Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

En 13-åring i Aftenposten skal belære meg om hvor enkelt det er å bake brød, og at grunnen til at jeg ikke gjør det er at jeg er lat. Har lyst til å belære ham om et og annet også...

Jeg baker ikke brød fordi jeg er lat, jeg baker ikke brød fordi da hadde jeg blitt rimelig feit :laugh:

Jeg er enig i at få ting er så godt som hjemmelaget, ferskt brød, men i kombinasjon med manglende selvkontroll blir ikke det sunt :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt poeng :ler:

De gangene jeg baker brød, er det som regel nettopp fordi jeg er lat - det er det eneste jeg mangler og jeg gidder ikke gå i butikken... Men tidsbesparende er det ikke, da skal man bo en del lenger unna butikken enn jeg gjør.

Skrevet

Chicago i går, En får være som en er i dag. Filharmonien i morgen. Ut med venner på fredag.

Sofa-lørdag :fnise:

Daria i farta som vanlig. :fnise:

Jeg baker ikke brød fordi jeg er lat, jeg baker ikke brød fordi da hadde jeg blitt rimelig feit :laugh:

Jeg er enig i at få ting er så godt som hjemmelaget, ferskt brød, men i kombinasjon med manglende selvkontroll blir ikke det sunt :P

Det poenget hadde jeg egentlig ikke tenkt over selv, men det er mye sant i det. :ler:

*har heller ikke selvkontroll når jeg har nybakt brød i huset*

Godt poeng :ler:

De gangene jeg baker brød, er det som regel nettopp fordi jeg er lat - det er det eneste jeg mangler og jeg gidder ikke gå i butikken... Men tidsbesparende er det ikke, da skal man bo en del lenger unna butikken enn jeg gjør.

Der jeg bodde før var det like kjapt å bake brød som å dra i butikken. Men jeg dro som regel i butikken likevel. For da fikk jeg meg en luftetur samtidig. :nigo: Nå bruker jeg fem minutter på å dra i butikken eller bakeriet for å kjøpe brød... Så hvis jeg baker brød selv her, så skjer det rett og slett fordi jeg har lyst til å bake...

Skrevet

Du serverer da stadig nybakte rundstykker til frokost - mener du å si at det bare er juks? :overrasket:

Skrevet

Du serverer da stadig nybakte rundstykker til frokost - mener du å si at det bare er juks? :overrasket:

Å neeeei - jukse? Kunne ikke falle meg inn! :opplyser:

Skrevet

Når jeg faktisk kommer meg i seng til kl 22 burde jo belønningen være at jeg var noenlunde uthvilt og opplagt? Neida, det gikk en alarm et sted i nærheten 02.30 i natt og holdt det gående 5 minutter i strekk, og det tok nesten en time før jeg sovnet igjen. Til gjengjeld holdt jeg på å sove forbi stasjonen min... :rolleyes:

Gjest Ludodama
Skrevet

Dette vet du: Teaterstykket jeg så i avisa som hette Fugletribunalet, er det fugletribunalet-fugletribunalet?

Som i selveste? Allis Hagtorn liksom?

Skrevet

Dette vet du: Teaterstykket jeg så i avisa som hette Fugletribunalet, er det fugletribunalet-fugletribunalet?

Som i selveste? Allis Hagtorn liksom?

Det er sjølvaste ja.

:Nikke:

Skrevet

:ler:

Hvordan var Chicago?

Veldig bra. Gleder meg til neste gang.

Skrevet

Skal du se det en gang til?

• Liker 1
Skrevet

Skal du se det en gang til?

Blir nok et par ganger til.

Skrevet

Her har Skravla tatt over alle spørsmålene, så da slipper vel jeg :ler:

Skrevet

Var litt ekstra demonstrativt finkulturell snobb i går kveld. Det var tydeligvis festpremiere på 50 shades på Victoria kino, og akkurat da jeg gikk forbi sto det to berter i veldig korte, trange kjoler og gjorde seg til sammen med en fyr i dress, mens fotografen oppfordret dem til å være enda mer sexy. Jeg slapp ut et halvhøyt og oppgitt Herregud!, himlet så kraftig med øynene at jeg nesten fikk whiplash og seilte inn på konserthuset til konsert med Filharmonien...

Folk må forsåvidt se de møkkafilmene de vil (nesten...), men voldtekt og menn med psykopat-tendenser er hverken sexy eller noe som bør forherliges.

• Liker 1
Skrevet

Godt jobba, Daria!

Jeg mener... de ba om det (pun intended!)! :hoho:

Skrevet

Jeg tenker sånn på alle de damene som lever med sånne menn i hverdagen jeg. Damer som hver eneste dag lever i frykt for hva som skjer i dag... Damer som stadig blir krenket... Som ikke blir respektert for sine grenser... Terskelen for disse damene til å bryte ut av et usunt forhold blir enda høyere nå... Blir både trist og sint av å tenke på det :sukk: Ble kvalm da jeg så innslag med kjendiser som sto i kø og syntes dette var så bra på tv i går. :spy:

Skrevet

Jeg tenker også litt på alle de unge jentene som vil rote seg inn i forhold med sånne menn fordi de tror det er romantisk og riktig - han er jo en ekte Christian Grey... De burde lese denne kronikken - den setter greit fingeren på alt som er problematisk i dette forholdet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...