Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11721 Skrevet 3. juni 2015 Jeg synes det var dårlig gjort... Forøvrig fortsatte Allsång-fråtsingen på youtube i går, med det resultat at jeg nå går rundt og nynner på Jag är en liten gåsapåg från Skåne - ispedd litt Charlotte Nilsen fordi det framdeles ligger en MGP-cd i spilleren på kjøkkenet (interessant nok går den på svensk i hodet, selv om cden har den engelske versjonen...)
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11722 Skrevet 3. juni 2015 Fantastisk å se LaTraviata fra rad 3, selv om jeg nok tror at med den scenografien så passer den å se lengre bak i salen. Men man har jo fått både i pose og sekk. Unge Iversen fikk fram både tårer og gåsehud og jeg er seriøst forelsket i den stemmen. *kjærleik* Evan Bowers fungerte ikke helt overbevisende som svensken i rollen som forelsket mann, men som frustrert og sjalu mann så fungerte han nesten bedre enn svensken. Dessuten blir man alltid litt bekymret nå noen kommer frem før forestillingsstart..... og når denne noen er operasjefen så lurer man spesielt. I går var det prisutdeling til Ingeborg Gillemo. Jeg får alltid litt angst av å se operasjefen på scenen Leste at hun var blitt bepriset og beæret - det var jo størrelse på det stipendet Unge Iversen er jo aldri feil...
Skravla Skrevet 3. juni 2015 #11723 Skrevet 3. juni 2015 Jeg får alltid litt angst av å se operasjefen på scenen Leste at hun var blitt bepriset og beæret - det var jo størrelse på det stipendet Unge Iversen er jo aldri feil... Jeg fikk det med meg før på dagen ja. Og skjønte at det ikke var så alvorlig når enda en mann kom ut, men umiddelbart så blir man bekymret.
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11724 Skrevet 3. juni 2015 Han kom på før en forestilling for noen år siden og åpnet med ordene Når operasjefen kommer fram før en forestilling, har han som regel dårlig nytt... [kunstpause] Men ikke i dag! Slemme, slemme mannen
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11725 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Fantastisk å se LaTraviata fra rad 3, selv om jeg nok tror at med den scenografien så passer den å se lengre bak i salen. Men man har jo fått både i pose og sekk. Unge Iversen fikk fram både tårer og gåsehud og jeg er seriøst forelsket i den stemmen. *kjærleik* Evan Bowers fungerte ikke helt overbevisende som svensken i rollen som forelsket mann, men som frustrert og sjalu mann så fungerte han nesten bedre enn svensken. Jeg skal se svensken fra rad 5 på lørdag (kl 13 - hva er det for et tidspunkt?!) Tålmodighet lønner seg - jeg har jo bare sjekket billett-tilgjengeligheten fire ganger om dagen de siste tre ukene. Var rimelig kjapp i vendinga da det plutselig dukket opp orkester-billetter Endret 3. juni 2015 av Daria
Skravla Skrevet 3. juni 2015 #11726 Skrevet 3. juni 2015 Oooooo.... det er slett ikke verst. Godt du er iherdig.
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11727 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Han kommer jo ikke neste år, så jeg må jo benytte anledningen når den han er her... I det hele tatt er jeg særdeles selvstendig på kulturfronten denne uka - tre arrangementer på fire dager, helt på egen hånd. Godt man ikke lider av angst for å gjøre ting alene... Endret 3. juni 2015 av Daria
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11728 Skrevet 3. juni 2015 Akk. En 3-dagers i Helsinki den siste ferieuken vil bare koste meg drøyt 2000 i reise og opphold... Hvor lyst kommer jeg til å ha til det etter å ha hørt Kjell Westö i kveld...?
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11729 Skrevet 3. juni 2015 Både språk- og litteraturnerden i meg fyrer jo på alle sylindre når Kim Leine forteller at hans nyeste roman Avgrunnen har flere ekstra kapitler på norsk. Han skrev først på dansk og så på norsk, og begynte å skrive videre da han skrev den norske utgaven. Jeg hadde egentlig tenkt å lese den på dansk, men ombestemte meg raskt... I det hele tatt - to tospråklige prisvinnende forfattere på samme scene må jo bli en bra kveld Et nytt ord lærete jeg også - knaustrofobisk. Kim Leine om hvordan det var i det autofiktive rommet og hvorfor han sluttet å skrive selvbiografisk
Skravla Skrevet 3. juni 2015 #11730 Skrevet 3. juni 2015 Blir det Helsinki i sommer etter å ha hørt Westø?
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11731 Skrevet 3. juni 2015 Jeg får ta en prat med bankkontoen og fornuften når feriepengene kommer... Men jeg har brukt hele ettermiddagen til å tenke på hva jeg kan bruke tre sommerdager der til... Soumenlinna, parkene, kunstmuséer, vandre gatelangs i Westö-territorier, is på Fazer...
Skravla Skrevet 3. juni 2015 #11732 Skrevet 3. juni 2015 Jeg sender grønne lysbølger ut over sentrale østlandet bare ved tanken.
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11733 Skrevet 3. juni 2015 Jeg syntes det skjedde noe med lyset...
Skravla Skrevet 3. juni 2015 #11734 Skrevet 3. juni 2015 Se han kan også synge fort..... https://youtu.be/mCsSmVWTUhc Og jeg liker Rosinas gyldne skjørt
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11735 Skrevet 3. juni 2015 Det hadde gått med noen meter stoff til bluse-ermene hennes også...
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11736 Skrevet 3. juni 2015 Sto foran skapet i går og savnet en litt nøytral sommerjakke - noe enkelt, pent i lys brun eller sand, for eksempel. Jeg gjorde et alvorlig forsøk på å finne noe som passet til beskrivelsen, men løpet er jo kjørt når de har en prikkete trenchcoat - det er jo mye morsommere Men grått og hvitt er jo tross alt mye mer nøytralt enn lilla, kongeblå og oransj/grønn-rutete Hentet pakke på Ica på vei hjem På mystisk vis hadde det visst falt en skjerf nedi pakken også - mørkeblått med små stjerner i hvitt, sølv og gull. Høres jo ikke ut som meg i det hele tatt...
Daria Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11738 Skrevet 3. juni 2015 Ikke sant? Ikke vet jeg hva som skjedde der...
Skravla Skrevet 3. juni 2015 #11739 Skrevet 3. juni 2015 Ikke sant? Ikke vet jeg hva som skjedde der... Du må ha blitt fortryllet.....
Skravla Skrevet 3. juni 2015 #11740 Skrevet 3. juni 2015 Og igjen er jeg på youtubekjøret...... dette borger for enda en sen kveld. Og i morgen er det kurs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå