Roadrunner Skrevet 24. oktober #41301 Skrevet 24. oktober Bøyer meg i støvet! her også, og påkledd og pålogget, men ellers lite å skryte av
Daria Skrevet 24. oktober Forfatter #41302 Skrevet 24. oktober Det skal dog sies at resten av dagen (les: nesten hele..) sannsynligvis vil bli mye og et utvalg skjermer... Dessuten burde jeg - jeg har lovet en forsendelse til @Sauen Shaun med tidsfrist (jeg har ikke glemt det!)... Etter lyden å dømme, koser en barnehage seg i vanndammene ute
Daria Skrevet 24. oktober Forfatter #41303 Skrevet 24. oktober 30 siden inn i en bok om svensk kvinnelitteratur på 70-tallet (Ebba Witt-Brattström - Stå i bredd) har jeg to bøker i bestilling på biblioteket, to lagt til på den mer langsiktige leselista og sender lange blikk mot et par jeg alt har i hylla. Det kan bli en blågul feminist-høst...
Dallandra Skrevet 24. oktober #41304 Skrevet 24. oktober Så herlig å vite hva man vil lese! Av mangel på klare lyster i den retningen så tok jeg neste bok i bokhylla (ref alfabetisering og lese ut bokhylla fra a-å-prosjekt). Den frister absolutt ikke, faktisk så frister den så lite at jeg lurer på hvorfor jeg kjøpte den i det hele tatt. Og jeg kjøpte TO av samme forfatter. Tror de kanskje får en prematur avgang til hovedarkivet (aka Vesar - renovasjon). Kanskje det som da åpenbarer seg som neste i hylla frister mer? Jeg har egentlig kommet til M, men det kommer stadige påfyll foran M…
Daria Skrevet 24. oktober Forfatter #41305 Skrevet 24. oktober Den type lyster et sjelden mangelvare her i huset - det er mer et spørsmål om prioriteringer Denne er for øvrig hentet fra egen bokhylle, hvor den i følge Fretex-kvitteringen inni har stått siden sommeren 2018... Mwn hvem er denne lite fristende forfatteren - og hvorfor to bøker...?
Dallandra Skrevet 24. oktober #41306 Skrevet 24. oktober 1. https://www.ark.no/forfattere/ann-helen-laestadius 2. Fordi det var 3 for 2 på pocket i bokhandelen i Strömstad i sommer, så disse to ble med på kjøpet. Jeg har kjøpt de to første bøkene i Sàpmitrilogien, og selv om temaet egentlig engasjerer meg så kjenner jeg at disse to bøkene ikke gjør det. Iallfall ikke på svensk… Da er det bedre med Gjæver og Iunker av Erlend Loe, som var neste. Men også han er skjøvet til side for geriljabroderi som er tenkt å bli julegave til broren akkurat nå. alt for å slippe retoriske analyser, selvfølgelig.
Daria Skrevet 24. oktober Forfatter #41307 Skrevet 24. oktober Det er sånne bøker jeg tenker at jeg burde lese, men egentlig ikke er så fristet... Erlend Loe har jeg dermot slått opp med for mange år siden, der har jeg hverken lyster eller pliktfølelse (han fikk to forsøk).
Dallandra Skrevet 24. oktober #41308 Skrevet 24. oktober Ja, jeg tror det var i et anfall av burde-overmot jeg kjøpte dem… Har ikke lest veldig mye Loe, liker det jeg har lest, men tror han egner seg i relativt små doser. Det fine med denne er jo at den ER en liten dose i seg selv.
Daria Skrevet 24. oktober Forfatter #41309 Skrevet 24. oktober Jeg har blitt ganske god på legge vekk "burde ha lest"-tankegangen - jeg leser så mye, og så bredt og variert, at det faktisk ikke er noen grunn til dårlig samvittighet for å ikke ha lest noe. Verden er full av gode og viktige bøker, man får uansett bare lest en brøkdel.
Daria Skrevet 24. oktober Forfatter #41310 Skrevet 24. oktober Det jeg ikke fikk lest i dag var avisa - der har det vært mye rot i det siste. Ekstra merkbar på fredager som er trippel avisdag - og dermed også helt åpenbart at problemet ligger hos budet... Nå har jeg klaget min nød til alle tre over manglende levering og satser på at alle tre tar det videre. Vårt Land pleier å være flinke til det, særlig når det går over tid og de får detaljene - da skjerper som regel budet seg.
Daria Skrevet 24. oktober Forfatter #41311 Skrevet 24. oktober Og midt i alt pratet om bøker og lesing kom månedens katalog fra et av de tre antikvariatene som sender meg sånne. En øyenvitneskildring fra hoffet til den siste tsar, skrevet av barnas sveitsiske lærer og utgitt i 1922? Hvordan kunne jeg vel stå imot....
Dallandra Skrevet 24. oktober #41312 Skrevet 24. oktober Å herregud det høres mye mer spennende ut. Katalog fra antikvariat, hvordan skaffer man seg slikt?
Daria Skrevet 24. oktober Forfatter #41313 Skrevet 24. oktober Man handler der en gang, som regel via antikvariat.net, og så sender de det helt uoppfordret etterpå...
Daria Skrevet fredag kl. 18:19 Forfatter #41314 Skrevet fredag kl. 18:19 Hvorfor må alle tv-programmer være en variant av kjendis-reality? Jeg var naiv nok til å tro at NRKs nye serie Ekspedisjonen var en doku-serie om faktiske klatrere, men det er selvfølgelig kjendiser som skal dyttes opp et fjell, tøye sine egne grense og sikkert grine i beste sendetid. Skuffa... Det beste jeg har sett på tv i år er Singelgåten, og noe av det beste med den var nettopp at det handlet om vanlige mennesker.
Daria Skrevet lørdag kl. 11:19 Forfatter #41315 Skrevet lørdag kl. 11:19 -Hun blir liggende innoverlent og vrir opp skiene... Og med dette bildet fra alpinkommentatoren erklæres vintersportssesongen for åpnet, mens jeg nynner på et nytt vers av enerbærbusken. Så gjør vi så når vi vrir opp vår ski...
Daria Skrevet lørdag kl. 19:31 Forfatter #41316 Skrevet lørdag kl. 19:31 Ung mann i fløyelsnikkers slafset i seg en kebab på Frognertrikken - og klokka var bare 21. Hvordan kvelden hans så ut videre er ukjent... Selv var jeg på vei hjem etter andre teaterlørdag på rad - og denne inkluderte også mat (og tilhørende skravling). Først Jon Fosse, så sataykylling og sjokoladefondant. Enhver aktivitet i morgen vil være en overraskende bonus...
Daria Skrevet søndag kl. 08:40 Forfatter #41317 Skrevet søndag kl. 08:40 Jeg syntes jeg sto opp relativt tidig, men husets analoge klokker er uenige...
Daria Skrevet søndag kl. 13:06 Forfatter #41318 Skrevet søndag kl. 13:06 (endret) Jeg søkte på en ny svensk 70-tallsfeministforfatter og et av treffene, en norsk kvinneantologi fra 1975, så litt kjent ut. Litt senere på dagen streifet blikket antologiavdelingen øverst i egen hylle, og heisann, hva har vi her...? *full oversikt * Endret søndag kl. 13:06 av Daria
Daria Skrevet søndag kl. 18:56 Forfatter #41319 Skrevet søndag kl. 18:56 I dag har jeg ikke vært ute - det tror jeg sist skjedde i juli... Vanligvis melder det seg et behov for litt luft og bevegelse, rundt kvartalet om ikke annet, men i dag har det ikke vært antydning. Kjøkkenet har vært utflukt nok... Til gjengjeld har det gått et anseelig antall boksider i tre bøker og snart tre liter te...
Roadrunner Skrevet søndag kl. 19:46 #41320 Skrevet søndag kl. 19:46 Jeg har lufta bein og hode for oss begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå