Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lucky Lips er farlig... Flink var du. :klappe:

Har spist deilig middag, venter på at kylling, søtpoteter og potetbåter skal synke nok til at jeg kan åpne boksen med Pease-is med limefudge. :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble med smågodt hjem her også. I tillegg til middag og brød.

Nå er middagen inntatt og jeg har havnet i sofaen med te og godis. Strikker hjerter nederst på et skjørt og det er noen masker rundt.

Skrevet

Her fikk te og godis følge av broderi og musikal-dvd - full lørdagsfest :fnise: For syns skyld føler jeg for å opplyse om at godteskåla fortsatt er mer enn halvfull...

Den ville kvelden ble avsluttet relativt tidlig - jeg tenkte jeg skulle være lur, sove før midnatt og komme meg opp i rimelig tid i dag og dermed unngå sen søndag kveld/altfor trøtt mandag morgen-kombinasjonen som stadig gjentas her i huset. Men det hjelper jo ikke stort å legge seg tidlig når jeg ligger våken i timesvis, sover urolig og våkner ofte. Mellom 7.30 og 10 sov jeg derimot riktig godt... :rolleyes:

Konsert i operaen med Nina Stemme (genialt navn for en sanger...)i kveld, det er damenes helg på den kulturelle fronten. Før det er loppemarked eller ikke loppemarked det store spørsmålet...

Skrevet

Jeg synes det er direkte flaut å se voksne mennesker bruke så mye tid, energi og engasjement på å krangle om fem kroner på et loppemarked- Du fikk prutet det litt ned, det går tross alt til en god sak og 70 kroner for tre bøker i god stand er ikke upris. Å da bli stående lenge og diskutere og argumentere er bare pinlig. Hun sto foran meg i betale-bøker-køen, da hun innså at hun ikke fikk viljen sin så lett som hun trodde, sa hun at han fikk ekspedere meg først - og så begynte hun å krangle på at jeg fikk en bedre pris enn henne på mine tre bøker, så han måtte forklare om innbundne bøker og pocketbøker og vise at en av mine dessuten var i litt dårlig stand (ungpikebok fra 1930 :hjerte: ). Det siste jeg hørte var at selger sukket litt og påpekte at det ikke var hans personlige økonomi han argumenterte for...

I det minste var selgeren her også voksen, jeg har vært borti folk som har skjelt ut barna som selger på loppemarked over noen få kroner. Enkelte eier åpenbart hverken skamfølelse eller anstendighet...

• Liker 2
Skrevet

Gud bedre. Enkelte burde vært filmet når de holdt på og vist dem etterpå.

Skrevet

Enkelte mennesker mister alt av folkeskikk når de nærmer seg et loppemarked. :kjefte:

*erfaren loppis-selger*

Hvordan gikk det med tidlig i seng søndagen og våken og opplagt på mandagsmorgenen?

Skrevet

Mandag.

'nuff said.

Skrevet

Jeg har fått utsatt et møte til over påske så jeg har plutselig 2 timer mer arbeidstid. Det er fint i en "helvetesuke".

Skrevet

13. mai har Kukka og Floora navnedag i Finland. Kukka er også det finske ordet for blomst.

Mvh språknerd med finsk almanakk.

Skrevet

:fnise:

Mvh fjollete fuggel med skitten fantasi

Skrevet

Hva tror du jeg tenker når jeg vandrer rundt i Helsinki og ser alle blomsterbutikk-skiltene...

Skrevet

Bokklubben prøver å lede meg ut i fristelse - den nye Kjell Westö-boka er hovedbok. Jeg kan få den rett hjem i postkassa uten å løfte en finger...

Skrevet

Han står på listen over forfattere jeg burde få lest......

Skrevet

Men han burde lese inn bøkene sine selv på lydbok. :nigo:

Skrevet

I går skulle jeg innom Jernia for å se etter noen kroker. Det første jeg ser når jeg kommer inn er en mann som står ved kassa og ser ut som han venter. Ikke en ansatt å se. Mannen går. Jeg vandrer innover og ser to ansatte opptatt med en privat samtale. Jeg stiller meg ved en hylle ikke så langt unna og står der og kikker demonstrativt lenge (de hadde noen veldig fine tebokser, så det var ikke så vanskelig...). De ser ikke engang i min retning. Egentlig trengte jeg ikke hjelp, men jeg ble så irritert at jeg bare gikk.

Kanskje de er av de butikkansatte som henger på KG og ser ut til å mene at kundene er der for dem, ikke omvendt...

Skrevet

Men han burde lese inn bøkene sine selv på lydbok. :nigo:

Ja takk :Nikke: (og ja, jeg måtte selvfølgelig søke for å finne ut om han kanskje hadde gjort det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...