Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det sent, men godt, man sier når man kommer inn i en dagbok på side 541!? :laugh:

Og rett til brevskriving. Jeg fikk og sendte faktisk et par håndskrevne brev på slutten av 2014, jeg synes det er så vanvittig hyggelig å få noe annet enn reklame (og pakker jeg har bestilt selv) i postkassa! Det ironiske var jo at jeg satt og skrev inn ting på pc-en for å sjekke om det ble riktig, før jeg skrev det for hånd i brevet. Skulle skrive på engelsk, og det er tydelig at all engelsken min kommer ut på tastaturet, ikke i håndskreven form :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre sent enn aldri? :ler:

Skrive engelsk for hånd har jeg ikke gjort på mange år. Kanskje man skulle få seg en engelsk brevvenn igjen...? Ellers skriver jeg faktisk bedre for hånd enn på pc - jeg kan finne på å skrive blogginnlegg på papir (særlig når jeg er på kjedelige kurs og seminarer...) og så føre dem inn etterpå. Det er så mange distraksjoner på en pc, jeg konsentrere meg mye bedre uten.

Skrevet (endret)

Møkkavær! Rett og slett! Ikke så ille i Oslo, men ute i periferien kom det masse tung nysnø i går, og i dag var det 4 plussgrader og striregn. Sørpe og is med overvann, jeg ble jo nesten ikke våt på beina. Mer regn og snø er spådd i dag og i morgen, og på søndag skal det fryse på...

Peer Gynt i operaen i går, den gikk vel ikke rett hjem, for å si det sånn. Kall meg konservativ, men jeg liker musikk som har antydning til melodi. Og det mentale bildet av en av operaens mer tilårskomne og tønneformede tenorer iført kun en leopardmønstret speedo vil jeg slite med en stund... Kontratenoren i rutete dress var kveldens høydepunkt, både med store vinger av oppblåste gummihansker som Bøygen og med en glisende katt med lang hale på skulderen som Cheshire-katten :catmilk:

Endret av Daria
Skrevet

Signerer møkkavær.
HELDIGVIS ikke snø-tendenser her (bare litt hagl og sludd innimellom en sjelden gang), men mye vind og mye regn. Savner litt det gamle soverommet mitt, som lå trygt i le og hvor jeg sjelden hørte eller merket noe til vind og vær... Nå ligger soverommet mye mer utsatt til, og jeg har våknet hver natt denne uka av været... :sukk: Trøtt ja!

Skrevet

Møkkavær hos meg og. :opplyser:

Men jeg sover heldigvis godt for det...

Skrevet

Middag i mørket

En del av meg har lyst til å prøve, en annen del er litt mer skeptisk...

Gi gjerne rapport om hvordan det går.

Har lest noen anmeldelser av fenomenet, men enda ikke møtt noen som faktisk har gått dit for å spise :laugh:

Skrevet

Vi får se, hvis det blir London-tur til sommeren går det jo an å vurdere det. Man er jo tross alt nysgjerrig...

Skrevet

Middag i mørket

En del av meg har lyst til å prøve, en annen del er litt mer skeptisk...

Det blir neppe aktuelt. Er ikke en gang fristet.....

Skrevet

Jeg har hørt om en som har testet det i Asia - var visst en veldig spesiell opplevelse. Men veldig god mat og de øvrige sansene ble skikkelig skjerpet. Og de ble vist rettene etterpå, og forklart hva de spiste. Meeeen, er ikke helt sikker på om jeg hadde tatt sjansen :sjenert:

Skrevet

Hmf. Kanskje jeg skal annonsere på twitter -"skal til London, søker middagsdate for spising i mørke"...

Skrevet

Peer Gynt i operaen i går, den gikk vel ikke rett hjem, for å si det sånn. Kall meg konservativ, men jeg liker musikk som har antydning til melodi. Og det mentale bildet av en av operaens mer tilårskomne og tønneformede tenorer iført kun en leopardmønstret speedo vil jeg slite med en stund... Kontratenoren i rutete dress var kveldens høydepunkt, både med store vinger av oppblåste gummihansker som Bøygen og med en glisende katt med lang hale på skulderen som Cheshire-katten :catmilk:

:hoho:

Jasså ja, De foretrekker konservativ musisering da, De? :fnise:

Men takk for å ha reddet enda en kjedelig hjemmekveld her i huset. Det er mange konserter og oppsetninger jeg dessverre går glipp av, men dette er jeg ikke lei meg for å ha misset... :ler:

Middag i mørket? Hmmm... nei, tror ikke det. Selv om det må være en spesiell opplevelse, blir det kanskje hakket for spesielt?

Skrevet (endret)

Jasså ja, De foretrekker konservativ musisering da, De? :fnise:

Nei altså, bare fordi jeg tilhører den relativt minimale gruppen mennesker som har abonnement i Filharmonien før fylte 35... :sjenert::ler:

Ingen grunn til å ligge søvnløs over å ha gått glipp av denne nei - gå heller for Nationaltheatrets versjon av Peer Gynt hvis du føler for en dose Ibsen. Den var tidvis hysterisk morsom, med en solid dose politisk snert. Og nok en opptreden av den berømte kjolen til Siv - den har jeg sett på tre forskjellige scener siden den store debuten. Jeg lurer stadig på om hun angrer på å ha valgt en så spesiell kjole...

Endret av Daria
Skrevet

Enig med Daria. Trenger du en dose Peer så går for Nationaltheateret.

Skrevet

Dagens første tekanne er tømt - det blir neppe den siste... Skal i 60-årslag i kveld, fram til da er dagens planer ganske små og overkommelige. Mulig jeg må ut på jakt etter strømper til kveldens antrekk - det burde jeg sikkert sjekke snart...

Skrevet

Du, damen, det er ikke ditt treningsstudio

Det er ikke det at jeg er helt uten forståelse for at januar-invasjonen på landets treningssentra kan være irriterende for de som har trent i årevis, men det får da være grenser for misantropisk egoisme. At den deles av en bekjent på facebook som er så entusiastisk enig er bare nok et eksempel på ting jeg ikke trenger å vite at andre mener aka en av mine hovedinnvendinger mot fb (dessuten er det langt fra det verste hun har kommet med der - enkelte burde ha fb-sperre når graviditetshormonene herjer som verst), men at en annen felles bekjent som er treningsinstruktør kommenterer med tommel opp synes jeg er verre.

Det er jo ikke rart jeg og mange andre vegrer oss for å begynne å trene...

Skrevet

Jeg synes det mest fascinerende er at vedkommende skriker mest opp over de som løfter 200 kg eller bolere, i alle fall etter at oppvarmingen var gjennomført. Det er vel ingen av oss som tror at noen som løfter 200 kg, eller er bolere, kun er på treningsstudioet i januar? :P

Skrevet

Jeg rister bare oppgitt på hodet, og tenker i mitt stille sinn at hun bør bygge sitt eget treningssenter i kåken sin.

For øvrig er det grunnet folk med den type holdning at mange gir seg etter svært kort tid, da man føler seg uglesett av treningsfantastene uansett hvor man snur seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...