Daria Skrevet 17. september 2014 Forfatter #10223 Skrevet 17. september 2014 Studier er gøy Hvertfall foreløbig - det er ikke sikkert jeg synes det er like festlig når jeg sitter og svetter over innleveringsoppgavene senere i høst... Jeg føler meg som den streber-studenten da - vi er en veldig liten gruppe med en veldig entusiastisk foreleser som stadig stiller spørsmål og prøver å få litt respons, og aller er bare veldig, veldig stille. Ergo, som det veloppdragne mennesket jeg er svarer jeg - damen spurte jo om noe og forventer et svar. Den eneste andre som åpner munnen frivillig og uoppfordret er den eneste mannen i forsamlingen, typisk nok. Vi fikk lekser, da - det var jeg ikke helt forberedt på...
Daria Skrevet 17. september 2014 Forfatter #10224 Skrevet 17. september 2014 (endret) Skikkelig flyfille denne uka. Middag ute (Nighthawk Diner - god burger, ikke så pretensiøst som hjemmesiden gir inntrykk av, men litt i overkant lydnivå) og En folkefiende (stumfilmteater!) i går, Lena Andersson på Litteraturhuset i dag (Märta Tikkanen skulle også vært der, men måtte dessverre melde avbud), Trost i taklampa i morgen og Haugtussa på fredag, begge på Det Norske. Lørdag kommer Skravla for makron-, madeleine- (hvis jeg gidder/rekker å bake...) og musikalkveld, og søndag ... skal jeg gjøre minst mulig, evnt presserende husmorplikter Endret 17. september 2014 av Daria
Skravla Skrevet 17. september 2014 #10225 Skrevet 17. september 2014 Det høres travelt ut. Ikke mye kultur her men spise ute i dag, i morgen og take away overtidsmat på fredag. Og et par kursdager med god lunsj nå.
Daria Skrevet 18. september 2014 Forfatter #10227 Skrevet 18. september 2014 Dagens festligste: Frank Kjosås og Bartek Kaminski som øver seg på piruetter(!) før stykket starter 1
Daria Skrevet 18. september 2014 Forfatter #10228 Skrevet 18. september 2014 Forøvrig hadde jeg neppe valgt denne kvelden til å innvie mine lekre semskede lysbeige sko med litt for høye hæler hvis jeg hadde visst at jeg skulle ende opp på bakerste rad...
Daria Skrevet 18. september 2014 Forfatter #10229 Skrevet 18. september 2014 Malte huset sjokkrosa Bare et spørsmål: Hvis hun, som hun sier, ikke gjorde det for å provosere noen, men kun fordi hun synes det er fint - hvorfor ble det da gjort om natten...?
Jerle Skrevet 19. september 2014 #10230 Skrevet 19. september 2014 Malte huset sjokkrosa Bare et spørsmål: Hvis hun, som hun sier, ikke gjorde det for å provosere noen, men kun fordi hun synes det er fint - hvorfor ble det da gjort om natten...? Akkurat det samme tenkte jeg. Tror jeg hadde blitt litt små gretten jeg også om veggen til naboen var så nær og ble så sjokkrosa
Daria Skrevet 19. september 2014 Forfatter #10231 Skrevet 19. september 2014 Hadde det vært i et hvilketsomhelst villastrøk hadde det vært en ting, men å bo i såpass tradisjonsrike og tilnærmet verneverdige omgivelser forplikter.
Daria Skrevet 19. september 2014 Forfatter #10232 Skrevet 19. september 2014 Siste forelesning var ferdig før 15 i dag, jeg kunne vendt meg til tidlige fredager... Hoppet på trikken opp til Majorstua og stakk innom Fretex - en grå grovstrikket poncho med knapper i sidene og rullehals er nå min. Den var så mye og deilig og lun at jeg nesten ikke hadde lyst til å ta den av igjen etter å ha prøvd den. Handlet litt mat på Ultra, det er alltid en øvelse i damage control (hva kaller man det på norsk?). Men når hun foran meg i kassekøen handlet for nesten tre tusen, ble jo mine små utskeielser praktisk talt ingenting. Teatertid i kveld, helt på egen hånd. Ble litt bekymret da jeg ikke fant igjen billettene på mailen (særlig fordi den mailen skulle inneholde billetter til tre forskjellige forestillinger), enten har jeg slettet dem eller ikke fått dem. Men alt ordner seg for snille (og/eller datakyndige) jenter det var bare å logge seg inn i teaterets billettsystem og sende dem på nytt, så da bli det Haugtussa i kveld.
Rosalie Skrevet 20. september 2014 #10233 Skrevet 20. september 2014 Hun må male om: http://www.bt.no/bolig/Det-rosa-huset-ma-males-om-3200875.html
Daria Skrevet 21. september 2014 Forfatter #10234 Skrevet 21. september 2014 Har hatt Skravla på helgebesøk med musikal- og makron-tema. Fulgte henne til banen og gikk en liten tur for å veie litt opp for alt sukkeret jeg har dyttet i meg det siste døgnet. Kom hjem akkurat i tide til å videreføre temaet - svt viser musikal-versjonen av The Producers. Jobb igjen i morgen. Godt det bare er en uke til høstferien
Daria Skrevet 21. september 2014 Forfatter #10235 Skrevet 21. september 2014 Hun må male om: http://www.bt.no/bolig/Det-rosa-huset-ma-males-om-3200875.html Hun tolker det tydeligvis ikke sånn... Jeg har ikke mottatt noe offisielt fra kommunen. Derfor fortsetter jeg. Hvis kommunen ber meg stoppe, vil jeg klage på vedtaket, sier Henny Arling Forøvrig: - Det er deprimerende grått i Bergen. Rosa gjør folk glade. Fargen er sexy, feminin og hjelper mot depresjon, sier Arling, som avviser kritikken fra naboene. - Du kan ikke gjøre alle fornøyd. Finn minst én feil/selvmotsigelse...
Skravla Skrevet 22. september 2014 #10236 Skrevet 22. september 2014 Ah.. The Producers! Den er jo også herlig. Jeg vandret en liten runde når jeg gikk av t-banen og så hjem til middag og sjokoladedessert. Dette har vært en skikkelig søt helg.
Daria Skrevet 22. september 2014 Forfatter #10237 Skrevet 22. september 2014 På et tidspunkt i går kveld innså jeg at nå holder det og satte sjokoladeskålen inn i kjøleskapet...
Daria Skrevet 22. september 2014 Forfatter #10238 Skrevet 22. september 2014 Dagens selvskryt: I stedet for å synke ned i sofaen mellom skjermene etter middag dro jeg meg faktisk ut på kveldstur. Riktignok i ganske så bedagelig tempo - man går ikke så fort med tekopp i hånden, men det ble nesten en times bevegelse og frisk luft. Kvalitetstid i sofakroken med bok og mer te (Meny hadde en stor utstilling med et temerke jeg ikke har lagt merke til før ) da jeg kom hjem. Tror til og med det ble en relativt tidlig kveld
Daria Skrevet 23. september 2014 Forfatter #10239 Skrevet 23. september 2014 Sov godt på toget i dag - helt til jeg våknet på vei inn på en stasjon og plutselig innså at det var jo her jeg skulle av. Snublet av toget med jakka i den ene hånden og veska i den andre - og sannsynligvis et usedvanlig intelligent tilstedeværende ansiktsuttrykk... Dessuten lurer jeg - helt urelatert - på hvordan i all verden folk som jobber mye på pc og på nett klarer seg uten å bruke faner. Jeg har 12 åpne i skrivende stund, det er omtrent som vanlig. Skulle jeg bare hatt ett vindu oppe ville jeg jo ikke fått gjort noe som helst, hverken nyttig eller unyttig...
Skravla Skrevet 23. september 2014 #10240 Skrevet 23. september 2014 Jeg har ikke mer enn 2 faner oppe i chrome og 3 faner i explorer. I tillegg har jeg 4 ulike programmer oppe og i det ene programmet har jeg 6 faner oppe. Og enda blir det nok et par til i løpet av dagen. Men altså de som er oppe i chrome er ren underholdning og ikke jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå