Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Det lukter sommer :strix: Vi har masse spireabusker på området (ikke at jeg har tenkt over det før, men plutselig var det så tydelig), og lukten slo imot meg da jeg kom ut av døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens -eller kanskje månedens? Årets? -mannssjåvinist/idiot/*sett inn egnet ord her* :murvegg:

"There's something about the medium of film itself that I think requires the male gaze."

What would that be?

"We're watching, and we're aroused by looking, whereas I don't think women respond that way to films, just because of how they're built."

Menn lager best film, og grunnen til at kvinner lager dårligere filmer er at vi ikke ser ting på samme måte og ikke blir like opphisset(!) av det vi ser. Og alle vet jo at a)opphisselse er alltid målet med å se film, uansett genre og b)menns syn på ting (det finnes tydligvis bare et mannesyn) er det eneste riktige. Sånn er det bare.

Javisst.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart! Mannen er jo den som bestemmer her i verden, og vet svaret på alt. Slik har det alltid vært, og vi kvinner slipper de store bekymringene her i livet!

Takk til mannen!!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerneeksempelet er jo Georg Brandes som kjempet for kvinnefrigjøring på 1800-tallet og fikk kritikk av flere kvinneorganisasjoner, som var uenige i noen av kampsakene hans -blant annet mente de at den frie seksualmoralen Brandes forfektet ville føre til flere uønskede fødsler, noe som unektelig er svært lite kvinnefrigjørende. Da sukket han noe om at her hadde han egenhendig kjempet fram kvinnefrigjøringen i Skandinavia, og så kom disse fruentimmerne og forkludret det hele. Selvfølgelig visste han som mann best hvordan kvinnene fikk det bedre...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk han ikke anerkjennelsen han hadde fortjent? Stakkars, stakkars mann.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har var nok ganske fornærmet. Her anstrengte han seg fakrtisk for dem, og så skjønte de utakknemlige kvinnene ikke sitt eget beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se -nesen hennes vokser!

Hun var regnet som favoritt på forhånd, selvfølgelig er hun skuffet. Jeg registrerer for øvrig at Jostein Pedersen er enig med meg i at nervøsiteten tok knekken på henne. Det var nesten vondt å se på, jeg skjønner ikke helt hvordan så mange kan mene at hun hadde en av kveldens beste framføringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se -nesen hennes vokser!

Hun var regnet som favoritt på forhånd, selvfølgelig er hun skuffet. Jeg registrerer for øvrig at Jostein Pedersen er enig med meg i at nervøsiteten tok knekken på henne. Det var nesten vondt å se på, jeg skjønner ikke helt hvordan så mange kan mene at hun hadde en av kveldens beste framføringer.

Aftenposten er uleleslig på min maskin. Man må visst ha firefox eller explorer for å bli invidd i det gode selskap der. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig! Jeg har vært sikkert at verset til My heart is yours har vært mistenkelig likt en gammel popsang, men jeg har ikke klart å huske hvilken. NJå fant jeg endelig svaret i Dagsavisen:

Men verset til «My Heart Is Yours» er minst like omdiskutert. I P3s program «Banden» ble det fort påpekt at dette minner sterkt om Michael Jacksons svært så kjente «Will You Be There», fra 1991.

:idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...