Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skravla skrev (18 timer siden):

Oooo nettshopping. Jeg trenger noen jule-brosjer om du skulle komme over noen. Kan vippse deg når du vet priser. 😁

Det samme sier jeg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (25 minutter siden):

Det viser seg at det fortsatt er områder hvor kroppen min er stabil, stødig og forutsigbar - ingenting hadde endret seg nevneverdig siden sist. Når det å ikke kjøpe noe føles som å ha gått solid i pluss... :fnise:

Yey! Deilig når no news is good news :hoppe:

Skrevet
Dallandra skrev (43 minutter siden):

Det samme sier jeg. 

Denne må jo være for deg... :fnise:

Roadrunner skrev (20 minutter siden):

Yey! Deilig når no news is good news :hoppe:

Godt at noe fortsatt virker sånn noenlunde... Dessuten fikk jeg se bilder av netthinne og nerver og sånne morsomme ting - bonusmoro :ler:

Skrevet

Dyp snø er ikke bra for nøttene.... her har en forsvunnet. 

Skrevet

Litt svinn må man regne med...

Skrevet

Svimmel giraff, det var litt av et syn... 🦒 En bonus ved Dyrepasserne er for øvrig dialekt-studiene, jeg skulle så gjerne visst hvor de var fra, alle sammen...

Skrevet

Ooh. Mye fint. Godt jeg er blakk. 

Skrevet

Det er et sikkert tegn på at vi er inne i årets mørkeste periode når refleks føles som et naturlig og nødvendig valg også på vei hjem fra fysio...

Skrevet (endret)
Daria skrev (På 4.11.2025 den 17.45):

04.11: En lest, en kjøpt.

Stå i bredd er Ebba Witt-Brattströms redegjørelse for kvinneltteraturens framvekst i Sverige på 70-tallet (hva mener dere med "for spesielt interesserte"? :fnise: ) - om forfatterne, bøkene, tendensene, mottakelsen og mennene - de som sto i bredd (eller i det minste prøve og/eller ønsket å gjøre det) og de som definitivt ikke gjorde det og ville ha seg frabedt den slags private utgreinger (for som vi alle vet - kvinners liv og erfaringer er for private og dermed uinteressante, i motsetning til menns allmenngyldige ditto *host*Knausgård*host*). Det er en del kjent, en del nytt og en del som vil bli lest i nærmeste framtid...

Antikvariatboka om den rusiske tsarfamilien er kommet - komplett med varebind i tynt gråpapir, over 100 år gammelt og uten en rift. Det vil jo ikke vare hvis jeg faktisk skal lese den...

05.11: To lest, en kjøpt.

Ute er navnet både på Einar Stensengs roman og på hovedpersonen i den. Ute bor i Linz og er forlagsassistent og alenemor med 50/50-omsorg - en uke har hun ansvar for sønnen, den andre er det fyll og fest. Den uken boka dekker er barnefri og hun kan vie seg fullt og helt og på alle måter til den danske poeten som er på forfatterbesøk. Historien fortelles ukronologisk av en svært tilstedeværende norsk forfatter, som kommenterer det meste, i løpende tekst og i fotnoter, med referanser både til sin forrige bok, studietid på Blindern og interne forhold i norsk kulturliv. Det er en eplekjekk fortellerstemme som balanserer på grensen mellom underholdende og pretensiøs og fort kan bli enerverende, men Stenseng kjenner sin besøkelsestid og begrenser boka til 100 sier, og redder seg med det stort sett ned på rett side.

Endret av Daria
Skrevet

Kveldens one-hit-wonder... Jeg ble litt nostalgisk av MTV-logoen, jeg leste nylig at kanalen legges ned. Notisen om det i Morgenbladet var skrevet av en som var ti år yngre enn meg og primært forbant kanalen med reality-tv, men for min aldersgruppe var det jo den store leverandøren av musikk på tv. Med VJs - den visuelle varianten av DJs og med makt til å skape hits. En iøynefallende video kunne være avgjørende - bare spør A-ha... #nostalgiskutbrudd #gammel 

Skrevet

Takk for nostalgi! Introen! 🤩

Skrevet

Jeg ante at du også ville huske den :ler: Den sikreste måten å gjenkjenne jevnaldrende på når man er etablert voksen - hvilke ungdomstidsreferanser man har. Det er bare ett år mellom meg og fysio, det hender det blir veldig åpenbart...

Skrevet

Det er så sant! Det var det som jeg og en kollega virkelig bondet over i fjor: vi var det eneste med de «riktige» referansene på teamet. 

Sånn apropos: i fjorårets vg1-klasse var det knapt noen som hadde sett/lest Ringenes Herre. Jeg må finne nytt eksempel på «hvordan skrive kort referat»

Skrevet

Spansk blåsekonsert ledet av en sjarmerende (og litt hyper) strandprins fra Malaga (som også er trompetsolist i operaorkesteret...), fulgt av middag ute (confitert and og riskrem-dessert) - og sliten og frossen hjemme under dyna med te,nettbrett og bok før klokka 20. Konsertstart klokken 14 er gull for skrøpelige frøkner... :fnise:

Skrevet
Dallandra skrev (10 timer siden):

Det er så sant! Det var det som jeg og en kollega virkelig bondet over i fjor: vi var det eneste med de «riktige» referansene på teamet. 

Jeg har aldri følt mer nærhet med en kollega enn den gangen hun referte til Colin Firth (fordi hun ikke husket navnet) som "den riktige Mr Darcy"... :fnise:

• Hjerte 1
Skrevet

Denne kollegaen er mann 50+ og Bergenser, men vi fant virkelig felles trøst i felles skjebne som født på 70-tallet. 

En alternativ versjon av meg har vært på julebord i kveld, sammen med folk jeg ikke kjenner og bare har møtt, og jeg har budt på meg selv i selskapsleker. Hatt det kjempegøy og lurer på hvem denne versjonen av meg er og om hun kommer til å gjøre mye utav seg i fremtiden. 

Skrevet

Nye mennesker - nye omgivelser  - ny deg? Spennende utvikling... 

Skrevet

Jeg er på rørarbeid-i-gården-ferie igjen, på et nytt leilighetshotell (les: hotellrom med hybelkjøkken)... Førsteinntrykket er pluss for utvalget av tv-kanaler, puff til lenestolen og pledd, minus for kjøkken bygget i høyden (jeg rekker så vidt opp til mikrobølgeovnen og tekoppene. Kjeler, panner og et skap jeg antar bl.a  inneholder tallerkener er utenfor rekkevidde) og leselampe bare på den ene siden av dobbeltsenga. Hvilket fortegn gull-gardinene får er et spørsmål om den enkeltes smak... :fnise:

Skrevet

Julekalenderen min er underveis :hoppe:Estimert levering 14.-19. november, da burde den jo være her i tide... Det føles litt som et sjansespill, men jeg er uansett garantert at det blir en overraskelse, på en eller annen måte, og det er tross alt (nesten) det viktigste  :ler2:

Skrevet

Spennende. Min garnkalender er også på vei, satser på at den rekker frem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...