Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

De nederlanske damene var jo snasne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er utrolig moro å se tilbake og mimre litt.

Når sant skal sies er det ikke så mye jeg husker. Jeg hadde åpenbart ikke kassetten dette året... (men jeg tror jeg har den fra den norske finalen)

Skrevet

Særdeles ryddig og romslig kjellerbod nå, med andre ord...?

Eller ikke. Det er jo alt for mye der, men det meste er noenlunde på plass og det er rom for å sette føttene på gulvet. :fnise:

Skrevet

Jeg klarer virkelig ikke å huske Nederland fra 1986. De andre har jeg i hvert fall husket når de kom på scenen eller begynte å synge.....

Skrevet

Blir stadig fascinert av hvor inngående kommentatoren skildrer alle antrekkene (med et vokabular både når det gjelder stoff og farger som får meg til å tenke at dette har nok noen andre skrevet ned for ham *fordomsfull* :fnise: ), men det er vel til glede og informasjon for radiolytterne.

Skrevet

Tror du ikke Knut Bjørnsen hadde peil på mote og stoffer?

Skrevet (endret)

Jeg stiller meg tvilende til at enhver mann som snakker om silkebrokade, cerise og "årets motefarger sennep, kanel og oliven" har formulert seg helt uten hjelp, med mindre han er offisielt fungerende...

Forøvrig er jeg enda mer tvilende til Sveriges sceneshow, men det var i det minste en sang jeg hadde hørt før... :ler:

Endret av Daria
Skrevet

Silkeduchesse er også et ord du skal være over middels opptatt av klær og stoff for å bruke helt uanstrengt...

Skrevet

Enig!

Men jeg synes jo det er fantastisk hvor seriøst de presenterer artistene og landene. Ikke snev av ironi og sarkasme. Dette var den tiden MGP var et seriøst program på lørdagskvelden....

Skrevet

Det var en gang... Det må jo ha blitt ramaskrik da Jostein Pedersen tok over.

Den finnen kunne forøvrig gjort et og annet for meg, hvis han bare hadde gjort et og annet med håret sitt først...

Skrevet

Det var en gang... Det må jo ha blitt ramaskrik da Jostein Pedersen tok over.

Den finnen kunne forøvrig gjort et og annet for meg, hvis han bare hadde gjort et og annet med håret sitt først...

Du kunne jo hatt en viss påvirkning på han kanskje....

Skrevet

Jeg kunne hatt en saks...

I Bergen lokker en fløytespillende Steinar Ofsdal i rutete pysj med seg syngende unger i gatene nattestid. Er det et godt signal å sende potensielle turister rundt om i Europa?

Skrevet

Jeg kunne hatt en saks...

I Bergen lokker en fløytespillende Steinar Ofsdal i rutete pysj med seg syngende unger i gatene nattestid. Er det et godt signal å sende potensielle turister rundt om i Europa?

:hoho: Den tanken slo meg også.

Skrevet

I adresse København fikk alle i panelet velge ut sitt aller beste mgp-minne. Jeg havnet på youtube-kjøret i går. Men sliter med å plukke ut en favoritt (det er altfor mye å velge mellom), men nærmer meg. Regner med at jeg skal klare å lande på en sang iløpet av dagen. Må bare høre gjennom et par stykker noen ganger til. Og jeg sender spørsmålet til dere også. Hva er favoritt-minnet deres?

Skrevet (endret)

I dag har jeg gjort absolutt ingenting. Det skal dog sies at når man ikke er våken før klokka er godt over 11, og ikke er ferdig med frokost og påkledning og sånt før nærmere 13, er det ikke så mye dag igjen å (ikke) gjøre noe nyttig på... :fnise: Jeg har ryddet i en kjøkkenskuff da, og i syskrinet og broderikurven. Og rundet Glassez, samt spist egg. Hardkokt egg, mandelegg og marsipanegg. Variert kosthold er jo viktig :jepp:

Men ærlig talt, hva er det de driver med på Lerkendal?! :kjefte:

I adresse København fikk alle i panelet velge ut sitt aller beste mgp-minne. Jeg havnet på youtube-kjøret i går. Men sliter med å plukke ut en favoritt (det er altfor mye å velge mellom), men nærmer meg. Regner med at jeg skal klare å lande på en sang iløpet av dagen. Må bare høre gjennom et par stykker noen ganger til. Og jeg sender spørsmålet til dere også. Hva er favoritt-minnet deres?

Bare ett? Neppe... Det første jeg husker er jo La det swinge - jeg opptrådte med den i flere barnehage-sammenhenger :fnise: Og Tommy Körberg i '88, denne svakheten for store stemmer kom tidlig... Jeg kan ikke begynne med dette, da går hele kvelden :fnise: Men jeg måtte inn på wikiepdia og finne lister over norske og internasjonale vinnere - det er ikke så mange av de fra etter 1980 jeg ikke husker...

Endret av Daria
Skrevet

:natti:

Trøtt fuggel her som har vært våken siden rett før 08... Men fått gjort litt da :opplyser:

Skrevet
Bare ett? Neppe... Det første jeg husker er jo La det swinge - jeg opptrådte med den i flere barnehage-sammenhenger :fnise: Og Tommy Körberg i '88, denne svakheten for store stemmer kom tidlig... Jeg kan ikke begynne med dette, da går hele kvelden :fnise: Men jeg måtte inn på wikiepdia og finne lister over norske og internasjonale vinnere - det er ikke så mange av de fra etter 1980 jeg ikke husker...

Det første jeg husker fra mgp er 1977 da Anita Skorgan sang Casanova. Og ja, jeg kan nok mesteparten av teksten fremdeles. :fnise:

Og i 1978 var det Baccara som fenget hakket mer enn "mil etter mil". Ja, den aller første platen jeg kjøpte for egne penger (kassettspiller hadde jeg ikke før i 1981) var med Baccara... *mimre*

Men jeg kjenner at jeg angrer litt på akkurat det forslaget om å plukke ut det ultimate mgp-minnet. For jo mer jeg googler, jo verre blir det å velge. Akkurat når jeg har bestemt meg, finner jeg noe annet... :ler:

Skrevet

I dag føler jeg for å repetere dette, twitret av den svenske hockeyspilleren Johan Forsberg i vinter:

Jag som elitidrottare får betalt för att vinna. Men jag får också betalt för att vara en förebild för barn och ungdomar. Varje dag. Alltid.

Jeg blir småkvalm at de som refererer til Northugs helgeeskapader som en feil, noe alle kunne gjort og som bagatelliserer alt de kan. Å råkjøre i fylla for så, etter å ha krasjet (og hatt all himmelens flaks, når man ser hvordan det vraket ser ut), stikke av fra ulykkesstedet og en skadet passasjer, er ikke en liten feil alle kunne gjort. De fleste voksne (og tiden da man kunne unnskylde ham med at han er ung og dum er forbi) har vett nok til å ikke sette seg i bilen etter en bytur.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har en tann som murrer litt for tiden. I går bestemte jeg meg for å ringe tannlegen i dag og få det sjekket - ergo begynte den å oppføre seg med en gang. Ringte tannlegen akkurat litt for sent nå (prokrastinering, hva er det?) - de var på vei ut døra, om jeg kunne ringe igjen på mandag? Jada, ikke problem, jeg la på røret og dermed -hei tanna, der var du jo... Psykosomatisk much? :fnise:

Og når jeg ikke ringer tannlegen tilbake (fordi jeg nesten hadde greid å overbevise meg selv i løpet av helga om at det egentlig ikke er noe), ringer de meg - her slipper man ikke unna :ler:

Endret av Daria
Skrevet

Oppdaget på listen over årets kulturfondbøker følgende:

Hansen, Erik Fosnes roman * p/e-bok

Cappelen Damm

Atte... seriøst? *hyper* På forlagets nettside står det ingenting, et raskt googlesøk gir heller ingen andre resultater, men...

Ny roman fra Erik Fosnes Hansen! :bolledeig::danser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...