Sauen Shaun Skrevet 13. januar 2015 #10802 Skrevet 13. januar 2015 Jeg mener du har nevnt det før, men finner ikke igjen det nå i farten... Hvilke øvelser er det du skal se i VM? *må vite når man skal kikke etter kjente linselus på skjermen*
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10803 Skrevet 13. januar 2015 Vi skal dit de tre første dagene - torsdag, fredag, lørdag. Vet vi får med oss både hopp (begge kjønn, tror jeg til og med), kombinert og langrenn, men husker ikke akkurat hvilke øvelser. Samt åpningsseremonien, som jeg antar er i litt mindre skala enn OL-versjonen
Sauen Shaun Skrevet 13. januar 2015 #10804 Skrevet 13. januar 2015 Det blir en skikkelig tredagersfest med andre ord.
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10805 Skrevet 13. januar 2015 I går skrev jeg faktisk et brev, av det gammeldagse, håndskrevne, private slaget på fint papir. Det er en av de tingene jeg har tenkt å bli bedre på i år (det var det også i fjor, da ble det med tanken...) Jeg hadde til og med frimerker i lommeboka, så jeg fikk postet det på vet til jobben. Har store planer om å gjenta bedriften i kveld, og kanskje i helga også *store vyer*
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10806 Skrevet 13. januar 2015 Det blir en skikkelig tredagersfest med andre ord. Tredagers vm-fest, og en halv dag i Stockholm på vei hjem Skikkelig venninnekvalitetstid, ikke minst - her blir det mye skravling, fnising og fjortistendenser
Sauen Shaun Skrevet 13. januar 2015 #10807 Skrevet 13. januar 2015 I går skrev jeg faktisk et brev, av det gammeldagse, håndskrevne, private slaget på fint papir. Det er en av de tingene jeg har tenkt å bli bedre på i år (det var det også i fjor, da ble det med tanken...) Jeg hadde til og med frimerker i lommeboka, så jeg fikk postet det på vet til jobben. Har store planer om å gjenta bedriften i kveld, og kanskje i helga også *store vyer* Det er noe av det samme jeg har tatt tak i. Brevskriving. Det er så koselig å få håndskrevne brev, og skal man få det må man vel skrive noen selv også. Det ble noen få brev i fjor, og i år har jeg som mål å skrive i gjennomsnitt et brev i uka. Tredagers vm-fest, og en halv dag i Stockholm på vei hjem Skikkelig venninnekvalitetstid, ikke minst - her blir det mye skravling, fnising og fjortistendenser Høres helt herlig ut.
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10808 Skrevet 13. januar 2015 Det var tross alt vi to som senest under vm i Oslo for fire år siden, i en alder av 30+, heiet så ivrig og entusiastisk på selv de siste som kom i mål at vi fikk en sliten kombinertløper på vei inn til en 50.-plass eller deromkring til å le, samt ros fra en av funksjonærene for god stemning og sportsånd, så dette er vi gode på
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10809 Skrevet 13. januar 2015 Det er noe av det samme jeg har tatt tak i. Brevskriving. Det er så koselig å få håndskrevne brev, og skal man få det må man vel skrive noen selv også. Det ble noen få brev i fjor, og i år har jeg som mål å skrive i gjennomsnitt et brev i uka. De første par årene etter folkehøgskolen skrev vi en del brev til hverandre, og litt lengre eposter. Nå blir det stort sett bare to setninger på facebook, og mange er stadig mindre der også. Man kan holde litt kontakt med mange på sosiale medier, men det blir ikke den dype, mer omfattende kommunikasjonen av det. Dessuten har jeg så godt av å skrive litt mer for hånd - ting som andre også skal kunne lese...
Sauen Shaun Skrevet 13. januar 2015 #10810 Skrevet 13. januar 2015 De første par årene etter folkehøgskolen skrev vi en del brev til hverandre, og litt lengre eposter. Nå blir det stort sett bare to setninger på facebook, og mange er stadig mindre der også. Man kan holde litt kontakt med mange på sosiale medier, men det blir ikke den dype, mer omfattende kommunikasjonen av det. Dessuten har jeg så godt av å skrive litt mer for hånd - ting som andre også skal kunne lese... Kjenner igjen de tankene der. Har blitt sånn i min vennekrets også. Gamle studievenner og foreningsvenner over hele landet. Jeg ser dem sånn dann og vann på face, men den gode kontakten og de litt mer utfyllende skriftlige samtalene har blitt borte. Det er det på tide å gjøre noe med. Og håndskrift... Den var fin en gang...
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10811 Skrevet 13. januar 2015 Fin kan jeg nok aldri påberope meg at den har vært - men definitivt mer leselig enn den er nå...
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10812 Skrevet 13. januar 2015 Årets første bokbestilling er sendt - jeg så den omtalt på twitter (nei, det skulle ikke så mye mer til enn tittelen...) og innså umiddelbart at jeg bare måtte ha den. Det ble med den ene, da *flink* How to be a Heroine: Or, What I've Learned from Reading Too Much. Bøker om bøker og lesing - jeg får aldri for mange av dem...
Mafalda Skrevet 13. januar 2015 #10813 Skrevet 13. januar 2015 Meta-bøker? Høres spennende ut! Det var tross alt vi to som senest under vm i Oslo for fire år siden, i en alder av 30+, heiet så ivrig og entusiastisk på selv de siste som kom i mål at vi fikk en sliten kombinertløper på vei inn til en 50.-plass eller deromkring til å le, samt ros fra en av funksjonærene for god stemning og sportsånd, så dette er vi gode på Imponerende! Og så gøy med VM-tur! Dog, hvis dere er så rasende gode til å heie, så kan det kanskje være lurt å passe seg. Plutselig står det en russer ved navn Sergej ved siden av dere og vifter med et håndvåpen, samtidig som han hvisker noe om å leie dere inn og ikle dere russiske flagg ved neste arrangement....
Gjest Ludodama Skrevet 13. januar 2015 #10814 Skrevet 13. januar 2015 I går skrev jeg faktisk et brev, av det gammeldagse, håndskrevne, private slaget på fint papir. Det er en av de tingene jeg har tenkt å bli bedre på i år (det var det også i fjor, da ble det med tanken...) Jeg hadde til og med frimerker i lommeboka, så jeg fikk postet det på vet til jobben. Har store planer om å gjenta bedriften i kveld, og kanskje i helga også *store vyer* Oj! Jeg er litt mer fan av postkort, men brev er jo egentlig genialt. Bare synd det er så LANGT til Posten(les; ti minutter gange.....)....
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10815 Skrevet 13. januar 2015 Betalt for å være tilskuer, det hadde vært noe Men man vil kanskje ikke stå på lønningslista til Sergej, egentlig... Metabøker er tingen, jeg har en samling i stadig vekst...
Daria Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10816 Skrevet 13. januar 2015 Oj! Jeg er litt mer fan av postkort, men brev er jo egentlig genialt. Bare synd det er så LANGT til Posten(les; ti minutter gange.....).... Men man må jo ikke på posten, Narvesen selger vel fortsatt frimerker? I dag har jeg til og med fått kjøpt meg skikkelig brevpapir, av det slaget voksne damer også kan være bekjente av. Noe brevskriving ble det derimot ikke - nytt forsøk i morgen...
Skravla Skrevet 13. januar 2015 #10817 Skrevet 13. januar 2015 Brevskriving ja.... sånne planer hadde jeg også i fjor. Er så mye enklere med mail. Morgon og kveld blir det 15.4.
Skravla Skrevet 13. januar 2015 #10818 Skrevet 13. januar 2015 Men øve på håndskrift burde man. I hvert fall nok til å skjønne egen skrift. Jeg skulle skrive noen referat i dag og både tolket og overtolket skrift....
Daria Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #10819 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Det hender jeg sliter litt med å lese egen handleliste... Morgon og kveld blir det 15.4. Og jeg som synes det blir både morgen og kveld hver dag... Endret 14. januar 2015 av Daria
Skravla Skrevet 14. januar 2015 #10820 Skrevet 14. januar 2015 Akkurat denne dagen blir det dobbelt opp.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå