Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg et nettfilter som fjerner alle nyheter, kommentarer, poster og innlegg som nevner Epstein, kronprinsessen og/eller den pågående rettsaken. Godt det også er OL snart...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker meg et nettfilter som fjerner alle nyheter, kommentarer, poster og innlegg som nevner Epstein, kronprinsessen og/eller den pågående rettsaken. Godt det også er OL snart...

Enig. Det var ikke helt lett å komme seg forbi tinghuset rett før 9 i dag... 

Skrevet

Relativt folksomt, vil jeg tro - og der hadde det neppe hjulpet med et nettfilter. En spiss paraply, derimot...

Jeg må si jeg har mye medlidenhet med kronprinsessen nå - det presset hun står i, på toppen av egen sykdom, må være ganske umenneskelig. 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Relativt folksomt, vil jeg tro - og der hadde det neppe hjulpet med et nettfilter. En spiss paraply, derimot...

Jeg må si jeg har mye medlidenhet med kronprinsessen nå - det presset hun står i, på toppen av egen sykdom, må være ganske umenneskelig. 

Det er ingen tvil om at det er et vanvittig heftig press fra alle kanter. Men samtidig - hvor har dømmekraften vært? Om ikke annet så er jo dette en kraftig påminnelse til oss alle, om at selv ting sagt i "fortrolighet" kan komme på avveie. Og det burde man være ekstra oppmerksom på etter over 10 år som kronprinsesse tenker jeg. Når man vet hva slags haier media og andre kan være, så MÅ man unngå slik skriftlig kommunikasjon... 

• Liker 1
Skrevet

Nordmenn og sko… 

og mediekjør… Jeg bare orker ikke å følge med på de greiene der. 

Skrevet

Jeg husker at det var en av de tingene vi la merke til da Skravla og jeg var i Paris - så å si alle menn framsto som velkledde, selv i jeans og t-skjorte, og en viktig grunn til det var skoene. En annen var klær som faktisk passet...

Skrevet

Sånn apropos sko... hva er greia med oransje kalosjer?

Skrevet

Det har jeg lurt  mye på - de finnes jo i svart og marineblått (og sikkert brunt) også..

-Jeg har vett til å kle meg etter været og vil at alle skal legge merke til det!

:vetikke:

Skrevet

Ja, jeg har hørt si at det er lett å identifisere nordmenn på internasjonale flyplasser. Du ser dem på skoa og boblejakka

Skrevet

Og nisselua - som jeg nettopp har strikket ferdig, Melt the ICE-varianten. Men det er jo litt frustrerende når jeg er i ferd med å fullføre en av mine store strikketriumer - en lue fullført på en drøy uke, etter et mønster jeg klarte å følge helt på egen hånd, overraskende uproblematisk, og så rakner det (mer eller mindre bokstavelig) på de aller siste radene, når jeg kløner med fire pinner med bare noen få masker på hver. Jeg fikk reddet det i land på et vis, og det skal en dusk på toppen som vil skjule det, men det var så nærme... :sur:

Skrevet

Avtakt kaféskravling klokka 9 - da er man ambisiøs, eller har en venninne som kommer med morgenflyet og har et par timer til rådighet... :fnise: Det ble skravlet og drukket dyr og avansert te (i praksis te med melk og sukker, men det gjelder å gi det en fancy innpakning....), og etterpå fulgte jeg henne et stykke på veien og fikk både bevegelse og en tur innom Søstrene Grene (det var et reelt behov involvert, men det baller jo alltid på seg litt...). Nå skal jeg sitte i ro resten av dagen, det kjennes hvertfall sånn ut akkurat nå...

Skrevet (endret)

Og der var OL-sendingene i gang :hoppe:Offisiell åpning er på fredag, men noen må jo tjuvstarte... Nå: Norge mot Storbritannia i par-curling... 🥌 (Vi har faktisk en curling-smiley :fnise: )

Endret av Daria
Skrevet

Dette er en ikke-dag. Kroppen fungerer ikke, hodet fungerer ikke og alt jeg har gjort er å ligge på sofaen og spille spill som krever omtrent en halv hjernecelle... Fordi jeg tydeligvis var altfor optimistisk i går og krysset grenser uten å være klar over det, fordi søvnen har vært mangelfull i flere netter på rad og først og sist og i samspill med alt annet står selvfølgelig rogalendingens vedvarende fravær (men det er en antydning til lys langt der inne i tunnellen (og forhåpentligvis ikke et møtende tog...)).

Det føles som om morgendagens tidlige fysiotime kan gå i absolutt alle retninger, mvh stabil og forutsigbar og på ingen måte skjør og lettpåvirkelig. Godt fysio har sett og håndtert det meste før...

• Liker 1
Skrevet

Når jeg har bestilt Oda-levering mellom 16 og 21 og får melding 19.15 om at de har "en veldig travel dag" og ny anslått leveringstid er mellom 20.40 og 22.10, lurer jeg veldig på hva som egentlig har gått galt. Dessuten tenker jeg at forskjellen på levering før 21 og etter 22 er ganske stor...

Skrevet

Når jeg har bestilt Oda-levering mellom 16 og 21 og får melding 19.15 om at de har "en veldig travel dag" og ny anslått leveringstid er mellom 20.40 og 22.10, lurer jeg veldig på hva som egentlig har gått galt. Dessuten tenker jeg at forskjellen på levering før 21 og etter 22 er ganske stor...

Oi, det var sent! 🤯

Noen her hadde vært i seng da...

Skrevet

De kom på slaget 20.40 - jeg mistenker ved nærmere ettertanke at det nok var en feil i meldingen og egentlig skulle stått 21.10, ikke 22.10... Dessuten tror jeg, hvis jeg skal være en dårlig feminist et øyeblikk, at mye av forklaringen var at budet var en liten og spinkel kvinne. Jeg tror rett og slett at hun oftere må gå flere ganger der det ikke er heis.

Skrevet

Små detaljer jeg blir uforholdsmessig glad av: Flagg på buss og trikk (de mye trikkene har faktisk flaggholdere :hoppe: Det har ikke lenger t-banevognene, og det er litt trist. Holmenkoll-søndagen pleide å være flaggdag på t-banen...). I dag flagget de selvfølgelig med det samiske flagget (som ikke ser ut til å være tilgjengelig som emoji :vetikke: Det er jo imponerende...).

Av mindre gledelige små ting (helt bokstavelig) var det ene paret med mottatte etsy-øredobber mye mindre enn forventet. De blir nok mest til fysiobruk... Det andre paret manglet baksider, det er en detalj som sier så mye om selger at det kan være nok til at jeg ikke handler der igjen.

Radioen hos fysio fortsetter å glede meg med gamle minner - i dag denne:

Skrevet

Jeg aner ikke hvem trønderen som kommenterer isdans på nrk er, men det tok ham et knapt minutt å etablere seg som kunnskapsrik og underholdende. Nrk er i en klasse for seg når det gjelder å plukke de riktige folkene - jeg er så glad for at OL er tilbake der.

Isdans til Spice Girls - hun i Union Jack-kjole :fnise:

Skrevet

-Jeg synes vi så litt mye truse der, men det er kanskje ikke hans feil...

Min sport under OL - ta kommentator-utsagn ut av sammenheng :fnise: 

Og om noen ikke skulle ha skjønt det av seg selv - de neste par ukene vil OL-stoff i alle varianter være dagbokas hovedfokus. Alle detaljene du ikke visste at du trengte å vite :ler2:

Skrevet

-Jeg synes vi så litt mye truse der, men det er kanskje ikke hans feil...

Min sport under OL - ta kommentator-utsagn ut av sammenheng :fnise: 

Og om noen ikke skulle ha skjønt det av seg selv - de neste par ukene vil OL-stoff i alle varianter være dagbokas hovedfokus. Alle detaljene du ikke visste at du trengte å vite :ler2:

Like greit for oss som trolig ikke får sett stort selv :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...