Daria Skrevet 16. april 2015 Forfatter #11301 Skrevet 16. april 2015 Noterer at du ikke vil være med... Lyster litt mot et siste besøk hos Shockheaded Peter også
Skravla Skrevet 16. april 2015 #11302 Skrevet 16. april 2015 Det er jo noen ledige dager å fylle......
Rosalie Skrevet 16. april 2015 #11303 Skrevet 16. april 2015 Å påpeke at veldig mange kvinner opplever å bli trakassert, er ikke å generalisere om menn som overgripere. Jeg har ennå til gode å treffe kvinner som ikke tror at det store flertallet av menn er fine fyrer - samtidig som veldig mange av dem har hatt ubehagelige opplevelser. Selv har jeg bl.a. opplevd seksuell trakassering på toget, på jobb i butikk og på fredsdemo - alt på dagtid. Jeg tror det handler veldig lite om hva man gjør og ikke gjør og mye om tilfeldigheter. Jeg ble ikke klådd på rumpa i en stor folkemengde på grunn av hva jeg gjorde eller hadde på meg noe spesielt eller fordi jeg har så eksepsjonelt fin rumpe - jeg ble klådd på rumpa fordi det tilfeldigvis sto en kødd bak meg som så en kvinnerumpe og så det som sin soleklare rett å forsyne seg. Til gjengjeld har jeg aldri blitt utsatt for lommetyver, til tross for at jeg daglig ferdes i Oslo sentrum. Jeg har likevel ingen problemer med å se at lommetyver i sentrum er et problem som handler om større ting enn enkeltmenneskers opplevelser. Mhm... Har noen episoder med seksuell trakassering ved ruspåvirkning bak meg, samt et par tafsetilfeller på overfylt offentlig kommunikasjon. Jeg får tilfeldigvis veldig spiss albue når jeg opplever det, og selv så trangt det er klarer jeg stort sett å få gitt kødden en skikkelig albue i magen. Ei jeg kjenner fortalte at hun ble tafset på av to menn på egen alder (hun var i midten av 20-årene) da hun passerte mellom dem. I tillegg til rumpetafsing var de svært grove i munnbruken. Hun snudde på hælen, satte opp sitt mest forføreriske smil og vrikket seg bort til dem. De dunket hverandre i siden og sa ting som "Ja, det var vel deilig for deg, tenker vi". Da hun var helt innpå dem tok hun et skikkelig balletak på begge og vred rundt mens hun smilende sa: "Å, det var vel deilig, tenker jeg!" Spørs om de mannfolkene klådde på veldig mange rumper etter det...
Daria Skrevet 17. april 2015 Forfatter #11304 Skrevet 17. april 2015 Fredag! Denne uka har jeg så langt ikke hatt noen hjemmekvelder, og det blir ikke akkurat tidlig hjem i kveld heller. Hvorfor nøye seg med en konsert pr dag når man kan klemme inn to... Til gjengjeld er helga nokså planløs, en mulig Ikea-tur lørdag er eneste punkt på programmet. Neste uke ser påfallende lik ut - det store spørsmålet er når jeg skal rekke å vaske klær...
Daria Skrevet 18. april 2015 Forfatter #11306 Skrevet 18. april 2015 (endret) Det holder ikke at jeg har tid - vaskekjelleren skal også være ledig... Endret 18. april 2015 av Daria
Skravla Skrevet 18. april 2015 #11307 Skrevet 18. april 2015 Kjedelig da. Jeg vasket klær på torsdag og trenger nå energi til å få lagt sammen og ryddet vekk.
Daria Skrevet 18. april 2015 Forfatter #11308 Skrevet 18. april 2015 Prøver å sette opp den nye get-boksen jeg ikke hadde noe stort ønske om, som gjorde at jeg mistet de gamle opptakene mine (Det Norskes musikal-kavalkade Company Ingrid Bjørnov og Bill Bailey ) og som jeg egentlig ikke hadde tenkt å sette opp i dag, men i det øyeblikket den ble registrert hentet ut på Posten ble tydeligvis det nye kortet aktivert og det gamle deaktivert. Dessuten er det alltid start med nye duppeditter som starter med å vise feilmelding så snart den slås på for første gang...
Skravla Skrevet 18. april 2015 #11309 Skrevet 18. april 2015 Så teit med GET-boks da. Håper den oppfører seg bedre utover kvelden.
Skravla Skrevet 18. april 2015 #11310 Skrevet 18. april 2015 Har pusset vinduer i dag og sittet på verandaen med strikketøy. Nå klør soleksemen..... enda jeg har smurt meg i dag.
Daria Skrevet 18. april 2015 Forfatter #11311 Skrevet 18. april 2015 Det ordnet seg med (nok en) restart. Jeg så for meg å måtte bruke morgendagen på å reise opp for å bytte den. Det måtte jeg nemlig forrige gang jeg fikk ny boks - da virket ikke fjernkontrollen... Men hvorfor leveres den med kortere antenneledning enn den gamle typen? Den var selvfølgelig 5 cm for kort, så i stedet for å gå langs veggen bak sofaen går den nå tvers over gulvet (stort sett under teppet) -mye mer praktisk. Til gjengjeld er strømledningen mye lenger, med en kjekk stor boks midt på. Tror jeg trenger sjokolade.... I det minste har jeg nå alle BBC-kanalene - med nye episoder av Would I lie to you
Skravla Skrevet 18. april 2015 #11313 Skrevet 18. april 2015 Godt at boksen er i gang, men du må jo skjønne at lang ledning ikke er nødvendig. Og ekstra bokser er jo nyttig.
Daria Skrevet 18. april 2015 Forfatter #11314 Skrevet 18. april 2015 (endret) Egentlig skulle jeg syte litt mer, denne gangen over knapper som har byttet plass på fjernkontrollen og andre verdensproblemer, men så vandret jeg en tur på youtube og fant et klipp hvor svensken synger E lucevan de stelle (5:45) .Nå er alt vel i min lille rosa boble Endret 21. januar 2016 av Daria
Daria Skrevet 18. april 2015 Forfatter #11315 Skrevet 18. april 2015 Vaktel på sjokoladekake. Noen av disse MC-kokkene prøver litt for hardt å være kreative og originale...
Skravla Skrevet 18. april 2015 #11316 Skrevet 18. april 2015 Vaktel på sjokoladekake høres ikke så veldig godt ut.
Daria Skrevet 18. april 2015 Forfatter #11317 Skrevet 18. april 2015 Det syntes ikke dommerne heller...
Daria Skrevet 18. april 2015 Forfatter #11319 Skrevet 18. april 2015 Jeg er ikke overbevist om at salt lakris og mørk sjokolade er den ideelle kombinasjonen heller. Det forhindrer dog ikke at skåla blir tom...
Daria Skrevet 19. april 2015 Forfatter #11320 Skrevet 19. april 2015 Etter at det tok 20 minutter å få boksen skikkelig i gang, kommer den med samme feilmelding som jeg trodde jege hadde klart å bli kvitt i går. Harddiskfeil, opptak- og avspillingsmuligheter virker ikke (og det jeg klarte å ta opp i går er mystisk forsvunnet), vennligst reformater harddisk. Som sagt, så gjort, bare for å få ny feilmelding: Kunne ikke formattere harddisk, vennligst kontakt kundeservice. Et kjapt søk på gets sider viser at alt de har å bidra med er at jeg må ta boksen til næremste get-avdeling. Noe jeg ikke rekker å gjøre før neste lørdag. Fint. Nevnte jeg at dette er en splitter ny boks jeg fikk tilsendt i går...? Etter at de sendte brev med tre dagers varsel om at jeg måtte bestille ny boks for å ikke miste flere av kanalene mine? Dessuten er det noe feil med IP.board-visningen til KG - det ble varslet i 20-tiden i går. En ting er at det ikke er fikset, men det har ikke engang vært noen inne i tråden og bekreftet at de er klar over (og fortrinnsvis jobber med) problemet. Ja, jeg vet at det er helg, men det er noen år siden KG var så lite at de kunne leke butikk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå