Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Deilig adventskalender. Høres ut som om det må bli kakao i morgen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistenker at kroppen vil kreve en stillesittende innedag - regn ute, bøker, pledd, pepperkaker og kakao inne. En plan tar form...

Skrevet
Daria skrev (13 minutter siden):

Jeg mistenker at kroppen vil kreve en stillesittende innedag - regn ute, bøker, pledd, pepperkaker og kakao inne. En plan tar form...

Høres ut som en god plan. 

Skrevet

Jeg tipper det blir kafelunsj på meg i morgen. Og da kan jeg gå for kakao til den. 

Skrevet

Det synes jeg du skal :nikke:

Jeg så forresten at bordet med te og kaffe på venterommet hos psykologen (godt utvalg, store kopper) hadde blitt utvidet med rett-i-koppen-kakao. Sånt kan jeg like (i teorien. I praksis er det ikke tid og sted for varme drikker, for min egen sikkerhet...).

Skrevet
Daria skrev (8 minutter siden):

Det synes jeg du skal :nikke:

Jeg så forresten at bordet med te og kaffe på venterommet hos psykologen (godt utvalg, store kopper) hadde blitt utvidet med rett-i-koppen-kakao. Sånt kan jeg like (i teorien. I praksis er det ikke tid og sted for varme drikker, for min egen sikkerhet...).

Så deilig. Noen synes sikkert det er godt med noe comfort-drikke underveis. Der jeg går er det vann og kaffe.....

Skrevet

Jeg så noen sette pris på det... Det hender jeg benytter meg av vannkaraffelen inne på kontoret, men stort sett er det bare vann ut.

Skrevet

Jeg øver meg på å bli voksen og har konvertert til kaffe mokka for tiden. :nigo:

Skrevet

Jeg øver på å komme i kontakt med og forstå mitt indre barn - da er jo kakao et godt sted å starte... Det er mulig fagmannen ville brukt andre tilnærminger :fnise:

Skrevet

Hva er normal måte å reagere på når man som blokkbeboer får uadresserte feilleveringer på dørmatta av aviser eller tidsskrifter? Jeg tenker at det skal til noen andre og legger det ned i gangen ved postkassene. Naboen som har fått avisen min de siste dagene synes løsningen er å skrive NEI TAKK med tusj på forsiden og la den ligge ved egen dør... 

Skrevet

04.12: Ingen lest, en kjøpt.

Jeg ble lurt. Ledet ut i fristelse i et uopperksomt øyeblikk. Jeg skulle bestille en bok i bokklubben og var i ferd med å klikke meg gjennom leddene i bestillingsprosessen da det som alltid dukket opp ekstra gode tilbud - bare for deg. Inludert en innbundet novellesamling av Kjell Askildsen til den voldsomme sum av 29 kroner - bare dager etter at jeg hade lest Per Pettersons hyllning av ham og tenkt at jeg har blitt mye er venn med noveller siden sist jeg leste noe av ham og at jeg burde jo gi ham en ny sjanse...

Skrevet

Fredag 2.0 er så vidt i gang og inkluderer te, pepperkaker, pledd og langrenn på tv. Fredag 1.0 startet altfor tidlig, med mørke og regn og fysio før 8, så da jeg kom hjem krøp jeg under dyna igjen... I det minste var det ikke jeg som hadde glemt mobilen hjemme og måtte bråsykle hjem for å hente den - så fullstendig alene har jeg aldri vært på fysikalske... :fnise:

Fysio påpekte igjen i hvor stor grad hun kan se hvordan jeg har det, og jeg fleipet med at med både henne og psykologen så tett på har jeg ingen hemmeligheter lenger - dere ser alt! Jeg kan ikke skjult noe... -Og det er det jo ingen grunn til at du skal. Men det kan jo hende at jeg har litt lyst likevel...

Skrevet

Når du primært satser som skiskytter, men deltar i verdenscuprenn i kombinert litt på si, kan man begynne å snakke om allsidighet...

Skrevet
Daria skrev (3 timer siden):

Når du primært satser som skiskytter, men deltar i verdenscuprenn i kombinert litt på si, kan man begynne å snakke om allsidighet...

Oi, en ting er skiskytter vs langrenn, men når man blander inn kombinert begynner det å ligne noe. 

Endelig skal luftgeværet få sin renessanse? :lur: Jump'n shoot :fnise:

Skrevet

Nå snakker vi :rulle:

Skrevet
Daria skrev (På 4.12.2025 den 15.32):

04.12: Ingen lest, en kjøpt.

Jeg ble lurt. Ledet ut i fristelse i et uopperksomt øyeblikk. Jeg skulle bestille en bok i bokklubben og var i ferd med å klikke meg gjennom leddene i bestillingsprosessen da det som alltid dukket opp ekstra gode tilbud - bare for deg. Inludert en innbundet novellesamling av Kjell Askildsen til den voldsomme sum av 29 kroner - bare dager etter at jeg hade lest Per Pettersons hyllning av ham og tenkt at jeg har blitt mye er venn med noveller siden sist jeg leste noe av ham og at jeg burde jo gi ham en ny sjanse...

05.12: Ingen lest, to kjøpt.

Hva skal jeg kalle det i dag? Lettlurt? Svak? Mangende viljestyrke? Intrikate konspirasjonsteorier? Jeg begynte på en bok om barn og skjønnlitteratur, og den oppfordret leseren til å mimre om sine tidlige lesefavoritter. Ruffen dukket opp i hodet veldig raskt, ikke minst den om den flyvende hollender, Det er den som særlig har festet seg, sikkert både fordi vi så den som dukketeater med barnehagen og for den voksne operaelskerens kobling til Wagner. Da jeg satt i operaen og hørte Lise Davidsen i fjor, lurte jo Ruffen i bakgrunnen... Så når det dagen etter dukket opp en antikvariatkatalog i inboksen, og akkurat den Ruffen-boken sto øverst på listen over barnebøker, hadde jeg jo tapt umiddelbart. Men gjensynet var vakkert og verdt det - ikke bare er det egentlig enganske heftig historie for små barn (selv om både slutten og moralen er litt mer barnevennlig her enn hos Wagner), men bildene er jo så fantastiske. Jeg blir sittende og se på detaljer og farger - og de mest kreative sidetallene.. 

Skrevet

Trekningen av gruppene til neste års fotball-vm er i gang, og er som seg hør og bør innledet med Nessun Dorma. Kveldens første spørsmål er om Andrea Bocelli tar spray-tan samme sted som Trump...  Kveldens andre spørsmål er hvem som (ikke( styrer lyssettingen på den scenen.

Skrevet

FIFA - eller rettere sagt FIFAS presidet - har opprettet en ny fredspris, som selvfølgelig går til Trump. Alt for å holde ham fornøyd - FIFAs rykte er jo ikke så viktig. Det pinligste øyeblikket i et show som ikke imponerer på noe vis så langt....

Skrevet

Johannes Klæbo tar nok en seier. Emil Iversen tar sin første pallplass på flere år. Det var veldig åpenbart hva som betydde mest...

Skrevet (endret)

Spørsmål:

1) Jeg visste at det var spådd regn i hele dag og har oppholdt meg i rom med vinduer siden jeg sto opp - hvorfor var dette fullstendig fraværende i hodet mitt da jeg skulle ut? Jeg har jakker mer egnet for regnvær enn fleece.... (men det har vært et vellykket kjøp, ikke minst når vinterkulda lar vente på seg - jeg bruker den mye).

2) Hva var det på den handlelisten som hadde gjort meg så sikker på at jeg måtte i butikken i dag? Hverken gulost eller kakao er så akutt - selv pepperkaker kan jeg overleve uten i noen dager... Men som bonus ble det også julekake - og pasjonsfrukt med sjokolade, den er jeg spent på. Jeg har testet versjonene med bringebær og jordbær tidligere - den første var mest vellykket...

3) Hvorfor er Kiwi-ansatte fullstendig blinde for kunder og generelt blottet for tanke for sine omgivelser når de rydder varer? Bare sånne helt enkle ting som å ikke sette traller på tvers der kundene skal gå - eller reagere når jeg prøver å komme forbi med handlevogn. Og nei, jeg skulle ikke ha kvittering, men du kan godt vente til jeg er ferdig med å betale før du begynner å skravle med kollegaen som kom bak meg...

Svar sendes som alltid på postkort til poste restante...

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...