Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fargerike kosesokker i dagens kalenderpakke - jeg ser absolutt for meg at de blir brukt... Fortsatt i det store og hele godt fornøyd med årets kalendervalg - kaffen som kom forleden skal nok få en ny eier, muligens også ansiktsmaskene (selv om den mot poser under øynene kunne være verdt å prøve :sjenert:), men det aller meste har falt i smak, mer eller mindre bokstavelig, fra kjeks og sjokolade til armbånd og skrivesaker. 

Dette innlegget tok det meg for øvrig to timer å fullføre, fordi en skravleglad vennlnne ringte underveis og tiden fløy... :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den følelsen av å være uventet sliten og lett tidsforvirret - for jeg har jo bare ligget på sofaen og pratet litt...? :fnise:

Skrevet

Bra noen er i rute. Det eneste jeg er i rute med er å samle den lille flokken min i hjemmet og det én dag før det jeg helt til i forigårs trodde var tiden. Jeg har hele tiden trodd studenten skulle komme hjem i morgen fredag. Altså helt til i går formiddag. 

At familiens eldste skal stedes til hvile på mandag har definitivt satt sitt preg på adventstiden og dermed juleforberedelsene. 

• Hjerte 1
Skrevet

Det blir uunngåelig en helt annen jul av det, uansett hvor forberedt man måtte være.

Så lenge du har såpass kontroll på når de kommer at ingen står ensom og forlatt på stasjonen hvor noen skulle ha hentet dem, er det innafor (og dine er jo store nok til å klare det også)...

Skrevet (endret)

Mine gratulasjoner til Oda-pakkeren som la konfektesken på hodet i kassen. Nesten på linje med da de gjorde det samme med kartongen med egg...

Endret av Daria
Skrevet

Gavene jeg skal levere fra meg i morgen er pakket inn - nå begynner det virkelig å likne noe :nigo: Det gjelder å sette seg små og oppnåelige mål :fnise:

Skrevet

Jeg ser BBCs Jane Austen-dokumentar på SVT og irriterer meg over to ting. For det første at de primært gir ordet til kjendiser heller enn fagfolk - hvorfor er det interessant hva Helen Fielding og Cherie Blair tenker og tror? - og for det andre at de jobber så hardt for å få henne til å framstå som en moderne feminist. 

Skrevet

Hehe, ja, altså, siden det tar omtrent kortere tid å GÅ fra stasjonen og hjem enn det tar å kjøre dit, så var det mest en hyggelig gest. 😉 

Nå er flokken samlet, vi har vært på café og vi har sett Hjemme Alene, og alt kjennes egentlig veldig greit. 

Skrevet

Det er jo hyggelig å bli møtt uansett. Jeg har faktisk savnet det av og til som voksen - særlig på flyplassen. Ikke fordi jeg ikke kan ta flytoget, men at noen setter pris på at du kommer hjem. 

Jeg har avsluttet treningsåret (hvertfall det eksterne - hjemmetrening ble nevnt...) med min beste fysiotime på flere uker - en god start på ferien. I ettermiddag venter julegrøt, mor,  søster, tante og to kusiner - og en baby :babygutt:

Skrevet

I kalenderen i dag: En kløpinne med "bjørneklo" og rosa håndtak. Søt, men min første tanke var at den var litt kort. Så oppdaget jeg teleskopstangen... :ide:

Skrevet

Forvirret baby - plutselig var det to av mormor? Ikke vet vel han noe om tvillinger... :fnise:

Tenåringsgutten på busstoppet visste hvertfall litt om manerer og stoppet sine to kamerater da vi skulle inn samme dør-La hun gå først. Det var tom buss og ingen trengsel, så det hadde gått fint, men han skal jo ha ros for å være observant og veloppdragen og ikke minst for å spre det videre.

Skrevet

Haha, ja, vi har også opplevd veldig forvirret 1,5-åring da det ble to av bestefar. Fornøyelig å se på. 

Den samme ble like forvirret noen år senere da vi dro fra mormor for å handle for henne i butikken, bare for å møte nettopp henne i butikken. Det var hennes lillesøster, de var veldig like. Forvirringen ble total og så oppklart da lillesøster kom innom for å drikke kaffe etter handleturen. 

Skrevet

Det er ikke så enkelt når man ikke vet :ler: Ikke for voksne heller - jeg hilste på en litt perifer kollega i forbifarten en mørk kveld og stusset litt da hun ikke reagerte. Senere fikk jeg vite at hun hadde en enegget tvillingsøster og ante en forklaring...

Skrevet

Kutt-resistent undertøy er vinterens plagg. Ikke for meg, men det er visst det alpinistene har under kondomdressen, sammen med airbag. Toppidrett eller fetisj - det føles jo som om grensene blir stadig mer uklare...

Skrevet

Når man er på julesang-jakt på YouTube og finner en versjon man på ingen måte hadde sett komme - og den tross alt er mye bedre enn fryktet...

Skrevet

Fulgt av like uventet finsk gåsehud.. 

Skrevet

Jeg gikk ut for å ordne de siste julegavene og fant både pepperkaker og epler på Meny da jeg var innom der (siden noen ønsket seg pukka-te), så da ligger det an til at behovet for en butikktur i morgen utgår. Om jeg ikke har alt jeg hadde tenkt, har jeg så jeg klarer meg (og Bunnpris i bakhånd...).

Skrevet

Gaver er pakket inn og jeg har sjekket at ieg faktisk får plass til alt i sekken... Dermed kan jeg konkludere med full måloppnåelse hva juleforberedelser angår i år, og det var jeg på et tidspunkt ikke overbevist om at ville skje. Jeg velger å se det som en ren triumf og ikke fokusere på hvor lavt den lista havnet...

Skrevet

Det evige diskusjonsspørsmål - hvor mange kjoler og strikkejakker er det rimelig å ha? Særlig relevant når julesalget hos Gudrun Sjödén er i gang... :plystre: Jeg har lyster, men strengt tatt ingen behov, og planlegger å ha is i magen - det vil komme runde på runde med ytterligere nedsettelser, et dagskupp her, en kjolehelg der. Trening i tålmodighet og delayed gratification :ler:

Skrevet

Jeg kan melde om et juleunder- to bokser doble sjokoladeflarn, ikke en eneste singel ellet sjokoladeløs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...