Daria Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #4621 Skrevet 3. februar 2012 Jeg tillhører de få (det føles hvertfall sånn...) som ikke ser på Ingen grenser -av så mange grunner. Her settes godt ord på en av dem.
loffen Skrevet 3. februar 2012 #4622 Skrevet 3. februar 2012 Uff, jeg har sluttet å se på det jeg også, nettop pga av det han skriver, men jeg tør jo ikke si det til noen.
vimse Skrevet 3. februar 2012 #4623 Skrevet 3. februar 2012 Jeg så helt tilfeldigvis episoden der hun fikk morfin, og jeg fikk helt hakeslepp over hvor lettvint det virket.
Sauen Shaun Skrevet 3. februar 2012 #4624 Skrevet 3. februar 2012 Jeg så alle episodene i forrige sesong, og likte det jeg så da. Men denne gangen har også jeg hoppet av. Det er en bismak der jeg ikke liker lenger...
Daria Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #4625 Skrevet 3. februar 2012 Jeg skjønner i og for seg (i den grad man kan, uten å være der selv) ønsket om å ikke la funksjonshemmingen hindre seg i hverdagen. Det jeg ikke skjønner er disse som insisterer på å presse seg mange hakk lenger enn de fleste funksjonsfriske, bare for å bevise (for hvem?) at de (kanskje?) kan. Dessuten lurer jeg litt på hvordan det føles for alle de som av ulike grunner ikke kan/vil/har muligheter til å presse seg så langt, eventuelt har prøvd og innsett at det faktisk ikke går, når det stadig i intervjuer og programmer med de mest ressurssterke funksjonhemmede (det er jo gjerne dem vi hører om) gis inntrykk av at man kan trosse alle odds, bare man prøver. Greia med odds er jo at for det store flertallet er det jo sånn det går. Det blir litt The secret over mye av det.
Daria Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #4626 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har hentet ny fjernkontroll, nå kan jeg zappe av hjertets lyst. Ikke at det er så mye fristende å zappe til, da... Dessuten har jeg hentet ut operakino-billetter -La Bohéme i morgen
Sauen Shaun Skrevet 6. februar 2012 #4628 Skrevet 6. februar 2012 Jeg så alle episodene i forrige sesong, og likte det jeg så da. Men denne gangen har også jeg hoppet av. Det er en bismak der jeg ikke liker lenger... Veeel, jeg klarte ikke holde meg helt unna likevel... Ubestemt jeg? Det vet jeg ikke noe om. For selv om det er en bismak der, så er jeg også veldig imponert over gjengen. Og turen gikk jo i "mine" fjell. Riktignok har jeg aldri vært på Snøhetta, og jeg kommer nok aldri dit heller (for jeg har mange grenser for hva jeg tåler). Men Dovreplatået har en egen plass i mitt hjerte. Så jeg måtte se siste programmet også. Og jeg gledet meg stort da de sto på toppen, selv om det nok har kostet mer enn godt er for en del av dem.
Daria Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #4630 Skrevet 6. februar 2012 Regner med at det var bra? Jeg har et par høner å plukke med produsentene -bildevalgene deres var ikke alltid like heldige (de kuttet vekk fine stjernehimmelen ) -men på scenen var alt flott. Vakkert fra Mimi og gnistrende fra Musetta (som så ut til å være svært lite hindret av ankelskaden hun pådro seg i 2. akt -og twitret om i pausen ), men jeg savnet svensketenoren litt -han er rett og slett mer "min" Rodolfo.
loffen Skrevet 6. februar 2012 #4631 Skrevet 6. februar 2012 Å kutte ut stjernehimmelen høres helt feil ut ja.
Daria Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #4632 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Amerikanerne er så fascinerende sarte på enkelte områder. -Hyyl, en finger! Endret 6. februar 2012 av Daria
Rosalie Skrevet 6. februar 2012 #4634 Skrevet 6. februar 2012 Ellers storkoste jeg meg med "Ingen grenser" også denne sesongen, selv om de nok kunne vært noe flinkere når de tok ut deltakere. En sterk mann eller kvinne med minimale funksjonsnedsettelser hadde ikke gjort noe, all den tid de hadde ganske mange som var avhengige av å sitte i vogn eller ikke bære tung sekk denne sesongen. Og det var tross alt ingen vanlig friluftstur de var med på, de var faktisk på ekspedisjon. Ja, de ble til tider presset hardt, men jeg vil si at gruppa som helhet var utrolig flinke til å passe på hverandre og si ifra at nok er nok. For øvrig skjønner jeg veldig godt at Birgit er leder av Velferdstinget i Oslo og Akershus. Utrolig sterk som person, empatisk og også ikke redd for å ta ledelse. Da har jeg mindre sansen for programmet til Cecilie Skog, der en salig blanding av funksjonsfriske og funksjonshemmede, turelskere og alsfalttravere er på en slags "71 grader Nord light", hvor målet ikke er gruppesamarbeid, men å stemme hverandre ut.
Daria Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #4635 Skrevet 7. februar 2012 Petter Northug synes det er plagsomt med oppmerksomheten Han har jo ikke akkurat gått inn for å holde en lav profil heller da, det er noe med at man høster som man sår. Det krever ikke mye mediekunnskap å skjønne at det vil bli mer oppstyr av at han dropper en premieutdeling enn at han møter opp og oppfører seg som folk, for eksempel... 1
Daria Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #4637 Skrevet 7. februar 2012 Vesntre har (hadde) en nestleder hvis navn er (var) fullstendig ukjent for meg. Det endret seg, gitt... Så spørs det da, om Venstre takler dette bedre enn FrP. De starter hvertfall bedre, i og med at han trakk seg umiddelbart.
Daria Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #4638 Skrevet 7. februar 2012 Så langt viser hvertfall Venstre krisehåndteringsevner på et helt annet nivå. Imponert over Trine Skei Grande, hun sier de riktige tingene. 1
Skravla Skrevet 8. februar 2012 #4639 Skrevet 8. februar 2012 Saken er ille, men det er godt å se at noen partier klarer å håndtere slike ting. Enten fordi de har det innbygget eller fordi de har lært av andres feil.
Daria Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #4640 Skrevet 8. februar 2012 Når FrP ikke lærer av egne feil, er det jo greit at andre gjør det -så kan kanskje FrP i sin tur lære av å se andre gjøre det riktig? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå