Daria Skrevet i går, 11:13 Forfatter #41661 Skrevet i går, 11:13 Det ble tur ut, om enn litt kortere enn jeg hadde tenkt. Fordi bruktbutikken ikke åpnet før 12, fordi døren til Ark (stor, tung skyvedør) måtte åpnes manuelt og jeg orket ikke prøve, fordo kroppen sa fra om at de siste dagene har vært litt ekstra slitsomme. Men jeg har vært på Kiwi og sikret forsyninger, så med mindre lysten på skikkelig middag blir påtrengende, må jeg ikke gjøre noe mer i dag...
Sauen Shaun Skrevet i går, 11:52 #41662 Skrevet i går, 11:52 Da har du slått meg ned i støvlene når det gjelder aktivitet i dag. Jeg har stått opp, smurt meg en brødskive, fylt kaffekoppen tre ganger og ellers bare holdt godstolen varm. Godt det er NM å se på. Og det har kommet seg med å presentere hvor løperne kommer fra. 😁
Daria Skrevet i går, 12:03 Forfatter #41663 Skrevet i går, 12:03 Jeg kom tilbake akkurat i tide til kvartfinalene... Det er brutalt for enkel i dag - OL eller ikke OL er jo på linje med å være eller Ikke være når man er toppidrettsutøver.
Daria Skrevet i går, 12:32 Forfatter #41665 Skrevet i går, 12:32 Jeg lurer litt,når jeg ser oppslag om at en fugl er sett i Norge for første gang - hvor mange ganger kan den ha blitt sett før av noen som ikke har kunnskap og interesse og dermed bare tenker "den fuglen kjenner jeg ikke igjen" og går videre uten å gjøre noe? Det ville jeg gjort - nettopp fordi jeg ikke vet om en fugl er sjelden eller bare ukjent for meg, ville jeg heller ikke sagt fra til noen. I beste fall lagt et eventuelt bilde på insta. Jeg kommenterte en gang til en venninne i Frognerparken at en av fuglene vi så var ukjent for meg, og en entusiastsk og kunnskapsrik mann ved min side kunne informere om at den var sjelden å se på disse kanter. Hadde jeg slått den opp i fugleboka og sett det, ville jeg konkludert med at jeg hadde sett feil, ikke at jeg hadde sett noe uvanlig... 1
Daria Skrevet i går, 12:33 Forfatter #41666 Skrevet i går, 12:33 Sauen Shaun skrev (7 minutter siden): Huff ja, det er mye å tape i dag… Og mye å vinne. Den enes tap, den andres vinning...
Roadrunner Skrevet i går, 12:43 #41667 Skrevet i går, 12:43 Daria skrev (9 minutter siden): Jeg lurer litt,når jeg ser oppslag om at en fugl er sett i Norge for første gang - hvor mange ganger kan den ha blitt sett før av noen som ikke har kunnskap og interesse og dermed bare tenker "den fuglen kjenner jeg ikke igjen" og går videre uten å gjøre noe? Det ville jeg gjort - nettopp fordi jeg ikke vet om en fugl er sjelden eller bare ukjent for meg, ville jeg heller ikke sagt fra til noen. I beste fall lagt et eventuelt bilde på insta. Jeg kommenterte en gang til en venninne i Frognerparken at en av fuglene vi så var ukjent for meg, og en entusiastsk og kunnskapsrik mann ved min side kunne informere om at den var sjelden å se på disse kanter. Hadde jeg slått den opp i fugleboka og sett det, ville jeg konkludert med at jeg hadde sett feil, ikke at jeg hadde sett noe uvanlig... Enig, jeg hadde også konkludert med at jeg hadde sett feil siden den fuglen jeg slo opp var sjelden eller aldri på disse trakter - hadde ikke tenkt på å melde inn. Og når småfuglkjennskapen er ganske begrenset, så skal det ikke mye til før jeg ser noe sjeldent eller ukjent for meg. Var en mandarinand på disse trakter for noen år siden da, det var jo litt stas, for de har jo en helt fantastisk fjærdrakt!
Daria Skrevet i går, 12:44 Forfatter #41668 Skrevet i går, 12:44 -Jeg vil ikke gråte på tv - men det er gledestårer Herlig
Daria Skrevet i går, 12:45 Forfatter #41669 Skrevet i går, 12:45 Roadrunner skrev (2 minutter siden): Var en mandarinand på disse trakter for noen år siden da, det var jo litt stas, for de har jo en helt fantastisk fjærdrakt! De er jo flotte.
Daria Skrevet 21 timer siden Forfatter #41670 Skrevet 21 timer siden Daria skrev (23 timer siden): Jeg skal ikke ha badekar igjen før jeg har stort nok bad til å også ha separat dusj ...men det er jo deilig med det karet, da... Nå har jeg ligget en liten halvtime i lavendelfarget, velduftende varmtvann og blitt avslappet og skrukkete - jeg kunne levd med å gjøre det oftere...
Dallandra Skrevet 20 timer siden #41671 Skrevet 20 timer siden Jeg har ikke sett annet av NM enn det som har dukket opp av overskrifter i nyhetsfeed og på fb, men kan informere om at jeg for et par vintre siden var fast inventar på stadion to-tre kvelder i uka, og at jeg elsker den siste nedoverbakken før stadion. Ellers har jeg ingenting å rapportere om annet enn at januar er kjip, kroppen er kjip, og at jeg leser kindle-bøker som foregår på øde øyer i Skottland hvor alle er venner og blir forelsket og alt blir bra til slutt. Lesetempo er høyt. En travel periode på jobb er avsluttet for et par dager siden. Søvnbehovet er høyt. Bokteppet mangler 7 lapper. Og før eller senere må jeg vel begynne å fungere som forventet og normalt igjen?
Daria Skrevet 19 timer siden Forfatter #41672 Skrevet 19 timer siden Helg blir bra? Jeg leser primært bøker (både fag og skjønn) som foregår ved europeiske hoff på 1500-tallet, hvor ingen er venner og svært lite går bra til slutt...
Daria Skrevet 2 timer siden Forfatter #41673 Skrevet 2 timer siden (endret) Hjemme i et uventet stille hus - jeg trodde de skulle jobbe i dag også. Deilig nå, men det betyr jo mer støy neste uke... Endret 2 timer siden av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå