Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det fine med Burde er at man til en viss grad kan påvirke i hvor stor grad han påvirker livet :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken metode sverger du til - ignorere og overse eller komme ham i forkjøpet? Det siste er sikkert lurest, men det første er så mye greiere... :fnise:

Skrevet

Metodevalg varierer litt :jepp:

Komme i forkjøpet fungerer greit for meg når det gjelder leggetid blant annet, for meg er det et spørsmål om å fungere eller ei.

Ignorere kan også fungere greit, men der tar man en større risiko, og sjansen er stor for at man får litt boomerang-effekt (det du ignorerer kommer i retur og treffer deg midt i planeten).

Ikke enkelt...

Skrevet

Det gjelder bare å dukke når boomerangen kommer - litt avhengig av hva den kommer med :ler:

Skrevet

Litteraturhusets etterlengtede vinterprogram har kommet. Et par "Det kunne jo være noe hvis jeg ikke har andre planer", men ingen "Jeg MÅ sikre meg billett NÅ!!"...

Skrevet (endret)

Fikk en leveranse av 400 ordlister - i én eske. Det blir en vanvittig stor eske, kan jeg fortelle :opplyser: Nå er alle ryddet unna - dagens treningsøkt...

Endret av Daria
Skrevet

Det høres ut som en skikkelig eske ja.

*prøver å forestille meg 400 ordlister i en eske*

Skrevet

Det hadde blitt plass til et middelsstort troll, for å si det sånn...

Skrevet (endret)

I går tok jeg en runde med burde og fikk unna flere ting han har mast på meg om. Så trakk jeg en kanne Helsinki-te med ananas, mango og chili, skal et par skiver av krydderkaken som ikke ble spist på søndag og krøllet meg sammen i sofaen. Først med feminist-boka til Marta Breen, så fant jeg fram Ibsens samlede og begynte på Brand. Tenkte det kan være greit å repetere den før teateret lørdag...

Endret av Daria
Skrevet

Du får gi meg en kjapp innføring i Brand før teateret. Jeg har ikke samlede verker her gitt....

Skrevet

Ikke helt de samme litterære og poetiske kvalitetene som Ibsens original...

Skrevet

Jeg forvillet meg inn på opphørssalget på GlasMagasinet i går. Ikke at jeg skulle ha noe, men det skader jo ikke å kikke... Tok rulletrappen ned i kjøkkenavdelingen, så hvor folksomt det var der nede og dro rett opp igjen. Så slang jeg innom sesonghjørnet i første etasje, det lå det en stor stabel med de tre vise menn i blått og gull fra Hadeland Glassverk. Jeg synes de er så fine, jeg har siklet etter dem i årevis. Ikke nå lenger :nigo: Bare synd at det er julepynt, og at det er januar...

Skrevet

Jeg forvillet meg inn på opphørssalget på GlasMagasinet i går. Ikke at jeg skulle ha noe, men det skader jo ikke å kikke... Tok rulletrappen ned i kjøkkenavdelingen, så hvor folksomt det var der nede og dro rett opp igjen. Så slang jeg innom sesonghjørnet i første etasje, det lå det en stor stabel med de tre vise menn i blått og gull fra Hadeland Glassverk. Jeg synes de er så fine, jeg har siklet etter dem i årevis. Ikke nå lenger :nigo: Bare synd at det er julepynt, og at det er januar...

Jeg var så heldig å få de tre vise menn, Josef, Maria og Jesusbarnet i bursdagsgave for noen år siden. Og det er fineste julepynten jeg har. :hjerte:

Skrevet

Dette som skjer i Frankrike nå - det er jo helt ufattelig grusomt. Og disse som reagerer med å angripe moskéer gjør jo virkelig ikke ting bedre.

Skrevet

Tilbake til den mer overfladiske, selvsentrerte avdelingen - det er jo der man tilbringer mesteparten av tiden...

Det slo meg i dag, her jeg og vi alle årstiden tro vasser i avisoppslag, reklamer og facebookoppdateringer om nyttårsslanking, trening og kosthold. Jeg driver som kjent ikke med trening og sånt, utover normal hverdagsaktivitet. Jeg prøver å spise litt sunt - grovbrød og grønnsaker og kylling og sånt - men slanking driver jeg ikke med, og sjokolade er absolutt min venn. Den eneste vekten jeg har i huset er kjøkkenvekt, den er ikke akkurat dimensjonert for meg, så det er ikke noe jeg følger med på. Men det skjørtet jeg har på meg i dag er ti år gammelt, relativt smalt i fasongen og uten strikk i livet - og det passert fortsatt helt fint, ikke et pølseskinn i sikte. Da kan jo ikke livsstilen og vanene mine være så forferdelige, tross alt..?

Skrevet

Så et kart i Aftenposten, over hvor ting skjer (to gisseldramaer i dag! Hva er det som skjer?!) og har skjedd - terroraksjonen på onsdag var midt i det området vi vandret mye i i sommer.

Skrevet

Så et kart i Aftenposten, over hvor ting skjer (to gisseldramaer i dag! Hva er det som skjer?!) og har skjedd - terroraksjonen på onsdag var midt i det området vi vandret mye i i sommer.

Akkurat det faktum har jeg jobbet for å fortrenge. Skal jeg tenke på sånn så ville jeg ikke tørre noe som helst. Ikke en gang sitte i sofaen min. (Var jo mye skyting her for noen år siden.)

Men det gjør faktisk vondt i kroppen å vite at det finnes slike mennesker i verden.

Skrevet

Tilbake til den mer overfladiske, selvsentrerte avdelingen - det er jo der man tilbringer mesteparten av tiden...

Det slo meg i dag, her jeg og vi alle årstiden tro vasser i avisoppslag, reklamer og facebookoppdateringer om nyttårsslanking, trening og kosthold. Jeg driver som kjent ikke med trening og sånt, utover normal hverdagsaktivitet. Jeg prøver å spise litt sunt - grovbrød og grønnsaker og kylling og sånt - men slanking driver jeg ikke med, og sjokolade er absolutt min venn. Den eneste vekten jeg har i huset er kjøkkenvekt, den er ikke akkurat dimensjonert for meg, så det er ikke noe jeg følger med på. Men det skjørtet jeg har på meg i dag er ti år gammelt, relativt smalt i fasongen og uten strikk i livet - og det passert fortsatt helt fint, ikke et pølseskinn i sikte. Da kan jo ikke livsstilen og vanene mine være så forferdelige, tross alt..?

En indremedisiner ville sagt at du sikkert bare lagret alt på innsiden.... :fnise:

Men jeg har tro på hverdagsaktiviteter og et godt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...