Daria Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #10941 Skrevet 4. februar 2015 Det er 12 kalde grader. Jeg har tykke strømpebukser, leggvarmere som går over kneet, knelang ullkåpe og forede vinterstøvler. Eleven har treningstights, joggesko og 15 cm bare legger
Daria Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #10942 Skrevet 4. februar 2015 Det er litt stusslig med en halvfull teatersal når salen er stor. Det er enda stussligere når vi snakker bittelille scene 3 på Det Norske... Det blir liksom aldri skikkelig trøkk i applausen, uansett hvor velfortjent og entusiastisk den er. Stykket har jo fått gode kritikker, så jeg mistenker at mye av forklaringen på det labre oppmøtet er tidspunktet - det er sent når et stykke begynne 20.30 og varer i drøyt to timer - samt at ingen er i stand til å huske tittelen lenge nok til å bestille billetter... Lucky Happiness Golden Express (tror jeg - det er i alle fall de ordene, men jeg garanterer ikke for rekkefølgen ) er jo ikke akkurat kort og greit - det er mye enklere å gå i billettluka og be om billetter til Brand...
Daria Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #10943 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Ting du virkelig ikke vil se foran deg på motorveien (Skravla og andre med anlegg for flyskrekk bør vurdere å styre unna denne...) Endret 4. februar 2015 av Daria
Daria Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #10944 Skrevet 4. februar 2015 De eldste og yngste navnene Hadde jeg hatt en nyfødt å døpe, ville jeg nok vært mer tilbøyelig til å velge noe fra den gamle listen enn den nye - det får da være grenser for oppkonstruerte jålenavn med sære stavemåter og stumme h'er...
Roadrunner Skrevet 4. februar 2015 #10945 Skrevet 4. februar 2015 De eldste og yngste navnene Hadde jeg hatt en nyfødt å døpe, ville jeg nok vært mer tilbøyelig til å velge noe fra den gamle listen enn den nye - det får da være grenser for oppkonstruerte jålenavn med sære stavemåter og stumme h'er... Tror jeg styrer glatt unna det meste på de listene jeg... Søsknene Palma og Palmer? Brødrene Kajus og Nojus? Søstrene Lercke og Lycke? Jau...
Skravla Skrevet 4. februar 2015 #10946 Skrevet 4. februar 2015 Ting du virkelig ikke vil se foran deg på motorveien (Skravla og andre med anlegg for flyskrekk bør vurdere å styre unna denne...) Det var første jeg hørte da jeg slo på radioen i dag....... Men man kan jo få taxiskrekk av det også....
Skravla Skrevet 4. februar 2015 #10947 Skrevet 4. februar 2015 De eldste og yngste navnene Hadde jeg hatt en nyfødt å døpe, ville jeg nok vært mer tilbøyelig til å velge noe fra den gamle listen enn den nye - det får da være grenser for oppkonstruerte jålenavn med sære stavemåter og stumme h'er... Jepp. Navnet til pappa står faktisk på listen.
Daria Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #10948 Skrevet 4. februar 2015 Tror jeg styrer glatt unna det meste på de listene jeg... Søsknene Palma og Palmer? Brødrene Kajus og Nojus? Søstrene Lercke og Lycke? Jau... Skal Palmer ha en søster, bør vel hun hete Sala...? Listen over unge guttenavn er jo bare grusom. Hva tenker du når du gir ungen navnet Oliwier...?
Sauen Shaun Skrevet 4. februar 2015 #10949 Skrevet 4. februar 2015 Oliwier... det navnet fikk meg til å tenke på olivenolje...
Daria Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #10950 Skrevet 5. februar 2015 Hodet hadde ikke noe lyst til å være på jobb i dag, så jeg tok det med meg hjem etter dagens møter. Har fått sovet en stund, nå selvmedisinerer jeg med te og sjokolade på sofaen. Sjokolade hjelper som kjent mot alt.
Skravla Skrevet 5. februar 2015 #10952 Skrevet 5. februar 2015 Hodet mitt vil heller ikke være på jobb, men jeg har kaffe og sjokolade og opptil flere papirbunker å gjemme meg bak. Blir neste "gjemmekontor". Jeg har en hektisk uke igjen og så har jeg en uke ferie. (og etter ferien så har jeg vel 1 ukes arbeid å ta igjen første dagen.)
Daria Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #10953 Skrevet 7. februar 2015 Jeg trenger stadig siklesmekke når jeg ser på MasterCfef, men jeg tror jeg gjør et inntak for blekksprut fylt med vilris... Det hverken ser eller høres spesielt fristende ut, selv når det tilberedes av mesterkokken selv.
Daria Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #10954 Skrevet 9. februar 2015 Jeg brakk en negl! Kan/bør/skal det rapporteres som yrkesskade når det skjedde mot bokskapet...?
Roadrunner Skrevet 9. februar 2015 #10955 Skrevet 9. februar 2015 Jeg brakk en negl! Kan/bør/skal det rapporteres som yrkesskade når det skjedde mot bokskapet...? Her må Bedriftshelsetjenesten kobles inn! Og det bør sendes Avviksmelding, RUH (rapport om uønsket hendelse), og trolig også et Forbedringsforslag for å unngå slike ulykker i fremtiden. Besvimte du? Trenger du oppfølging fra kriseteam?
Daria Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #10956 Skrevet 9. februar 2015 Hvis kriseteamet har en bedre neglefil enn jeg har, så...
Daria Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #10957 Skrevet 10. februar 2015 En halv dag lesetid hjemme (har lest 2,5 ungdomsbok det siste døgnet) og en halv dag på seminar gir tid til både et par timers ekstra morgensøvn og en tur rundt Tjuvholmen midt på dagen i fullt dagslys - luksusdag. Og om ikke så altfor lenge er det ut på teater, må bare drikke litt mer te først...
Sauen Shaun Skrevet 10. februar 2015 #10958 Skrevet 10. februar 2015 Hva slags teaterstykke står på programmet i kveld?
Daria Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #10959 Skrevet 11. februar 2015 En 13-åring i Aftenposten skal belære meg om hvor enkelt det er å bake brød, og at grunnen til at jeg ikke gjør det er at jeg er lat. Har lyst til å belære ham om et og annet også...
Daria Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #10960 Skrevet 11. februar 2015 Hva slags teaterstykke står på programmet i kveld? Chicago i går, En får være som en er i dag. Filharmonien i morgen. Ut med venner på fredag. Sofa-lørdag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå