Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Motivert av vinterværet som ser ut til å ha planer om å bli en stund, fikk jeg endelig impregnert de nye vinterskoene mine (kulde lærer frossen kvinne å spraye...) - og siden jeg var så godt i gang, tok jeg tre andre par samtidig. Ting man utsetter i evigheter, og så tar det to minutter når man endelig gjør det... Kanskje ta de vantene som må stoppes i sammes slengen, når jeg først er inspirert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakebollen er testet og kake er i ovnen 🍰

Så var det disse vantene, da...

Skrevet

Klokka er ennå ikke 12 (den var hvertfall ikke det da jeg begynte på innlegget...), og dagen har vært så innholdsrik at det krever en liste. Ikke at jeg er god på gjøre mye ut av bagateller eller noe... :fnise: -Er det så farlig? Kan du ikke få lov til å lage litt drama?, mvh rogalendingen (tilbake i morgen, sterkt etterlengtet og det er han helt sikker klar over :ler: ), om enn i en helt annen sammenheng... :plystre:

*Årets første fysio. kafelesing og biblioteksbesøk - definitivt hverdag. God fysioøkt, dessuten, godt å starte på en opptur. Jeg har også, sannsynligvis for første gang i mitt liv, blitt bedt om å bruke mindre styrke - noen skrur visst stadig til festene på sykkelen for hardt, og noen var antatt å være meg. Jeg sa at jeg skyldte på treneren min... :ler:   

*Rørarbeidet er er utsatt til neste uke, det er bare å rydde ting på plass igjen. Egentlig helt greit når det først ble forsinkelser, både så jeg får stilt om hodet og planene og fodi det passer ukesrutinene bedre at de begynner på en mandag.

*Uventet, uvarslet endring i trikkens gang over Majorstua. Jeg er itt bekymret for at dette henger sammen med andre endringer og er permanent inntil videre (Ruter vil høre fra meg...). Ikke egentlig et stort problem, bare mildt irriterende, men det er greit å vite om dette er noe jeg må forholde meg til framover.

*Barnefamilien i naboleiligheten ser ut til å være på flyttefot, og jeg er forsiktig håpefull. De er ikke de verste naboene jeg har hatt - både hyppig, høylydt kranglig og naschpiel så veggene rister til tidlig morgen er adskillig verre enn trassig toåring - men når det gjelder kontinuerlig støy på middels nivå (og rot og bråk i korridoren) har de vætr i en klasse for seg. Det kan jo alltid bli verre, men jeg krysser fingrene (det unge paret som bodde der før dem hørte jeg aldri noe fra...),

*Erik Fosnes Hansen kommer med ny bok i mars - en novellesamling :hoppe: 

*Det er mulig jeg er litt lei alt snakk om kosthold og sunnhet og tilpasning og alternative produkter - jeg overhørte en mann på bakeriet spørre hva de hadde av melk da han bestilte en cappucino, og ble spontant litt glad i ham da han skulle ha vanlig helmelk :fnise: 

Skrevet

Der nordmenn har festløver, har danskene festaper. Jeg vet jo hva jeg synes er mest treffende... :skål:

Skrevet

Det blir en litt hektisk morgen når kafétreff kl 9 blir forskjøvet til 9.45 pga forsinket flyavgang og rogalendingen venter meg kl 11 :bond:Det ble en kjapp chai latte og litt effektiv skravling, fulgt av en terapitime som varte lenger, men føltes kortere (tid er svært relativt i det rommet...), og hvor det sannsynligvis ble sagt mindre...

Skrevet (endret)

Jeg var innom min lokale grønnsakshandler på vei hjem, på jakt etter tørket frukt og hva de ellers kunne friste med,og kom ut med en pose kandisert ingefær. Primært fordi jeg er nesten sikker på at jeg har kakeoppskrifter hvor det er en sentral ingrediens, men ingefær skal jo være bra for, eventuelt mot, så mangt  og hvem ønsker seg vel ikke sunt godteri  ikke minst i januar... Jeg tok en liten bit, og munnen brenner fortsatt, en mandarin senere. Kakeingrediens, muligens, men definitivt ikke godteri...

Endret av Daria
Skrevet

Kanskje aller mest rørende i hyllesten av Sivert Guttorm Bakken før rennstart - italienske Tommy Giacomel midt inne i den norske flokken. Idrett er også vennskap, toppidrett er intet unntak. :trist:

Skrevet

Tommy Giacomel går inn til sannsynlig seier, peker opp mot himmelen og får en lang og følelsesladet klem av Johannes Dale-Skjevdal. Det er jo ikke bare på stadion at det er litt tårer i omløp... :gråter:

Skrevet

Jeg så det ikke, men skjønte det var rørende da jeg kom inn i stua og eselet tørka tårer…

Skrevet

Det var noen veldig sterke bilder - og å se dem dukke opp igjen og igjen på instagram nå hjalp jo ikke...

Skrevet

Dagens middelklasse-klage: Meny har levert feil type røde epler :jolie:(Mvh heksa i Snøhvit... :fnise: ). De har også heit ubedt skåret opp brødet for meg, og i den store sammenhengen irriterer det meg mer - skivene blir så tynne...

Skrevet

Dagens hodeplagg: Pelslue med hale til korsryggen. Kombinert med tømmerhoggerjakke og boots. Jeg har så mange spørsmål...

Skrevet

Naboen som er på vei ut tar tydeligvis en siste (hvertfall håper jeg det) farvelrunde i leiligheten sammen med kjæresten. Lurer på om hun tenker på hvor mye ekstra klang det er i tomme rom...? (Sannsynligvis ikke, de sjenerer seg jo ikke ellers heller. Det gjallet i hele gata i sommer da de hadde seg for åpent vindu...).

Skrevet
Daria skrev (42 minutter siden):

Naboen som er på vei ut tar tydeligvis en siste (hvertfall håper jeg det) farvelrunde i leiligheten sammen med kjæresten. Lurer på om hun tenker på hvor mye ekstra klang det er i tomme rom...? (Sannsynligvis ikke, de sjenerer seg jo ikke ellers heller. Det gjallet i hele gata i sommer da de hadde seg for åpent vindu...).

:fnise:

Skrevet

Setter du ikke pris på at jeg deler fra mitt spennende og innholdsrike liv? :ler:

Jeg ble sittende og surfe på subscription boxes - man kan jo abonnere på det meste, fra te og bøker til fudge, planter og kjøkkenhåndkler. Det startet med en tanke om et bokabonnenent jeg har hatt før, men det var blitt så dyrt, ergo begynte jeg å lete etter alternativer - jeg liker tanken på overraskelser i postkassen. Problemet er jo at man ikke helt vet hva man får og erfaringsmessig blir man sjelden helt fornøyd - jeg hadde på et tidspunkt denne i handlekurven,  men med porto og avgifter føltes det ikke verdt det - jeg kan få mer glede for pengenepå andre måter (men jeg tenker fortsatt litt på det fudge-abonnementet... :fnise: ).

Skrevet

Nå har jeg i irritasjon meldt fra at jeg vil si opp avisa - det har vært vedvarende leveringsproblemer (les: inkompetent bud) i månedsvis, og til tross for gjentatte klager har ingenting skjedd. Jeg har ikke engang fått svar på henvendelsene, med unntak av den gangen jeg spesifikt ba om det. Det blir jo interessant å se om jeg får svar på dette...

Skrevet

Jeg er åpenbart i klagemodus i dag... Mailen til avisen ble fulgt av en oppfølgingsmail til Ruter, som svarte på noe helt annet enn det jeg spurte om, og nå har kundeservice hos nettbutikken jeg nettopp var ute og hentet pakke fra fått mail (med bilder, inkludert en heis-selfie) om problemene med esker som er uventet og unødvendig mye større enn nødvendig, med henvisning til både de konkrete utfordringene det ga meg og det litt større miljøperspektivet.

Skrevet

Jeg blir litt usikker på hva jeg egentlig skal si - og til hvem - når konsulenten hos Ruter åpenbart sliter med både leseforståelse og grunnleggende kunnskap om hvordan ting fungerer i praksis hos sin egen arbeidsgiver, men jeg tror jeg bare gir opp... Det jeg spurte om fant jeg ut av selv, og det jeg ellers prøvde å formidle mente han at ikke skjedde... :himle:

Skrevet (endret)

Ikke visste jeg at Lars Sponheims famøse utsagn om "hver mann sin høne" egentlig kommer fra franskekongen Henri de Navarre. Spørsmålet er jo om Sponheim visste det... :fnise: :kaklehone:

Sitat

Si Dieu me donne encore de la vie je ferai qu’il n’y aura point de laboureur en mon Royaume qui n’ait moyen d’avoir une poule dans son pot.

If God grant me life, I will see that every laboring man in my kingdom shall have his chicken to put in the pot.

As quoted in Hardouin de Péréfixe de Beaumont, Histoire du roy Henry le Grand (1661), p. 549

Wikiquote

Endret av Daria
Skrevet

Te. Hjemmebakt formkake og Kong Haakon-konfekt. Strikketøy. Klassisk konsert (Trettondedagskonserten på svt2). Ullkjole. Den mentale alderen har det utmerket, om noen lurte... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...