Daria Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #10621 Skrevet 15. desember 2014 #Illridewithyou Av og til får man, tross alt, fornyet sin tro på menneskeheten. Selv om det, som en på twitter kommenterte, er litt trist at det trengtes. Men likevel. Rørt nå.
Daria Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #10622 Skrevet 16. desember 2014 Gamle ord som fortjener en ny vår Som vanlig er en del av dem allerede i mitt daglige vokabular, men jeg lærte noen nye også. Eisenfresser, grillefenger og gante, for eksempel.
Daria Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #10623 Skrevet 17. desember 2014 -Dette er min første flytur... Den var jo søt - og løsningsorientert
Daria Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #10624 Skrevet 17. desember 2014 Apropos barn. Jeg bedrev litt kveldsshopping på Oslo City etter julekonsert i operaen i går. Det var mer folk der enn jeg hadde trodd, men det jeg virkelig ikke hadde sett for meg var å treffe på folk som var på julehandel med barnevogn når klokka nærmet seg 22. Og da snakker vi ikke spebarn som sover i bagvogn, men litt større unger (+/- 1 år) som hylte av trøtthet. Det må vel finnes andre tidspunkt å handle på?
Sauen Shaun Skrevet 17. desember 2014 #10625 Skrevet 17. desember 2014 -Dette er min første flytur... Den var jo søt - og løsningsorientert *smelt*
Daria Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #10626 Skrevet 17. desember 2014 (endret) Jeg ville blitt mye mer velvillig innstilt til litt babygråt om jeg fant en sånn lapp i setet - rett og slett fordi det viser at foreldrene har forståelse for medpassasjerenes side av saken. Jeg skjønner at barn gråter og at det ikke alltid er så lett å gjøre noe med det, men jeg irriterer meg over foreldre som mener at ingen har lov til å synes at barnelyder faktisk kan være irriterende likevel... Underbara Clara har dratt til med storslegge og store mamma-skylapper mot alle som "ogillar barn", hvilket ser ut til å inkludere alle som mener at det finnes steder det ikke er ønskelig å ha med seg barn. Det hadde muligens vært litt mer overbevisende om hun ikke hadde vært like kategorisk, fordømmende og unyansert som hun beskylder motparten for å være. Det er noe med argumenter av typen "Jeg skjønner at bråkete barn er uønsket i stillevognen på toget, men mitt barn er stille og rolig"... Endret 19. desember 2014 av Daria
Rosalie Skrevet 17. desember 2014 #10627 Skrevet 17. desember 2014 -Dette er min første flytur... Den var jo søt - og løsningsorientert Joda, men det hjelper jo ikke med ørepropper bare til sidemann dersom ungen begynner å bælje.
Daria Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #10628 Skrevet 17. desember 2014 I følge yr blir det kuldegrader fram til jul, og litt snø søndag kveld. Jeg aner et lite håp...
Roadrunner Skrevet 17. desember 2014 #10629 Skrevet 17. desember 2014 I følge yr kommer den første minusgraden i romjula (kanskje). Så her blir det nok grå/brun/grønn/våt jul. Bare det ikke blir slaps, sludd og is så skal jeg være fornøyd
Daria Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #10630 Skrevet 17. desember 2014 I går kom det våt snø på morgenen, den ble liggende som slaps utover dagen - og så frøs det på. Skikkelig stas å gå til toget i mørket på ustrødde veier...
Daria Skrevet 18. desember 2014 Forfatter #10631 Skrevet 18. desember 2014 Jeg synes det var skikkelig unødvendig av ampelen i vinduet å falle ned i løpet av natten.Jeg synes det var enda mer unødvendig at den, når det første skulle gjøre det, slo et skår av den fine retro-potteskjuleren min. Denne kunne jo tatt ikea-potten eller terrakotta-krukken i stedet Men tross alt er jeg mest glad for at den ikke falt ned mens jeg satt i sofaen rett under... Og det er hvitt ute!
Mafalda Skrevet 18. desember 2014 #10632 Skrevet 18. desember 2014 Sent, sent, men godt allikevel? *hekte seg på* Jeg synes nå i grunnen ampelen bare kunne fortsatt å henge slik den skulle, forresten. Det hadde jo vært det aller greieste!
Daria Skrevet 18. desember 2014 Forfatter #10633 Skrevet 18. desember 2014 Det er aldri for sent å bli med på moroa Jeg synes også ampelen kunne blitt der den var - det hadde vært det greieste for alle parter...
Daria Skrevet 19. desember 2014 Forfatter #10634 Skrevet 19. desember 2014 (endret) Et par symbolske arbeidstimer, en julegudstjeneste og en julelunsj - og så er det faktisk juleferie! En liten butikkrunde på vei hjem, og så en lang, deilig hjemmekveld - det har ikke blitt så mange av dem denne uken... Mandag hadde jeg besøk, og både tirsdag, onsdag og torsdag har det vært julekonserter, handling og andre ærend etter jobb. Jeg satt på t-banen på vei til konsert i 19-tiden i går - jeg hadde hatt planer om å rekke hjemom for å spise først, men det utgikk med høye kneløft og et par bæreposer - og kjente at nå er jeg egentlig ganske sliten... Så i kveld skal jeg bare pakke gaver og drikke te og spise pepperkaker Endret 19. desember 2014 av Daria
Skravla Skrevet 19. desember 2014 #10635 Skrevet 19. desember 2014 Høres ut som om du har samme plan som meg for kvelden. Skal forsøke å komme meg fra jobb 14.30 og innom et par butikker for litt mathandlng. Hjemme ble det vasket og ordnet i går så jeg kan synke ned i sofaen med strikketøy, te, og evt godis kjøpt på vei hjem.
Sauen Shaun Skrevet 19. desember 2014 #10636 Skrevet 19. desember 2014 Spennende julepost fra Daria og Skravla er mottatt.
Daria Skrevet 19. desember 2014 Forfatter #10637 Skrevet 19. desember 2014 Jeg har ferie Julelunsj med hyggelige kollegaer er fortært og musikkelevene har spilt og sunget så noen og enhver ble en smule rørt. Jeg har til og med fått blomster av en kollega som har tatt master i høst og som jeg har hjulpet med å få tak i bøker. Må en tur ut og handle snart, sofaen blir altfor dyp...
Daria Skrevet 19. desember 2014 Forfatter #10638 Skrevet 19. desember 2014 Det er jo ikke så lett for en stakkar å holde seg oppreist når Peter Jöback og Tommy Körberg synger duett...
Daria Skrevet 20. desember 2014 Forfatter #10640 Skrevet 20. desember 2014 Pakker inn julegaver (nå er alle i hus - tror jeg...), lager konfekt, drikker te, rydder og ser tv-sport - omtrent like systematisk som jeg pleier *dronningen av multitasking*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå