Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kevin Vågnes? :fnise: Der må jo være en komi-parodi - eller et metall-bamd med høy ironifaktor :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (22 minutter siden):

Kevin Vågnes? :fnise: Der må jo være en komi-parodi - eller et metall-bamd med høy ironifaktor :ler:

Ja, var innom både Jon Niklas Rønning, Henrik Troy og Kevin Vågenes  :fnise:

Skrevet

En svensk feministroman fra 1976 kom i norsk oversettelse i fjor og har venteliste på biblioteket (som har fire eksemplarer) - her er det en ny aktualitet jeg åpenbart ikke har fått med meg... 

Skrevet

Min beste teori er at den står på en pensumliste et sted... :vetikke:

Tredje og siste ladning klær er i maskinen (skittentøyskurven er tom!), vinterdynen er luftet (det begynner å bli kaldt om natta...) og knappen som løsnet fra ytterjakken i går er sydd på igjen. Slett ikke verst for en mandag...

Skrevet

Imponerende. Denne kroppen har slått til med en migrenedag, så her er fint lite gjort etter at dagens planer var oversendt. Har vurdert én tekst og brodert noen blomster. 

Skrevet

Høres ut som en dag for å kontemplere ordene jeg fikk i samtale med to veiledere under arbeidsevneutrendningen, om at jobben min først og fremst burde være å ta vare på egen helse. Det er jo det vi gjør på sånne dager - tar vare på helsa og oss selv og lytter til kroppen, og er generelt fornuftige. 

Skrevet

Fra innboksen:

Gode unge vaksne i Oslo Mållag,

Du får denne e-posten fordi du er medlem i Oslo Mållag og mellom 25 og 40 år. 

Noen har løyet på alderen min... :babyjente: Det kan jo strengt tatt ikke ha vært noen andre enn meg, men det har i så fall ikke vært med vilje...

Skrevet

-Får du ikke sove? Hva med litt Espen Lind, med flygel og fullt orkester? Om ikke annet blir det jo litt mer lystbetont å være våken...

YouTube - alltid til tjeneste...

Skrevet

Jeg synes dagen har gått så fort, men at jeg var hjemme fra fysio et par timer senere enn det som har vært normalen de siste ukene er antagelig mye av forklaringen... I morgen er rogalendingens vanlige formiddgstime forskjøvet til etter lunsj - det il bli en usedvanligkort og ubalansert dag. Første utfordring er å huske det, jeg har vel knapt hatt timer på andre tidspunkt det siste året...

Skrevet (endret)

Note to self: Ikke skru ut lyspærer når lampen er på... Jeg skulle bare bytte to pærer i lysekrona (den har fem) og er ganske sikker på at jeg har gjort det mens den har vært skrudd på før, men det smalt og ble mørkt :overrasket: Jeg skvatt bare litt... 

Endret av Daria
Skrevet

04.11: En lest, en kjøpt.

Stå i bredd er Ebba Witt-Brattströms redegjørelse for kvinneltteraturens framvekst i Sverige på 70-tallet (hva mener dere med "for spesielt interesserte"? :fnise: ) - om forfatterne, bøkene, tendensene, mottakelsen og mennene - de som sto i bredd (eller i det minste prøve og/eller ønsket å gjøre det) og de som definitivt ikke gjorde det og ville ha seg frabedt den slags private utgreinger (for som vi alle vet - kvinners liv og erfaringer er for private og dermed uinteressante, i motsetning til menns allmenngyldige ditto *host*Knausgård*host*). Det er en del kjent, en del nytt og en del som vil bli lest i nærmeste framtid...

Antikvariatboka om den rusiske tsarfamilien er kommet - komplett med varebind i tynt gråpapir, over 100 år gammelt og uten en rift. Det vil jo ikke vare hvis jeg faktisk skal lese den...

Skrevet

Fra dypet av sin store vinterdyne forbannet hun løvblåserne som ble fyrt opp utenfor. Så kikket hun på klokken, oppdaget at et par timer hadde forsvunnet på mystisk vis og minnet seg selv på at normal arbeidsstøy faktisk er helt akseptabelt 9.30 på en hverdag...

Skrevet

Solid sjelevrengt og oppvridd hos rogalendingen på et tidspunkt hvor det ikke var så nærliggende å gjøre noe for å lande hodet etterpå (fordi november og vått og nesten-skumring og snart rushtid på trikken og altfor mange skoleelever på kafeene) - da blir det fort pledd og sjokolade og overhengende fare for nettshopping...

Skrevet

Oooo nettshopping. Jeg trenger noen jule-brosjer om du skulle komme over noen. Kan vippse deg når du vet priser. 😁

Skrevet

Jeg trenger ikke flere julebrosjer og er usikker på om det er snillt å gi meg en grunn til å oppsøke dem... :ler:

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg trenger ikke flere julebrosjer og er usikker på om det er snillt å gi meg en grunn til å oppsøke dem... :ler:

Jammen...... du trenger jo ikke kjøpe til deg selv. 

Skrevet

Din tiltro til min selvdisiplin og impulskontroll er rørende :fnise: Men jeg hører jo en utfordring...

Skrevet

Dette har potensiale til å bli en kostbar dag - jeg har synskontroll hos optiker... To år siden sist, da var det så små endringer at jeg kunne beholde de brillene jeg hadde, så det spørs vel nå - og med fire par kan det jo bli litt...

Skrevet

Det viser seg at det fortsatt er områder hvor kroppen min er stabil, stødig og forutsigbar - ingenting hadde endret seg nevneverdig siden sist. Når det å ikke kjøpe noe føles som å ha gått solid i pluss... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...