Skravla Skrevet 30. november 2014 #10541 Skrevet 30. november 2014 Kaktus og sjokolade høres spesielt ut. Det er den tekalender jeg har.
Skravla Skrevet 30. november 2014 #10542 Skrevet 30. november 2014 Jeg skjønner at tanken om å invitere ensomme hjem til seg på julaften er godt ment. Men jeg tror egentlig jeg ville følt meg enda mer ensom av å skulle feire som "veldedighetsprosjekt" hjemme hos fremmede enn å feire alene hjemme hos meg selv. Det er ikke nødvendigvis antall mennesker i rommet som avgjør om man er ensom... Det blir litt som den ensomme gamle tanten som man inviterer av plikt.
Daria Skrevet 30. november 2014 Forfatter #10543 Skrevet 30. november 2014 (endret) Plikt-invitere gamle ensomme tanter og andre kjente synes jeg forsåvidt man skal, men også akseptere at de kanskje foretrekker å være hjemme. Det er dette med å annonsere etter vilt fremmede (forrige innlegg er oppdatert med link) jeg synes er litt merkelig. Blir man mindre ensom av å være vedheng hos noen man overhodet ikke kjenner? Endret 30. november 2014 av Daria 2
Skravla Skrevet 30. november 2014 #10544 Skrevet 30. november 2014 Ah... da er jeg litt mer med. Ble vel en stor hype i fjor da hun eldre damen annonserte etter noen å feire jul med. Personlig ville jeg heller feiret hjemme alene enn sammen med vilt fremmede, men på den andre siden - og kjemien er god så kan man jo bli den gamle, ensomme tanten for noen. Men jeg har kanskje mer tro på den form for feiring som det var på Triaden. Husker ikke hva han heter han som startet det, men uten han som ildsjel ble det jo slutt på det.
Daria Skrevet 30. november 2014 Forfatter #10545 Skrevet 30. november 2014 Jeg har også mer tro på den type arrangement - det er noe med at da har alle det samme utgangspunktet og stiller mer likt. Men jeg tror ikke jeg ville deltatt på noe sånt heller, egentlig...
Skravla Skrevet 30. november 2014 #10546 Skrevet 30. november 2014 I dag ville jeg nok ikke deltatt på noe sånn arrangement, men hvem vet hva fremtiden bringer. Kanskje jeg blir sittende ensom mesteparten av året og dermed deltatt som en dyd av nødvendighet/desperasjon. Men ellers får jeg være den gamle tanten som inviteres av plikt..... eller som niesen min sa da jeg kom i dag - hvorfor kommer du så sent? Hun hadde jo vært hos bestemor i mange timer allerede.
Daria Skrevet 30. november 2014 Forfatter #10547 Skrevet 30. november 2014 Vi får gjøre oss til venns med tantebarna når de er små, så de inviteres oss av lyst heller enn av plikt når vi blir gamle
Skravla Skrevet 30. november 2014 #10548 Skrevet 30. november 2014 Ja, det er en mulighet. Eller man samler en gjeng venner og feirer med dem. Jeg kunne heller ikke reist på hotell i julehelgen, tror jeg. Det hadde på en måte trigget ensomhetsfølelsen enda mer.
Daria Skrevet 30. november 2014 Forfatter #10549 Skrevet 30. november 2014 Da måtte jeg ha reist utenlands, i så fall - et sted hvor man ikke har hovedfeiringen på julaften.
Daria Skrevet 30. november 2014 Forfatter #10550 Skrevet 30. november 2014 Zen er fylt med julemusikk og klar for desember. LED-kubbelys og pepperkaker står klart til å tas med på jobben i morgen. NRK er på nest siste salme - snart leggetid...
Daria Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #10551 Skrevet 1. desember 2014 -Jeg ønsker meg en fordomsfri jul En god start kan være å slutte å anta at alle har samme fordommer som deg. Dine fordommer er dine, ikke våre. Jeg har ikke fordommer mot folk med rosa hår, lærere og bussjåfører, jeg vil ikke bli vi'et i et innlegg fullt av påstander jeg ikke kjenner meg igjen i. Jeg har mine egne fordommer, det holder. *irritert* Det er som når Dagbladet skriver at "Dette vet du ikke om XXX" eller "XXX er ikke som du tror". Sånne retoriske grep gjør ikke at jeg identifiserer meg mer med det som skrives, det har den stikk motsatte effekten. 1
Rosalie Skrevet 1. desember 2014 #10552 Skrevet 1. desember 2014 -Jeg ønsker meg en fordomsfri jul En god start kan være å slutte å anta at alle har samme fordommer som deg. Dine fordommer er dine, ikke våre. Jeg har ikke fordommer mot folk med rosa hår, lærere og bussjåfører, jeg vil ikke bli vi'et i et innlegg fullt av påstander jeg ikke kjenner meg igjen i. Jeg har mine egne fordommer, det holder. *irritert* Det er som når Dagbladet skriver at "Dette vet du ikke om XXX" eller "XXX er ikke som du tror". Sånne retoriske grep gjør ikke at jeg identifiserer meg mer med det som skrives, det har den stikk motsatte effekten. Enig med du. For øvrig blir det Syden-jul når jeg blir gammal. Dersom jeg ikke har noen jeg må pliktfeire med, altså.
Daria Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #10553 Skrevet 1. desember 2014 Plutselig hadde jeg visst planer i morgen. Også på Det Norske Teatret, da - det likner jo ikke meg... Okse og esel - juleteater for barn. Førjulskos for ikke-lenger-så-lille Ville, morfar og tante.
Skravla Skrevet 1. desember 2014 #10554 Skrevet 1. desember 2014 Så koselig da. Kjekt å kunne gjøre sånn på kort varsel.
Daria Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #10555 Skrevet 1. desember 2014 i 1997 dro jeg og en venninne, da hhv 16 og 17 år, på tur til ski-vm i Trondheim. 18 år senere gjentar vi suksessen - i februar blir det tur til ski-vm i Falun Jeg skylder på Aftenposten, som sendte pakke-tilbud til a-kort-kunder
Roadrunner Skrevet 1. desember 2014 #10556 Skrevet 1. desember 2014 i 1997 dro jeg og en venninne, da hhv 16 og 17 år, på tur til ski-vm i Trondheim. 18 år senere gjentar vi suksessen - i februar blir det tur til ski-vm i Falun Jeg skylder på Aftenposten, som sendte pakke-tilbud til a-kort-kunder Så moro!
Skravla Skrevet 1. desember 2014 #10557 Skrevet 1. desember 2014 i 1997 dro jeg og en venninne, da hhv 16 og 17 år, på tur til ski-vm i Trondheim. 18 år senere gjentar vi suksessen - i februar blir det tur til ski-vm i Falun Jeg skylder på Aftenposten, som sendte pakke-tilbud til a-kort-kunder Så kult at det ble noe av. Da skal jeg se om jeg ser noen linselus....
Daria Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #10558 Skrevet 1. desember 2014 Du satser på at jeg opprettholder tradisjonen?
Skravla Skrevet 1. desember 2014 #10559 Skrevet 1. desember 2014 Du satser på at jeg opprettholder tradisjonen? Jeg aner ikke om du var linselus sist dere var på tur sammen..... men du dukket opp i Holmenkollen i hvert fall.
Daria Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #10560 Skrevet 1. desember 2014 Jeg tror ikke jeg var det i Trondheim (men vi sto helt foran på flere av premieseremoniene og dukket opp i adressa, så man skal jo ikke se bort fra det), men jeg har vært det i Kollen ved flere anledninger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå