Daria Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #10341 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Når det debatteres svømmeopplæring, særlig for innvandrerkvinner, på Stortinget, og statsråd Horne klarer å lire av seg følgende: Dessuten, som hun (faktisk) sa: «Det er den enkelte som har ansvar for å ikke sette seg i en situasjon man ikke mestrer, og å lære seg å svømme. ...så sier hun da faktisk at de som drukner kan skylde seg selv? Falt du i vannet? Det var jo dumt gjort av deg som ikke kan svømme... Endret 27. oktober 2014 av Daria
Daria Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #10342 Skrevet 27. oktober 2014 Dette blir en stille uke - jeg har bare én kulturell utskeielse planlagt De fire siste ukene har jeg hatt minst 3 i uka, jeg kommer jo til å få abstinenser I tillegg skal jeg ut og spise lørdag og på familiemiddag søndag da, og på kurskosedag på Blindern, så så veldig mosegrodd rekker jeg vel ikke å bli likevel... Men oktober har vært intens, det er ikke bare dumt at november blir litt roligere...
Skravla Skrevet 27. oktober 2014 #10343 Skrevet 27. oktober 2014 Starter uken med seminar på offentligrapportering. Med innlaft barneskrik. Smart å ta med spedbarn på seminar. Ellers er min uke tilsvarende stille på kulturfronten. Pussig...
Skravla Skrevet 27. oktober 2014 #10344 Skrevet 27. oktober 2014 Når det debatteres svømmeopplæring, særlig for innvandrerkvinner, på Stortinget, og statsråd Horne klarer å lire av seg følgende: ...så sier hun da faktisk at de som drukner kan skylde seg selv? Falt du i vannet? Det var jo dumt gjort av deg som ikke kan svømme... Ja, alt er ens egen feil. Hun mener sikkert at det er offerets feil at de myrdes, kvinners feil at de voldtas og sivilbefolkningens feil at de bombes....
Rosalie Skrevet 27. oktober 2014 #10345 Skrevet 27. oktober 2014 Starter uken med seminar på offentligrapportering. Med innlaft barneskrik. Smart å ta med spedbarn på seminar. Ellers er min uke tilsvarende stille på kulturfronten. Pussig... I alle himmelens dager. Det hadde jeg ikke giddet, og gitt beskjed om skrikerungen eller meg.
Daria Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #10346 Skrevet 27. oktober 2014 Starter uken med seminar på offentligrapportering. Med innlaft barneskrik. Smart å ta med spedbarn på seminar. Ellers er min uke tilsvarende stille på kulturfronten. Pussig... Hvor langt inne i ammetåka er du egentlig når du synes det var en god løsning? Jeg skjønner jo ønsket om å henge med på faglige oppdateringer mens man er i permisjon, men du tar jo ikke med deg ungen på seminar. Min ene kulturplan denne uka involverer ikke engang deg - når gikk vi sist to uker uten felles kulturpåfyll?
Skravla Skrevet 27. oktober 2014 #10347 Skrevet 27. oktober 2014 I alle himmelens dager. Det hadde jeg ikke giddet, og gitt beskjed om skrikerungen eller meg. Det ville ikke være en reell trussel. Jeg måtte være der uansett skrikerunge eller ei.....
Rosalie Skrevet 27. oktober 2014 #10348 Skrevet 27. oktober 2014 Det ville ikke være en reell trussel. Jeg måtte være der uansett skrikerunge eller ei..... "Beklager, sjef, men jeg måtte bare gå fra seminaret, for det var en skrikerunge der som overdøvet alt som ble sagt, og som ga meg migrene".
Daria Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #10349 Skrevet 27. oktober 2014 Ordbok for Stortinget - ved noen utvalgte høydepunkt: Bamse Noe dine barn eier, og som det er morsomt å sende gjennom rørpostsystemet. OBS: Hvis den blir borte (hvilket skjer), sjekk med hittegods! Bakrommet Sted der alt avgjøres. Eksakt lokasjon uvisst. Fagkomité Alle representantene (unntatt president Olemic) sitter i en komité. Det er der det daglige (og sikkert nokså kjedelige) arbeidet foregår. «Saken foreslås oversendt til komitéen» er sikkert den mest brukte setningen i Stortingssalen, muligens etter «president, med respekt å melde, her tar statsråden feil». Negativt flertall Når flere mistillitsforslag (på forskjellig grunnlag) får flertall til sammen, men ikke hver for seg. Altså at noen er sure på at regjeringa er dumme, mens noen er sure på at regjeringa er slemme. Til sammen mener altså flertallet at regjeringa er dumme eller slemme, men det er ikke flertall for noen av delene. I en sånn situasjon kan regjeringa bestemme sjøl om den vil gå av eller ikke. Veiutløsning Nei, ikke det du tror. Veiutløsning er når et lokalsamfunn endelig har fått gjenomslag, og fått den fordømrade veien fra Fjottfjord til Skrullevika. Jepp, begrepet er i daglig bruk.
Skravla Skrevet 27. oktober 2014 #10351 Skrevet 27. oktober 2014 Den har jeg sett på twitter i dag i hvertfall.
Daria Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #10352 Skrevet 28. oktober 2014 Dagbladet har stor overskrift om at curlingspillleren Dordi Nordby har blitt mamma i en alder av 50. Går man inn i artikkelen, viser det seg at det er hennes 15 år yngre partner som faktisk har vært gravid. Spekulativt vet Dagbladet ingenting om...
Daria Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #10353 Skrevet 29. oktober 2014 Dagen så langt (kortversjonen): Dagen så langt (den lengre versjonen): 1) FinnAir har kansellert flyet vi skulle ta til Helsinki i jula og erstattet det med et som lander 4,5 time senere. Det betyr at vi bare så vidt det er (så sant det ikke er forsinkelser, selvfølgelig - her er det potensiale for full krise) rekker innom hotellet før operaen. Hvem trenger vel middag... 2)Tommy Körberg har avlyst konserten han skulle ha i Oslo om en måned. Det første kan det fort være vi løser med å dra en dag tidligere, det andre får jeg ikke gjort så mye med...
Daria Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #10357 Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Jeg har hatt årets kosedag på¨Blindern i dag, i anledning OD, og fått med meg forelsninger om sex and the Victorian novel (og lært at det finnes versjoner av D/s-forhold i alle romanene til Charlotte Brontë), litteratur og etikk, kjærlighetens plass i sagaene (både de norrøne og riddersagaene), Oseberg-kvinnene og humor i klassisk instrumentalmusikk. Etterpå vandret jeg til Majorstua og ned Bogstadveien, og utviste stor selvkontroll da jeg ikke kjøpte en lilla vinterkåpe på Fretex, men nøyde meg med noen syrinduftende såper i en lekker retro-eske. Dessuten ble det litt smårusk på TGR , og en genser og en bluse på Monki. Egentlig har jeg avfeid Monki som tenåringsbutikk, det er noe med interiøret og atmosfæren der som gjør at jeg føler meg eldgammel bare jeg åpner døra, men flere av de svenske bloggerne jeg følger har vist fram fine plagg derfra, så jeg tenkte det var verdt en nytt forsøk. Fordi jeg har ansett den som en butikk i BikBok-segmentet har jeg også bare antatt at klærne der er altfor små i størrelsene, men jeg ble positivt overrasket. Og for alle som har lurt på hvordan det egentlig er å stå inne i speilboksen til Trinny & Susannah kan jeg anbefale en tur i prøverommet der - alle veggene og døra er speil fra gulv til dag, så man kan se alle sine skavanker ad infinitum... Endret 4. juni 2015 av Daria
Daria Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #10358 Skrevet 31. oktober 2014 Aftenposten melder store nyheter: Magnussen har spilt mer innadvendte, halvmorsomme stakkarer før, og ikke noe av det forberedte meg på det komiske overskuddet han gir oss her. Ja, jeg har innsett at kulturjournalister ikke nødvendigvis går på teater, og hvertfall ikke klarer å trekke linjer derfra til film og tv - jeg husker jo alt snakket om Frank Kjosås' store gjennombrudd da Halvbroren kom, til tross for at mannen hadde vært kritikerrost i et tiår allerede. Jeg har heller ikke sett Side ved side eller Underholdningsavdelingen og vet ikke så mye om hvilke roller Vidar Magnussen har spilt der. Jeg er likevel ganske overrasket over at det kommer som en overraskelse på anmelderen at Magnussen har "komisk overskudd". Han har tross alt det siste året fått både Heddapris og Komipris for en mildt sagt utadvent og sprudlende rolle...
Rosalie Skrevet 31. oktober 2014 #10359 Skrevet 31. oktober 2014 Aftenposten melder store nyheter: Ja, jeg har innsett at kulturjournalister ikke nødvendigvis går på teater, og hvertfall ikke klarer å trekke linjer derfra til film og tv - jeg husker jo alt snakket om Frank Kjosås' store gjennombrudd da Halvbroren kom, til tross for at mannen hadde vært kritikerrost i et tiår allerede. Jeg har heller ikke sett Side ved side eller Underholdningsavdelingen og vet ikke så mye om hvilke roller Vidar Magnussen har spilt der. Jeg er likevel ganske overrasket over at det kommer som en overraskelse på anmelderen at Magnussen har "komisk overskudd". Han har tross alt det siste året fått både Heddapris og Komipris for en mildt sagt utadvent og sprudlende rolle... Hear, hear!
Daria Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #10360 Skrevet 31. oktober 2014 Er det egentlig snilt av søster å sende meg mms med bilde av sjokolade-Halloween-edderkopp-muffins når jeg sitter på jobb og er sulten og det fortsatt er litt lenge til lunsj...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå