Skravla Skrevet i går, 10:10 #41681 Skrevet i går, 10:10 Daria skrev (1 minutt siden): Nydusjet og iført hjemmekjole (mer behagelig enn presentabel...) under pleddet på sofaen med full tekanne, fjernkontroller og bøker i umiddelbar nærhet - helgen er i gang. Den ligger an til å bli av det rolige, hjemmesentrerte slaget - ingenting jeg skal, ingenting jeg må (og burde kan ta seg en bolle (men ikke kanelbollen min!)) og vær og føre som ikke gir dårlig samvittighet om man ikke benytter seg av det... Jeg har kaffe i stedet for te - første koppen siden forrige lørdag. Det å ikke drikke kaffe er ofte et sikkert tegn på at jeg ikke er helt frisk. Men pledd, bok, fjernkontroll (minn meg på å finne igjen fjernkontrollen for TV - vi får visst ny leverandør om et par måneder og da funker ikke den jeg har). Jeg har heller ikke noe boller. Men jeg har shortbread - og det teller vel.
Daria Skrevet i går, 10:12 Forfatter #41682 Skrevet i går, 10:12 Skravla skrev (8 minutter siden): Jeg ble overrasket når jeg så at Banos skulle ut av produksjon. Det er så lenge siden jeg har sett den i butikken at jeg trodde den var ute for lenge siden. Her er formen på bedringens vei. Klarer å holde meg våken og jeg har gått over til mer forkjølelse. Nyser som om det var jobben min for tiden. Fem år siden oppstart hos fysio. Det er egentlig litt vilt - jeg har ikke tenkt på at det var så lenge siden. Men det var jo fire år siden min søster fikk diagnosen hjernesvulst også nå i julen. Tenker på at det i dag er en måned siden begravelsen. Nyser du på akkord? Jeg har kjøpt både Banos og Nøtte (som også har gått ut av produksjon nylig) innimellom - mest av nostalgi, men det er jo godt. Sunda røk visst også, men det tror jeg ikke jeg har kjøpt i voksen alder. Tiden fly, på så mange måter. Den store insta-trenden de siste dagene har vært å mimre om 2016 - jeg husker det først og fremst som året jeg fikk krystallsyke og har ikke behov for å hive meg på mimrebølgen...
Daria Skrevet i går, 10:15 Forfatter #41683 Skrevet i går, 10:15 Skravla skrev (1 minutt siden): Jeg har kaffe i stedet for te - første koppen siden forrige lørdag. Det å ikke drikke kaffe er ofte et sikkert tegn på at jeg ikke er helt frisk. Men pledd, bok, fjernkontroll (minn meg på å finne igjen fjernkontrollen for TV - vi får visst ny leverandør om et par måneder og da funker ikke den jeg har). Jeg har heller ikke noe boller. Men jeg har shortbread - og det teller vel. Vi har alle våre faresymptomer... Jeg vil hevde at shortbread trumfer kanelbolle - hvertfall når den er av type 4-pakning på Kiwi.
Skravla Skrevet i går, 10:17 #41684 Skrevet i går, 10:17 Daria skrev (Akkurat nå): Nyser du på akkord? Jeg har kjøpt både Banos og Nøtte (som også har gått ut av produksjon nylig) innimellom - mest av nostalgi, men det er jo godt. Sunda røk visst også, men det tror jeg ikke jeg har kjøpt i voksen alder. Tiden fly, på så mange måter. Den store insta-trenden de siste dagene har vært å mimre om 2016 - jeg husker det først og fremst som året jeg fikk krystallsyke og har ikke behov for å hive meg på mimrebølgen... 2016 var ikke noe godt år. Det var året jeg "møtte veggen" og var sykemeldt fra oktober og ut året. Så å mimre om det året er ikke noe jeg trenger heller. Jeg leste et eller annet sted om det å føle ren glede i voksen alder. Den følelsen som bare er fullt solskinn og som veldig mange mister i voksen alder. Det å tillate seg selv å kjenne pur glede over en hestehov (uten å se hundeskiten fra snøsmelting) er visst noe mange voksne ikke har. Og når jeg leste det så må jeg si at jeg i stor grad kjente meg igjen i å mangle dette. Tror kanskje det må bli et mål for 2026 - å faktisk lære seg å kjenne pur glede. Og kanskje om 10 år så kan det bli noe å mimre om for 2026.
Skravla Skrevet i går, 10:18 #41685 Skrevet i går, 10:18 Daria skrev (1 minutt siden): Vi har alle våre faresymptomer... Jeg vil hevde at shortbread trumfer kanelbolle - hvertfall når den er av type 4-pakning på Kiwi. Dette er walkers shortbread fra julestashet. Boller er vanligvis et stort nei for magen min - og skal jeg ta sjansen så må det i hvertfall være noen som er nybakt fra bakeri.
Daria Skrevet i går, 10:22 Forfatter #41686 Skrevet i går, 10:22 Skravla skrev (5 minutter siden): Jeg leste et eller annet sted om det å føle ren glede i voksen alder. Den følelsen som bare er fullt solskinn og som veldig mange mister i voksen alder. Det å tillate seg selv å kjenne pur glede over en hestehov (uten å se hundeskiten fra snøsmelting) er visst noe mange voksne ikke har. Den evnen tror jeg faktisk jeg har, selv om det kan skorte litt i dårlige perioder. Jeg har moret meg såpass over fugler på trikkestoppet at det ble kommentert av en forbipasserende mann... Det er (nesten) alltid noe fint å få øye på og finne litt glede i. 1
Daria Skrevet i går, 10:23 Forfatter #41687 Skrevet i går, 10:23 Skravla skrev (4 minutter siden): Dette er walkers shortbread fra julestashet. Boller er vanligvis et stort nei for magen min - og skal jeg ta sjansen så må det i hvertfall være noen som er nybakt fra bakeri. Skal man først lide for nytelse, bør det i det minste være skikkelig kvalitet
Skravla Skrevet i går, 10:24 #41688 Skrevet i går, 10:24 Daria skrev (1 minutt siden): Den evnen tror jeg faktisk jeg har, selv om det kan skorte litt i dårlige perioder. Jeg har moret meg såpass over fugler på trikkestoppet at det ble kommentert av en forbipasserende mann... Det er (nesten) alltid noe fint å få øye på og finne litt glede i. Enig, men jeg tror jeg i stor grad har mistet evnen til å bare se det fine og ikke legge merke til alt det andre. Og jeg er temmelig sikker på at du har evnen til å bare se det fine. Og dit vil jeg også.
Daria Skrevet i går, 10:33 Forfatter #41689 Skrevet i går, 10:33 Jeg tror det at jeg har måttet slå ned på farten og fått mindre aksjonsradius har bidratt - jeg ser detaljer på en annen måte og har tid til å bare ta det inn og glede meg over det. Alt blir litt større når verden blir mindre.
Skravla Skrevet i går, 10:36 #41690 Skrevet i går, 10:36 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg tror det at jeg har måttet slå ned på farten og fått mindre aksjonsradius har bidratt - jeg ser detaljer på en annen måte og har tid til å bare ta det inn og glede meg over det. Alt blir litt større når verden blir mindre. Det er nok en del av det. Men jeg tror også det har noe med innstilling. Du hadde evnen også når vi ble kjent, men kanskje mindre synlig. Jeg har en mer bekymringsinnstilling til livet og ser nok raskere det negative enn det positive i ting som skjer. Og psykologen nevner dette med jevne mellomrom - og ja, det jobbes med saken.
Daria Skrevet i går, 10:40 Forfatter #41691 Skrevet i går, 10:40 Ser alt, vet alt og påpeker det gjerne - psykologer i et nøtteskall...
Skravla Skrevet i går, 10:41 #41692 Skrevet i går, 10:41 Daria skrev (Akkurat nå): Ser alt, vet alt og påpeker det gjerne - psykologer i et nøtteskall... Oh yeah.... og husker alt du tidligere har sagt. Jeg tenker alltid at psykologene er som amerikanske politifilmer "alt du sier eller gjør kan og vil bli brukt mot deg i en rettssal"
Daria Skrevet i går, 10:56 Forfatter #41693 Skrevet i går, 10:56 Men de gjør det for ditt eget beste, tross alt Og den hukommelsen er formidabel - ting som ikke nødvendigvis var så viktig da det ble sagt, kan bli hentet fram i en annen sammenheng flere måneder senere, og er selvfølgelig helt relevant og betydningsfullt der, selv om jeg ikke så den koblingen på egen hånd. -Jeg tillater meg å lytte til flere kanaler, sa rogalendingen en gang, og det føles nesten litt ufint at han har hemmelige kanaler hos meg
Daria Skrevet i går, 16:17 Forfatter #41694 Skrevet i går, 16:17 Jeg sliter litt med å venne meg til forkortelsen evt - etter vår tidsregning (den nøytrale versjonen av e.Kr. Utgangspunktet for tidsregningen er den samme, men det er viktig å ikke minne noen om det..). Hodet mitt leser automatisk evt som eventuelt, og da blir alle årstall litt omtrentlige antydninger. Vet vi at han døde da eller er det bare en mulighet for det...? 1
Dallandra Skrevet i går, 18:52 #41695 Skrevet i går, 18:52 Hæ? Er DET også noe nå? Evt altså? I tilfelle noen lurer så har jeg helt frivillig og med stor fornøyelse gått inn i en «vi gamle som er negative til alt, synes alt var bedre før, og har svaret på hvordan ting burde være»-konstellasjon.
Daria Skrevet 23 timer siden Forfatter #41696 Skrevet 23 timer siden Det er også fvt - før vår tidsregning. Det føles litt ekstra pussig i en fagbok om religion, hvor før og etter Kristus har en svært bokstavelig og signifikant betydning... Men alt var bedre før, sånn er det bare. Ikke minst blir livet mer underholdende når man omfavner sin indre surkjerring 1
Skravla Skrevet 23 timer siden #41697 Skrevet 23 timer siden Melder meg som gretten gammel dame....... Det får være grenser for hva som skal endres for ikke å fornærme dagens unge.....
Daria Skrevet 23 timer siden Forfatter #41698 Skrevet 23 timer siden Det er farlig å bli minnet om at religion finnes, må vite...
Roadrunner Skrevet 20 timer siden #41699 Skrevet 20 timer siden Atte hæ?? Så hele begrepet "vår tidsregning" er basert på før/etter Kristus, men det skal ikke nevnes? Bare den generelle termen før/etter vår tidsregning?
Daria Skrevet 20 timer siden Forfatter #41700 Skrevet 20 timer siden Jepp - og det er jo egentlig ganske ulogisk å snakke om "år 715 før vår tidsregning". Hvis vi ikke hadde noen tidsregning da, hvordan vet vi hvilket år det var...? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå