Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Smart teknologi - enkel, uteknologisk løsning. Jeg dro ut stikkontakten et øyeblikk, og alt løste seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (27 minutter siden):

Smart teknologi - enkel, uteknologisk løsning. Jeg dro ut stikkontakten et øyeblikk, og alt løste seg...

Det løser gjerne ca 90% av feilene med teknologi...

Skrevet

Praktisk, og litt bekymringsfullt at det fikser så mye...

Kongen er selvfølgelig på plass på Ullevaal stadion for å se landslaget kvalifisere seg til VM. Jeg lurer litt på om han definerer en sånn kveld som jobb eller fritid - eller bare glede og privilegium :fnise: :ball:

Skrevet

Hjemme - under 20 minutter fra dør til dør, til fots. Sjelden er det så enkelt å komme seg hjem fra tur :fnise:

Skrevet

Jeg kom plutselig til å tenke på denne (ikke spør... :fnise: ), og tar for gitt at flere kan ha glede av et gjensyn med et 20 år gammel (og bare en anelse surt ESC-bidrag...

Skrevet

Vintersport på nrk - en blanding av høytid, gjensynsglede og sjelefred, med et snev av nostalgi :fnise: De har allerede rukket å påpeke flere ganger at de viser OL denne sesongen, og det gledes...

Skrevet

Søndagsturen gikk via nabolagets tre lesekiosker - jeg fikk kvittet meg en en haug og kom hjem med tom sekk. Et godt resultat for de fulle hyllene hjemme, men jeg hadde jo håpet å finne noe spennende...

Skrevet

-Du skyter ned Dorothea Wierer...

Skiskyting åpner jo for noen gode alternative tolkninger :fnise:

Ingrid Landmark Tandrevold slår fast at hun ikke lenger er ung og lovende, men at dieseldyret våknet. En litt mer moderne og sivilisert versjon av villdyret? :ler:

Skrevet

Lammekjøtt putrer på komfyren, i selskap med løk, pepper, timian og laurbærblad (det lå en åpnet pakke i krydderskuffen, til min store overraskelse :fnise: ). Målet er lammefrikassé med tid og stunder - jeg tror jeg har laget det en gang før, så her er det potensiale for både nedturer, læring og stor selvtilfredshet...

Skrevet

I følge oppskriften hadde jeg kjøtt til to porsjoner. Oppskriften hadde også meninger om mengden grønnsaker jeg skulle ha til dette, men det forholdt jeg meg ikke så veldig til. Jeg har minst tre grønnsaksrike porsjoner... :fnise: (Men jeg skjønner meg ikke på folk som ikke spiser lam - det er jo det beste kjøttet :sikle: ).

• Liker 2
Skrevet

Haaland scorer to mål på to minutter og vi leder 3-1 over Italia. I Italia. Jeg får jo litt frysninger... VM neste sommer blir stas :hoppe:

Italia har aldri tapt en vm-kvalifiseringskamp på hjemmebane. Noensinne. Det er jo vilt.

:ball:

Skrevet

4-1 på overtid. De italienske avisene vil neppe være lystig lesning i morgen...

-Isbjørnene på Svalbard jubler!

NRKs kommentator vil ikke lande med det første... :fnise:

Skrevet

:ball: :juhu: Det var gøy å se fotball i går :nigo:

Skrevet

Det ble adskillig morsommere etter pause... :ler: Man har jo sett landslaget tryne på oppløpssiden før, og selv om jeg egentlig ikke trodde de kunne tape 0-9 steg jo pulsen litt...

Skrevet

Med tanke på at det er mørkt, kaldt, mandag og november, er det jo imponerende mye folk på Rådhusplassen over 50 000, sies det. For ti år siden hadde jeg vurdert det... :flagg:

Haaland blir spurt om hvordan det føles - jeg lurer mer oå hvordan andrekeeper Tangvik opplever å stå der. Etterinnkalt i siste liten grunnet skade til sin aller første landalagssamling, har ikke spilt et eneste minutt, og så få den opplevelsen på kjøpet...

Skrevet

Pågående rørarbeid i huset viser seg å være mindre inngripende enn varslet, og det avslører at det finnes to typer mennesker - de som klager høyt og offentlig over at dette ikke var kjent på forhånd (selv om styret heller ikke visste dette - ting kan jo endre seg underveis) og vi som primært gleder oss over mindre stressende dager... Joda,  med det vi vet nå lunne jeg lagt opp forrige uke annerledes, men det var det jo ingen som visste da. 

Skrevet

Enkel tommelfingerregel for bæring av nettpyton: En person pr meter slange... 🐍

Skrevet

Noen nøs i melposen i natt ❄️ Noen (andre) har vintertøy høyt på morgendagens prioriteringsliste... Denne kombinasjonen medvirket til at dagens planlagte utelesing på festningen ble redusert til litt rusling, til tross for strålende sol - det skjer noe når gradestokken går under null.  Karpedammen var tømt siden sist, jeg har ventet på det...

Heisen sto hos psykologen - de holder til i 6. etasje, og trappa er av den smale, bratte spiralvarianten som mest er der for syns skyld, ikke for å være hovedfartsåre. Heldigvis var den fikset da jeg hadde grått fra meg for dagen - bratt trapp opp er slitsomt, men bratt trapp ned er adskillig mer utfordrende for svimmelhet og balanse.  Jeg fikk selskap av en diplomat på turen ned (det er en ambassade i bygget) - den klassiske velkledde,  høflige mannen uten kjennetegn  som jeg bare vet vil insistere på at jeg skal gå foran ham ut av heisen selv om han står nærmest døren. Og selvfølgelig gjorde ham det... :fnise:

Skrevet

Julekalenderen min har kommet :hoppe:En eske som akkurat fikk plass i postkassen (bonus! Jeg hadde regnet med å måtte hente den på posten...), full av små pakker i julepapir. Lukten tyder på at det er en såpe et sted der... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...