Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ni Oscar-nominasjoner til Affeksjonsverdi er jo ganske vilt :dåne:Kanskje jeg må sitte oppe og se utdelingen igjen, det var en gang i tiden jeg pleide å gjøre det. Det var også den gangen jeg gikk på kino litt oftere enn hvert femte år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske så imponerende :dåne: Men jeg kommer nok ikke til å se det direkte om natta. Jeg regner med at det blir grundige oppdateringer dagen derpå… :jepp: 

Skrevet

Det er litt gøy å se det direkte - og nå skal jeg jo ikke rett på jobb etterpå :fnise: Men aller først burde jeg vel se filmen...

Skrevet

-Fillon-Maillet kommer inn för sitt andra ligg...

Det blir uunngåelig noen kofferter i skiskytingsløypa når man er i det hjørnet... :fnise:

Skrevet

Jeg var kravstor kunde og dro funksjonsnedsettelse-kortet. PostNord-sjåføren ringte og lurte på om jeg ikke kunne komme ned og hente leveringen, som jeg visste at var to relativt store esker. Jeg skyldte på gangproblemer og ba ham komme opp med dem. Det er tross alt det jeg betaler for...

Skrevet

Jeg har fått det bestilte antall grønne planter. To er de jeg bestilte - inkludert en som det ble sagt var utsolgt. En er samme slag (mer eller mindre) som jeg bestilte, men i større utgave, to er erstatningsplanter, inkludert for en av de som ikke ble meldt utsolgt. Det skal ikke være enkelt :fnise:

Det store spørsmålet, (pun not intended) er hvor jeg skal få plass til en 60 cm høy paraplyplante - jeg hadde bestilt 35 cm-varianten...

Skrevet

Blåhvaltendenser hos fysio i dag 🐋 Jeg velger å gå for den positive vinklingen - til tross for alt styr og stress den siste tiden med nærværende håndverkere og fraværende psykolog, har jeg klart å holde det samme programmet på trening. Det går langsommere, det koster mer, men antall øvelser, repetisjoner og belastning er den samme. Man skal telle de små seire...

Skrevet

Det Adrian Smiseth Sejersted nettopp gjorde i super-G-løypa i Kitzbüel er noe av det villeste jeg har sett :sjokkert: Han forsvinner over hengkanten med armer og bein ukontrollert til alle kanter, og jeg lukker øyne og ører og prøver å ikke hyle for høyt - og så redder han seg ned på beina og kommer i mål til en god tid. Det skal ikke være mulig - jeg trodde det fantes naturlover mot sånt...

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Blåhvaltendenser hos fysio i dag 🐋 Jeg velger å gå for den positive vinklingen - til tross for alt styr og stress den siste tiden med nærværende håndverkere og fraværende psykolog, har jeg klart å holde det samme programmet på trening. Det går langsommere, det koster mer, men antall øvelser, repetisjoner og belastning er den samme. Man skal telle de små seire...

Høres ut som en seier å klare å holde samme programmet - veldig bra jobba! :klappe:

Skrevet

Det er igjen denne helheten - alt henger sammen og påvirker alt annet, og å innse og akseptere det gjør en del ting enklere. Jeg synes fortsatt det er forferdelig unødvendig å være så lettpåvirket, men det er mer konstruktivt å ta den kampen hos psykologen enn hos fysio...

Skrevet

Det sto et tomt glass på bordet, rert ved siden av tekannen - nærmere enn koppen. Gjett hvor jeg med største selvfølge helte opp te...?

En amerikansk vintage-syer og -strikker jeg følger på instagram hadde heklet seg en rød lue - et helt nytt mønster kalt "Melt the ICE". Inspirert av den norske nusselue-protesten under krigen, jeg elsker det (og er litt lei meg for at jeg ikke kan hekle...).

Skrevet

-Grönland passerar nu USA på vallen...

Npen setninger får plutselig litt ekstra tyngde og symbolverdi - og svenske skiskytingskommentatorer lar ikke anledningen gå fra seg...

Skrevet

Det er noe med norske skihoppere og skiflyging - ikke en pallplass så langt i sesongen, men medalje i skiflygings-vm? Selvfølgelig... :filer:

Skrevet

Boka jeg holdt på med nevnte i en ubetydelig bisetning en hund ved navn Bonnie - og plutselig husket jeg at en venninne på barneskolen hadde en hund med det navnet. Jeg har ikke sett hverken venninnen eller hunden på 35 år... :hund:

Skrevet
Daria skrev (5 timer siden):

Boka jeg holdt på med nevnte i en ubetydelig bisetning en hund ved navn Bonnie - og plutselig husket jeg at en venninne på barneskolen hadde en hund med det navnet. Jeg har ikke sett hverken venninnen eller hunden på 35 år... :hund:

Naboen her hadde også en Bonnie på samme tid, Mulig vanlig hundenavn? 

Skrevet

Yr er luremus igjen - hva skjedde med sola jeg var lovet...? Ut en tur må man vel likevel,  om ikke annet for å hente jakken som venter på meg i pakkeboksen. Dessuten er det jo en stund siden sist jeg tok en lesekiosk-runde...

Natttåke skrev (8 timer siden):

Naboen her hadde også en Bonnie på samme tid, Mulig vanlig hundenavn? 

Sannsynligvis - man er sjelden så original som man tror. Vi skal heller ikke overse at vi snakker Bonnie Tylers storhetstid, så navnet var jo i vinden... :fnise:

Det var egentlig ikke denne jeg var ute etter, men den videoen trengte å videreformidles... Jeg har nettopp lest en bok frs innsiden av New Yorks homomiljø tidlig på 80-tallet - de cowboyene med neonpisker hadde glidd rett inn :cowboy: :pisk:

• Nyttig 1
Skrevet
Daria skrev (57 minutter siden):

Yr er luremus igjen - hva skjedde med sola jeg var lovet...? Ut en tur må man vel likevel,  om ikke annet for å hente jakken som venter på meg i pakkeboksen. Dessuten er det jo en stund siden sist jeg tok en lesekiosk-runde...

Sannsynligvis - man er sjelden så original som man tror. Vi skal heller ikke overse at vi snakker Bonnie Tylers storhetstid, så navnet var jo i vinden... :fnise:

Det var egentlig ikke denne jeg var ute etter, men den videoen trengte å videreformidles... Jeg har nettopp lest en bok frs innsiden av New Yorks homomiljø tidlig på 80-tallet - de cowboyene med neonpisker hadde glidd rett inn :cowboy: :pisk:

Sant! :)

Skrevet

To lesekiosker, en pakkeboks. Fem bøker ut, en jakke inn. Jeg klappet litt på en Charles Dickens fra 40-årene, men den var ikke gammel nok til å være verneverdig i seg selv og samtidig så gammel at jeg var skeptisk til oversettelsen.

Nå: :leselusa: :kaffekopp:

Skrevet

Et par ski - antatt å tilhøre Domen Prevcs - har nettopp seilt ned skiflygingsbakken i Oberstdorf på egen hånd :overrasket: Jeg har aldri sett noe liknende, og det har heller ikke Robert Johanssom, som må sies å ha fått med seg flere hopprenn enn meg...

Heldigvis gikk det tilsynelatende bra, selv om de slo inn i beina på Marius Lindvik som satt på bommen. Jeg er spent på å høre hva han tenkte da det skjedde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...