Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt disse oppslagene om at kronprinsen egentlig ikke tente OL-ilden. Da vi satt og så åpningsseremonien for 20 år siden, ble det mye latter i sofaen over at da krompen løftet fakkelen, ble ilden tent i motsatt enden av "ildholderen (hva kaller man det egentlig?) - det var åpenbart at den lille fakkelen ikke hadde noe å gjøre med den ilden som oppsto. Hvordan kan dette være en nyhet nå?

Det er neppe unikt for Lillehammer heller, at ilden ikke ble tent sånn som det skulle se ut som...

Er vi så få som har skjønt at det å tenne OL-ilden er en SYMBOLSK handling, og ikke nødvendigvis helt slik det ser ut til?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morges reiste elsklingebassen på vinterferie/guttetur til Alpene. Over en uke blir han borte. Ble visst en kald start på ferien, da det fortsatt bare er iskaldt vann i dusjen. Jepp, vi har fjernvarme. Morsomt at suburbia her vi bor omtales av Hafslund som sentrum, da. :fnise:

Skrevet

Vinterferie i Alpene hadde vært noe - hvis jeg hadde sluppet å stå på ski :ler: Forøvrig kan jeg melde om varmt vann som vanlig i det faktiske sentrum :nigo:

Og apropos sentrum, noen turister stoppet meg og lurte på hvilken bane de skulle ta til city centre. Dette var på Nationaltheatret stasjon, så jeg ble litt forvirret -de var jo der allerede. Det viste at de egentlig medte Oslo S...

Er vi så få som har skjønt at det å tenne OL-ilden er en SYMBOLSK handling, og ikke nødvendigvis helt slik det ser ut til?

Tydeligvis...

Skrevet

BBC-program om kong Edward kommer med advarsel om "conversations on a sexual nature". Litt nysgjerrig på den, kjenner jeg...

Skrevet

Våknet med Have yourself a merry little Christmas på hjernen og forbanner Kåre Conradi - det finnes så mange andre Judy Garland-sanger han kunne valgt seg som ville egnet seg bedre midt i februar...

Skrevet

OL-hopprenn i kveld :hoppe: Schlierenzauer har demonstrert sine norsk-kunnskaper på tv2. Strengt tatt høres han mer svensk ut i tonefallen, men ikke si det til ham - han ser så fornøyd ut :fnise:

Skrevet

De er søte når de forsøker. :fnise:

Jeg våknet akkurat til å få med meg siste etappen i stafetten. Snakk om å sove lenge. Det var slett ikke meningen men gud så deilig.

Skrevet (endret)

Oi, såpass. Det var deg sikkert vel undt :ler:

Endret av Daria
Skrevet

Det er positivt at ande enn Nederland vinner skøyteløp. Men 3/1000 burde jo egentlig kalles uavgjort - jeg synes litt synd på nederlenderen (hvis navn jeg ikke er i nærheten av å kunne stave..) nå. Men det store spørsmålet er jo hvordan han får plass til den hårmanken i en så trang trikot...

Skrevet

Og jeg som synes 3/100 er "ingenting"... Galskap at de skiller vinnerne med tusendeler - enig med deg, dette er uavgjort!

Skrevet

Kasai! :daane: 41 år, i sitt 7. OL tar sin første individuelle medalje :daane:

Det er bare å beklage til dobbeltvinner Kamil Stoch (det har tross alt Ammann gjort to ganger før ham :filer:) - dette er Kasais aften :hoppendeglad:

Skrevet

Og jeg som synes 3/100 er "ingenting"... Galskap at de skiller vinnerne med tusendeler - enig med deg, dette er uavgjort!

Helt vanvittig - jeg skjønner at nederlenderen var ganske knust...De 26/100 Bøkko klaget over etterpå er jo en evighet i forhold.

Skrevet

Jeg tror det står noe om Kasai her... :fnise:

Imponerende språkferdigheter du viser! :daane:

Men snakk om å kjempe for sin første individuelle medalje. 7 OL... Det er noen år det gitt... :sjokkert:

Skrevet

Imponerende språkferdigheter du viser! :daane:

Alternativt bare antar jeg at når en japansk kombinertløper twitrer med tre utropstegn bare minutter etter at rennet var over, er det en sammenheng... :fnise:

Kasai OL-debuterte i Albertville. Da gikk jeg på barneskolen...

Skrevet

...this orange gremlin...

Stakkar, som om det ikke var surt nok å miste gullet med ufattelig liten margin blir han mobbet av bronsemdaljøren i tillegg... :fnise:

Skrevet

Fikk ikke med meg noe OL igår, men sett med norske medaljeøyne var det kanskje like greit...

Idag derimot.... :biggrin:

Skrevet

Kjetil Jansrud :hoppe: Det må innrømmes at jeg ikke så gulløpet - det er grenser for hvor tidlig jeg står opp på en søndag selv for OL...

Lurer litt på hvordan dette føles for Aksel Lund Svindal, å se Jansrud ta flere medaljer, mens han selv, som var det store norske håpet ikke har noen. Jeg tviler ikke på at han er veldiug glad på Jansruds vegne, men det må jo være et litt sårt punkt inni der et sted - det er bare menneskelig.

Skrevet

Kjetil Jansrud er jo bare helt herlig (og jeg så løpet også). :strix:

Men jeg tror nok det er litt sårt for Aksel å komme til OL som favoritt i to grener og mislykkes i begge, ja... Da er det nok en mager trøst i at lagkompisen tar to medaljer...

Skrevet

Samtidig er det vel tross alt hakket bedre å bli slått av en landsmann når man mislykkes selv... Husker det ene hopprenne i Torino, hvor Morgenstern tok gullet 0.1 poeng foran Kofler. Kofler sa etterpå at hadde han tapt gullet med den marginen til en annen enn en lagkamerat hadde det vært veldig mye surere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...