Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9641 Skrevet 6. mai 2014 Latvia er jo søte - men forøvrig helt håpløse...
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9642 Skrevet 6. mai 2014 Noen burde kanskje bytte ut stylisten i forhold til den kjolen også... Antyder du at brede tverrgående striper ikke var det mest flatterende, eller er fargekombinasjonen du stiller deg tvilende til...?
Skravla Skrevet 6. mai 2014 #9643 Skrevet 6. mai 2014 Latvia er jo søte - men forøvrig helt håpløse... Føles merkelig ut.... Jeg la ikke merke til at det var hun som sang.... og lurte en stund på hvor sangeren var.....
Skravla Skrevet 6. mai 2014 #9644 Skrevet 6. mai 2014 Antyder du at brede tverrgående striper ikke var det mest flatterende, eller er fargekombinasjonen du stiller deg tvilende til...? JA!
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9645 Skrevet 6. mai 2014 Føles merkelig ut.... Jeg la ikke merke til at det var hun som sang.... og lurte en stund på hvor sangeren var..... Ja, jeg lurte også litt på den. Ikke tidenes sjakktrekk.
Skravla Skrevet 6. mai 2014 #9646 Skrevet 6. mai 2014 Sverige klarte seg veldig bra. Den må da gå videre i kveld.
Rosalie Skrevet 6. mai 2014 #9648 Skrevet 6. mai 2014 https://www.facebook.com/notes/geir-kildahl-andersen/by-popular-demand-viii/10150382869694986
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9649 Skrevet 6. mai 2014 Blir ikke overrasket om Sverige vinner hele greia igjen. Jeg syntes kjolen hennes var en anelse for kort, det føltes litt som om det var nummeret før vi så hele herligheten. Men hun har vanvittig lange ben, så det var nok mest derfor. Island var bedre i fjor...
Skravla Skrevet 6. mai 2014 #9650 Skrevet 6. mai 2014 Blir ikke overrasket om Sverige vinner hele greia igjen. Jeg syntes kjolen hennes var en anelse for kort, det føltes litt som om det var nummeret før vi så hele herligheten. Men hun har vanvittig lange ben, så det var nok mest derfor. Island var bedre i fjor... Kjolen var vel nesten hullkort. Den danske programlederen kunne med fordel ha øvd mer på engelsk uttale.
Skravla Skrevet 6. mai 2014 #9651 Skrevet 6. mai 2014 Albania klarer seg veldig bra i dag. Hun synes jeg slet i presentasjonen men har tydeligvis øvd.
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9652 Skrevet 6. mai 2014 Albania... Lurer på om hun har hørt mye på The Cranberries-vokalisten
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9653 Skrevet 6. mai 2014 https://www.facebook.com/notes/geir-kildahl-andersen/by-popular-demand-viii/10150382869694986
Skravla Skrevet 6. mai 2014 #9654 Skrevet 6. mai 2014 Albania... Lurer på om hun har hørt mye på The Cranberries-vokalisten Mulig det er en som kommer seg etter mange ganger. Jeg liker henne....
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9655 Skrevet 6. mai 2014 Azerbadjan er også i fin, men kjedelig-kategorien...
Rosalie Skrevet 6. mai 2014 #9656 Skrevet 6. mai 2014 Fikk du ikke lese? Kopierer: " By popular demand (VIII) 6. mai 2014 kl. 20:31 Ja, jeg er seint ute. "Tidsklemma" ser ut til å funke som universell unnskyldning for tida, så jeg går for den ;-) Som dere sikkert skjønner, så vil det komme oppdateringer i løpet av uka. Som en ekstra hodepine har min trofaste kilde til kuriosa og statistikk, diggiloo.net, besluttet å legge ned sida, så årets jobb har vært vanskeligere enn normalt. Semifinale 1 Armenia: Er det bare meg, eller er det litt Justin Timberlake-vibber over årets første bidrag? Dessverre er det ikke så lett å plukke ut noe refreng i denne monotone smørja, så jeg er veldig skeptisk til om det holder til finaleplass. Latvia: Hihihihi... "Cake to bake" - er det en eufemisme? Glad, banal, akustisk visepop med 100% idiotisk tekst: "I got a cake to bake, I've got no clue at all" - nei, det skal være sikkert og visst. Jeg sier "sjanseløst" - så da går den nok rett til finalen, trallevennlig som den er... Estland: Tanja synger "Amazing", som ikke er noe annet enn "Euphoria" i forkledning. Et tvers igjennom spekulativt bidrag. Sverige: Broderfolket har belønnet Sanna med plass i ESC etter utallige forsøk - slike finaleplasser basert på lang og tro tjeneste bruker sjelden å gå bra (Tor Endresen, anyone?). Balladen Sanna har fått utlevert er kompetent nok, selv om snurreriene i refrenget gjør at allsang blir vanskelig - Sanna sjøl sliter jo med å synge dem reint. En krampaktig modulasjon (årets første!) før siste refreng kan jo være nok til å redde finaleplassen? Island: Moraliserende, skranglete, ska-aktig 80-tallsrock får vi servert fra Island i år. Gang på gang har det vist seg at Europas forenede rockere ikke er nok i seg selv for å berge en middelmådig rockelåt med allsangpartier, og det skjer nok heller ikke i år. Når modulasjonen dessuten er så godt gjemt at effekten fullstendig uteblir lurer man på hva som er vitsen - fordi "alle andre gjør det"? Albania: Tradisjonen tro går alt i dass når albanerne kommer med sin engelske oversettelse. Det er umulig å skjønne noe av den uansett, så hvorfor ikke beholde originalspråket? Låta i seg selv har mange positive anslag, til og med en gitarsolo. Imidlertid kunne det trengtes en redaktør - eller rettere sagt: en KLIPPER, som kunne gitt dette en mer fornuftig struktur. Refrengløse sanger vinner sjelden. Russland: Årets tvillinger heter IKKE Jedward - og takk og lov for det! Tolmachevy Sisters framfører øst-europeisk dusinvare i moll. Jeg mistenker at det blir "stunning visuals" på scenen i et forsøk på å redde stumpene. For en gangs skyld er også modulasjonen poengtert og effektfull. Og så har de jo fremdeles endel venner i Europa, til tross for diverse tumulter i Svartehavet... Sikker finale. Selvfølgelig. Aserbaidsjan: Pompøs pianoballade i musikal-stil. Som vanlig: ekstremt velpolert og godt oppbygd øremassasje. Mangler kanskje det siste lille ekstra for å vinne hele kalaset, men at det blir sjuende topp ti-plassering på rad er jeg villig til å sette en tier på. Ukraina: Generisk popmusikk med "catch-phrase" bruker tradisjonelt å gjøre det helt okei. "Tick-tock" funker på alle språk, og refrenget er lett å lære. Storjuryen på Oppsal har i alle fall talt: enda en finaleplass. Belgia: Ryktene om denne har gått i forveien. Belgisk smørbukk som uler en sang om mamma. Trege saker, helt på kanten intonasjonsmessig, og langt over kanten tekstmessig: "You are right there mother, you are my guiding light, my showgirl, my shelter, my satellite". Showgirl? Showgirl?!?!?!? (Jeg vet, det er ikke det han synger, men det er det det høres ut som!) Moldova: Som vanlig blir Moldovas bidrag imøtesett med stor interesse - kommer det en ny meme i år? Svaret er dessverre "nei". I år befinner Moldova seg i den grå massen som faller igjennom når det bare er nabostemmene som gjenstår. Ny generisk øst-europeisk mollpop-låt, med modulasjoner og småinteressant akkordprogresjon i slutten av refrenget. Ikke nok, og finaleplass i tynn tråd. San Marino: Ralph Siegel og Valentina tror jeg er lønnet av den sanmarinske stat - dette er tredje på rad for dem. Spørsmålet er om alle gode ting er tre? Dette er i alle fall den beste låta denne konstellasjonen har produsert, og for en gangs skyld skal Ralph Siegel bidra på scenen. Ifølge mine notater er det første gang han gjør dette siden "Ein bisschen Frieden" i 1982 - og alle vet jo hvordan det gikk? (Sant? Alle vet? Eller...?) For kuriosans del, la oss i alle fall få den til finalen (så slipper vi i det minste Ralph Siegel og Valentina ENDA ET ÅR!) Portugal: Dette er et land ved Atlanterhavets kyst med en helt særegen musikksmak og -kultur som ikke har sin make i Europa - det er nesten så at landet skulle tilhørt et annet kontinent. Kanskje en liten båttur over til andre siden? Slik føles det i alle fall i år - Portugal vinner nemlig "toppetasjen på Tiger Tiger"-prisen i første semifinale, det tror jeg ikke de har gjort før. Litt latino, litt crowdcore (er det ikke det det heter nå for tida så fort man kan hoie med sjøl?), en modulasjon, og god stemning. Krysser fingre for finaleplass, jeg er jo svak for slikt. Nederland: And now for something completely different (The police?). Anouk gjorde slutt på en laaang nederlandsk ørkenvandring i fjor - men greier de å følge opp med årets bidrag? I det minste er det ikke flaut, pinlig, patetisk eller noe sånt. Imidlertid er vi trygt plassert i P4-land med denne mann/kvinne-duetten med akustisk gitar-komp. Det tar liksom ikke av, heller. La oss si det går et skille i rett linje sørover ca. fra Berlin som angir en grov inndeling over hvem som vil sette pris på denne. Montenegro: Ingen finale uten en Balkan-ballade - og i år kan den komme fra Montenegro. Alle elementene er tilstede; fele, fløyte, modulasjon og raspete mannestemme i 12-delt takt. Det som mangler i år er nabostemmene - hverken Kroatia, Bosnia eller Serbia stiller, og de andre naboene er i "feil" semifinale. Imidlertid har det vist seg at disse balladene har universell appell. Bankers til finalen, bankers høy plassering. Ungarn: Første semifinale slutter egentlig som den begynte, med en monoton sak i moll som ikke har noen særlig sjanse."
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9657 Skrevet 6. mai 2014 Under en time inn i den første grand prix-kvelden, og jeg har allerede mistet to twitter-følgere...
Skravla Skrevet 6. mai 2014 #9658 Skrevet 6. mai 2014 Under en time inn i den første grand prix-kvelden, og jeg har allerede mistet to twitter-følgere... Såpass....
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9659 Skrevet 6. mai 2014 Jeg er en aquired taste - ikke for hvem som helst
Daria Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9660 Skrevet 6. mai 2014 Den låten blir sikkert veldig bra når den er ferdig - sa den svenske kommentatoren om San Marino
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå