Daria Skrevet 11. januar Forfatter #41641 Skrevet 11. januar Daria skrev (22 timer siden): Jeg blir litt usikker på hva jeg egentlig skal si - og til hvem - når konsulenten hos Ruter åpenbart sliter med både leseforståelse og grunnleggende kunnskap om hvordan ting fungerer i praksis hos sin egen arbeidsgiver, men jeg tror jeg bare gir opp... Det jeg spurte om fant jeg ut av selv, og det jeg ellers prøvde å formidle mente han at ikke skjedde... Det er sjelden jeg gidder å svare på kundeundersøkekelser av typen "hvordan opplevde du vår tjeneste?", men jeg gjorde et unntak for Ruters ønske om å høre min vurdering av det kontakten med deres kundeservice...
Daria Skrevet 11. januar Forfatter #41642 Skrevet 11. januar Undrende observasjon: Når det i tips til billige middager henvises til "ting man gjerne alltid har hjemme" - tror de at disse tingene vokser i skapet...? Alt jeg har av matvarer hjemme har jeg kjøpt og betalt for - de er ikke gratis selv on det går en uke eller fem mellom innkjøp og bruk. Jeg har et vagt minne fra økonomitimene på vgs om at det er her man skiller mellom utgift og kostnad...
Daria Skrevet 11. januar Forfatter #41643 Skrevet 11. januar Beat for beat anno 1999 - her var det mange unge fjes
Daria Skrevet 12. januar Forfatter #41644 Skrevet 12. januar Jeg er litt usikker på hvilke signaler jeg sender ut i dag, men en godt voksen håndverker kalte meg nettopp Lady Diana... Og nei, jeg har ikke på meg tiaraen Vann og avløp er avstengt, det er mulig tiden er inne for en tur ut...
Daria Skrevet 12. januar Forfatter #41645 Skrevet 12. januar Fra Lady Di til lady who lunched - helt alene for meg selv på et praktisk talt tomt Olivia. Nå kom jeg riktignok litt mellom lunsj og middag, men snøfylte mandager i januar er neppe dager de går i pluss... Og litt undring i den forbindelse: Dere kommer to stykker inn i et relativt romslig og så å si tomt restaurantlokale og kan velge bord selv. Det er opptatte bord i to hjørner, og et enslig menneske med en bok ved et (av fire) vindusbord, og et titalls ledige bord å velge blant. Hvor vil dere sitte? (Selvfølgelig gikk de for den gale løsningen - det bordet som sto tettest på meg og boka...)
Daria Skrevet 12. januar Forfatter #41646 Skrevet 12. januar Og så var vann og avløp åpnet igjen for kvelden... De fortsetter i morgen (og onsdag og torsdag og muligens litt ut i neste uke), da er overlevelsesplanen å slå ihjel mest mulig tid med kafélesing og biblioteksbesøk etter fysio - og å sjekke inn på hotell et par dager. En ting er å være hjemme hvertfall deler av dagen mens det jobbes i andre leiligheter, men det er greit å være borte når de skal holde på inne hos meg i timesvis. Det er jo ikke akkurat lydløst heller...
Daria Skrevet 12. januar Forfatter #41647 Skrevet 12. januar Daria skrev (På 23.12.2025 den 17.24): Det evige diskusjonsspørsmål - hvor mange kjoler og strikkejakker er det rimelig å ha? Særlig relevant når julesalget hos Gudrun Sjödén er i gang... Jeg har lyster, men strengt tatt ingen behov, og planlegger å ha is i magen - det vil komme runde på runde med ytterligere nedsettelser, et dagskupp her, en kjolehelg der. Trening i tålmodighet og delayed gratification Jeg føler jo (nesten) at det er grunnlag for litt selvtilfredshet nåt jeg ventet hekt til siste salgsinnspurt og bare bestilte den ene jakken jeg hadde sett meg ut på forhånd. Det henger litt sammen med at et par andre plagg ble utsolgt før jeg kom så langt, men likevel...
Daria Skrevet 12. januar Forfatter #41648 Skrevet 12. januar At jeg har oppdaget at nesten alle gamle Beat for beat-sesonger ligger i nrk-appen vil jo få følger utover vinteren, det er bare å glede seg. I dag ble jeg for eksempel minnet om denne perlen, her i galla-utgave fra de blå smokingers år. Merk også at Dollie har oppgradert fra filler til perleremser. Det er dessuten en aldetstest - jo flere du kjenner igjen, jo eldre er du...
Daria Skrevet 13. januar Forfatter #41649 Skrevet 13. januar Ting jeg ikke ønsket meg i en ekstra stressende unntaksuke: Avlyst psykologtime... Der åpner jo for en burde-relatert reprise neste uke - hvor preget burde jeg bli av at en enkelt time faller bort...?
Roadrunner Skrevet 13. januar #41650 Skrevet 13. januar Daria skrev (46 minutter siden): Ting jeg ikke ønsket meg i en ekstra stressende unntaksuke: Avlyst psykologtime... Der åpner jo for en burde-relatert reprise neste uke - hvor preget burde jeg bli av at en enkelt time faller bort...? Og ikke minst - burde virkelig psykologen gjøre slikt?
Daria Skrevet 13. januar Forfatter #41651 Skrevet 13. januar Han må vel få lov til å være menneskelig han også... Jeg besvarte mailen hans med "Den er grei" og mistenker sterkt at han vil lese det og ikke tro meg. Jeg har sjekket inn på et lite hotellrom hvor jeg i stedet for rørarbeidsstøy hører støy fra byggeplassen i nabokvartalet og hvor belysning ikke har vært priortert område. Ikke bare gir ingen av rommets tre bordlamper (taklampe er oppskrytt) særlig godt lys, men de har også tre forskjellige skjermer... Andre ting man kan stusse over (jeg er jo uunngåelig ikke i det mest positive humøret akkurat nå...) er hvorfor et hotell i 2026 har ca 4 tv-kanaler og dobbel så mye kaffe som te ved vannkokeren (men der stiller jeg forberedt...). Men jeg har fungerende bad - og badekar! Der stiller jeg også forberedt, med badebomben jeg fikk i julekalenderen. Det var, sammen med inkludert frokost og kort vei til psykologen ( ) avgjørende for valget...
Skravla Skrevet 13. januar #41652 Skrevet 13. januar Greit å bytte en type støy med en annen? Satser på at dårlig lys, 4 tv-kanaler og manglende te-tilbud får deg gjennom dagene.
Daria Skrevet 13. januar Forfatter #41653 Skrevet 13. januar Jeg har bok og strikketøy og medbragt te, og vurderer å demontere en nattbordlampe for å ta av skjermen, så jeg skal nok klare meg... Det jeg burde hatt er mer mat, men jeg tror ikke jeg gidder å gå ut igjen. Rett-i-koppen, sjokolade og kjeks, samt en mandarin, blir dagens middag.
Roadrunner Skrevet 13. januar #41654 Skrevet 13. januar Blir det mange netter på hotell? Kos deg med bok og te, og en enkel middag Men Foodora?
Daria Skrevet 13. januar Forfatter #41655 Skrevet 13. januar Hvem trenger foodora når man har sjokolade... Jeg kan for alle (u)interesserte by på realitetsorienteringer fra et hotellbad: Jeg skal ikke ha badekar igjen før jeg har stort nok bad til å også ha separat dusj - og uansett skal jeg aldri ha helfigusspeil visavis badekar eller dusj, særlig ikke i kombinasjon med gjennomsiktig dusjvegg. Enkelte syn vil jeg måtte aktivt oppsøke om det skulle føles nødvendig... Nevne dusjvegg var for øvrig ingen match for en vannspreder av en dusj. Ikke bare var halve gulvet vått, men det var dam på dolokket. Godt jeg ikke hadde lagt klær eller håndkle der, som jeg ofte gjør... Dette er et sånt hotellrom som noen med innredningsansvar faktisk burde bodd på. I tillegg til å ta skjermen av en lampe for å få leselys, har jeg også skrudd håndsåpen ut av holderen for å få den litt lettere tilgjengelig og ikke minst nærmere vasken. Men pluss for balsam i dusjen.
Roadrunner Skrevet 13. januar #41656 Skrevet 13. januar Ja, hva er greia med disse svære speilene? Jeg trenger ikke valk sekund-for-sekund Ene hotellrommet jeg bodde på i sommer hadde sågar speil inni dusjen. NEI TAKK!
Daria Skrevet 13. januar Forfatter #41657 Skrevet 13. januar Jeg klarer å såpe meg inn helt uten å se hva jeg gjør....
Daria Skrevet 14. januar Forfatter #41658 Skrevet 14. januar Frokost er inntatt, etter en overraskende god natts søvn (dette er huset med alle de rare lydene...). Jeg hadde med bok i matsalen, med en plan om å sitte en stund med te og bakverk, men stolene innbød ikke til det. Helt greit rom å spise i (og frokosten var god), men det var ikke et blivende sted... En tur ut i snøkaoset blir der nok etter hvert, men det haster jo ikke...
Sauen Shaun Skrevet 14. januar #41659 Skrevet 14. januar Her ser bomullshodet på NM i langrenn. Og hvorfor skriver NRK bare navnet på løperne, og ikke klubben de representerer? Det er jo halve moroa med NM å se hvor løperne kommer fra…
Daria Skrevet 14. januar Forfatter #41660 Skrevet 14. januar Jeg ser også NM - og akkurat det har jeg ikke tenkt over...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå