Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det står nå på her. Tar meg en runde for å se om det er noe annet etterhvert.

Jobber også intensivt for å bli ferdig med tilbehøret til nyttårsantrekket. Må en tur i byen på lørdag for å få tak i lys grått eller sølvfarget silkebånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og der var The Holiday jo..... Bye bye Narvestad

Skrevet

På svensk tv2 synges akkurat nå You raise me up på finsk. Jeg følte det var verdt å nevne...

Skrevet

Julaften! :nisse:

Jeg har tradisjonen tro startet dagen i Domkirken sammen med pappa - vi fant ut at dette var det 25. året på rad vi har gjort det. Etterpå var vi på gravlunden med lys og krans på graven til farmor og farfar. Jeg fikk unna de siste innkjøpene, inkludert en ekstra julegave fra meg til meg. Det var jo ikke snilt av Sunkost å ha en stor gaveeske med assortert julete stående utstilt så synlig midt i glaninga, påsatt tilbudslapp... :plystre:

Nå er det lunsj og de siste lukene i tekalenderen, så blir det vel mer te, sjokolade og tv til det er på tide å skifte og dra. Har gitt beskjed om at jeg kommer enten før 14 eller etter 16 - man må jo få med seg Disney i begge kanaler :fnise:

God jul til alle som kommer innom :nissevink:

Skrevet (endret)

@gaytenor live-twitrer Kalle Anka med homo-briller - han skulle sett Fagottenes versjon :rulle:

Har farmor-arvet gull i ørene, perler rundt halsen og roser i håret (bare førstnevnte er ekte...) og er klar for kvelden. Må bare få med meg oksen Ferdinand før jeg tar med pakkene og delfiakaken (mitt bidrag til kveldens servering) og drar...

:tree:

Endret av Daria
Skrevet

Gledelig jul hilses fra dypet av sofaen, hvor kvelden tilbringes i en haug av puter, sjal og pledd, med nokså ubegrensede mengder te, kaker og sjokolade innen rekkevidde. Det store spørsmålet er hva som skal bli kveldens tv-underholdning - Skyfall eller en dokumentar om Vouge...

Hyggelig julaften i går, med påfølgende frokost i dag. Mat har man spist og gaver har man fått, inkludert bøker, te og sjokolade (same procedure as every year...), koffert, kjede og overfallsalarm(!), for å nevne noe. I morgen er det full familiebrunsj hos mamma, lørdag er det først kusinebrunsj hos meg, så Rudolf hos pappa. Og søndag - Helsinki!

Skrevet

Riktig god jul, og tusen takk for gaven. :)

Skrevet

Ny juledag - ny mat- og familie-dag :ler: I dag også med de yngste to tanteungene. Minstebolla har såvidt begynt å si noen ord - et av de første var "kake". That's my girl! :ler:

Første del av morgensdagens mat- og familiuekombinasjon skjer hos meg - noen bør rydde og ordne litt i kveld. Snart...

Skrevet

Da var familiedelen av julen overstått - nå begynner ego-delen :nigo: Kofferten er nokså pakket, i morgen venter Helsinki, hotell, opera, svensketenoren, afternoon tea, litt salgsshopping og nyttårsfeiring på favorittrestauranten. Uff, det er synd på oss single og barnløse som har så triste, tomme liv...

Skrevet

Kofferten er nesten pakket her og. Men jeg tror jeg har med for mye..... men temperaturen veksler melllm -17 og +4 så et utvalg må man ha.

Skrevet

Jeg har nok med så jeg klarer meg, jeg også... Muligens med unntak av sko, men det kan jo være man finner en løsning på...

Skrevet

Skoshopping er jo en mulighet. Jeg skal i hvert fall se etter pene vintersko i år også. Og jeg drar i de jeg kjøpte i fjor.

Skrevet

Har også funnet et par andre butikker jeg kan tenke meg å besøke. Ligger på andre siden av Kampi...

Skrevet

Riktig god tur til Helsinki. Må jo bare bli superdupert! :)

Skrevet

Da var familiedelen av julen overstått - nå begynner ego-delen :nigo: Kofferten er nokså pakket, i morgen venter Helsinki, hotell, opera, svensketenoren, afternoon tea, litt salgsshopping og nyttårsfeiring på favorittrestauranten. Uff, det er synd på oss single og barnløse som har så triste, tomme liv...

Uff, skikkelig trist. Stakkar deg. Er Helsinki en fin by?

Skrevet

Ja, Serafina. Helsinki er en fin by. Bra restauranter og gode shoppingmuligheter.

Blir en fin nyttårsfeiring der.

Skrevet

Helsinki er en veldig fin by :Nikke: Falt for den første gang jeg var der og har vært tilbake hver år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...