor jeg bør begynne? Som Daria skrev. Moab nr 1, Chronicles nr 2, More fool me nr 3, Paperweight 1 og 2 er en samling småstykker og artikler han har skrevet.
Skravla Skrevet 24. juli 2015 #12057 Skrevet 24. juli 2015 Måtte sjekke Fazer hos meg og den holder 3 uker til. Har vært å kost med en liten gutt på 10 måneder. Hellandussen så skjønne sånne små er.
Daria Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #12058 Skrevet 24. juli 2015 Da vet du jo hva du må prioritere Når det gjelder sjokolade, altså - ikke baby... Åpenbart ny sesong av Would I lie to you - usett episode to dager på rad Og snart komme nye QI også
Skravla Skrevet 24. juli 2015 #12059 Skrevet 24. juli 2015 Den som går nå er ikke ny. Har sett den tidligere. Tror knapt jeg har hatt noen annen kanal i bruk i sommer. Eneste stedet hvor det går noe vettug å se. Det står "best før på sjokoladen - ikke "uspiselig etter". Om det siste hadde vært tilfelle så hadde jeg nok ikke turt. Til informasjon: Rabarbrayoghurt kjørt i ismaskin er slett ikke ille.
Skravla Skrevet 24. juli 2015 #12060 Skrevet 24. juli 2015 Måtte sjekke Fazer hos meg og den holder 3 uker til. Har vært å kost med en liten gutt på 10 måneder. Hellandussen så skjønne sånne små er. Herregud - 10 måneder...riktignok går tiden fort, men han er bare 10 uker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå