Daria Skrevet 19. oktober 2025 Forfatter #41281 Skrevet 19. oktober 2025 En bok til fullført, en kanne te til tømt - og jeg har begynt på en ny bok og benyttet meg av "20% på all te"-tilbudet til Black Cat (inkludert årets første julete). Dessuten dagens store mål og selvtilfredshet - ellospakke med nye vinterstøvler er hentet
Sauen Shaun Skrevet 19. oktober 2025 #41282 Skrevet 19. oktober 2025 Daria skrev (19 timer siden): Det verste var at jeg trodde ikke det var naboen, men at det var noen i mer umiddelbar nærhet, og den delen av det var helt naturlig og selvfølgelig - sannsynligvis halehenget av en komplisert drøm Daria skrev (29 minutter siden): En bok til fullført, en kanne te til tømt - og jeg har begynt på en ny bok og benyttet meg av "20% på all te"-tilbudet til Black Cat (inkludert årets første julete). Dessuten dagens store mål og selvtilfredshet - ellospakke med nye vinterstøvler er hentet Nye vinterstøvler? Kan man få en link? *trenger nye vintersko*
Daria Skrevet 19. oktober 2025 Forfatter #41283 Skrevet 19. oktober 2025 Vintetstøvler Ikke-svart var et viktig kriterium - de er erstatning for et rødt par jeg slet ut i fjor...
Sauen Shaun Skrevet 19. oktober 2025 #41284 Skrevet 19. oktober 2025 Daria skrev (5 timer siden): Vintetstøvler Ikke-svart var et viktig kriterium - de er erstatning for et rødt par jeg slet ut i fjor... De var fine
Daria Skrevet 20. oktober 2025 Forfatter #41285 Skrevet 20. oktober 2025 Etter de siste ukers nettshopping føler jeg for å påpeke at jeg har selvkontroll og motstandskraft - den gamle emaljekjelen i perfekt størrelse, med lokk, trehåndtak og 70-tallsmønster står fortsatt på Fretex...
Dallandra Skrevet 20. oktober 2025 #41286 Skrevet 20. oktober 2025 Fine sko! Jeg har handlet bukser og skjørt og topper i inn- og utland i det siste og bør praktisere shoppestopp.
Daria Skrevet 20. oktober 2025 Forfatter #41287 Skrevet 20. oktober 2025 Psykologen min synes jeg er så opptatt av hva jeg bør - men hva vil du? Det er mulig det ikke primært er klesshopping han sikter til, dog...
Roadrunner Skrevet 20. oktober 2025 #41288 Skrevet 20. oktober 2025 Daria skrev (22 minutter siden): Psykologen min synes jeg er så opptatt av hva jeg bør - men hva vil du? Det er mulig det ikke primært er klesshopping han sikter til, dog... Men da kan du fortelle han neste gang at du har lært At du nå i større grad klarer å fokusere på hva du vil, og ikke bare hva du bør... #girlmath
Daria Skrevet 20. oktober 2025 Forfatter #41289 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg er ikke overbevist om at han kjøper den (no pun intended)
Daria Skrevet 21. oktober 2025 Forfatter #41290 Skrevet 21. oktober 2025 En skjære landet på balkongrekkverket, plukket (og tråkket) i alle lyngplantene og fløy videre. Det samme skjedde i går. Jeg er usikker på om jeg har fått gartner eller har havnet på lista over foringssteder...
Daria Skrevet 21. oktober 2025 Forfatter #41291 Skrevet 21. oktober 2025 Bergogdalbane-formen legger inn noen looper for tiden... Teatertriumfen lørdag ble som forventet fulgt av en dagen-derpå-søndag, mens gårsdagen føltes som å være på stigende kurs. Helt til det nærmet seg leggetid og jeg uventet ble truffet av det heftigste svimmelanfallet på lange tider, av det slaget hvor det er utfordrende å stå oppreist (og som jeg frykter å bli truffet av ute...). Det roet seg litt over natten, så jeg kom meg til fysio (og hjem igjen, et mål som ikke skal undervurderes...), men det var en økt av det slaget hvor jeg bruker mer tid i garderoben enn i treningssalen. Hvordan morgendagen blir? Fåglarna vet...
Daria Skrevet 21. oktober 2025 Forfatter #41292 Skrevet 21. oktober 2025 Daria skrev (På 17.10.2025 den 14.38): 17.10: Åtte lest, to kjøpt. Tittelens Diva i Daisy Goodwins biografiske roman er operadivaen Maria Callas. Kjent for sine legendariske rolletolkninger og store stemme, men også for sin divaoppførsel og sitt forhold til Aristoteles Onassis, som dumpet henne til fordel for Jacqueline Kennedy. Boka begynner der, for så å gå tilbake til store og viktige øyeblikk i karriere og privativ. Fordi synsvinkelen ligger hos henne, ligger også i stor grad leserens sympati hos henne - om ikke alt hun gjør er like lett å forsvare, får man en forståelse av hvorfor. Drama, glamour, intriger og store følelser - det blir jo underholdende lesning av det. Goodwin skriver i en note foran i boka at hun har tatt seg noen kunstneriske friheter, først og fremst med datoer, men jeg kjenner ikke Callas' liv godt nok til å vite hva og hvor. Det er jo uunngåelig en biografi på leselisten i min nære framtid... 19.10: Ti lest, to kjøpt. Skjønnlitterære selvmord av psykolog Eivind Normann-Eide er selvmordet sett gjennom et skjønnlitterært prisme. Med utgangspunkt i et knippe relativt kjente romaner ser Normann-Eide på ulike typer selvmord, årsaker, tegn, følelser og bakgrunn - og hva som kan gjøres. Hvorfor hoppet Anna Karenina foran toget, mens Paasilinnas kollektve selvmordere ombestemte seg? Som så ofte er det en fordel, men ikke en nødvendighet, å ha lest bøkene som omtales. Selv om jeg rakk å fylle 45 før jeg lste den, har jeg vel sjelden vært mer i målgruppen for en bok enn Erlend Kaasas novellesamling (44), hvor alle hovedpersonene er nettopp 44 år gamle. De står ved veiskiller - eller burde kanskje gjøre det - mer eller mindre frivillig, enten de er etablerte i et mer eller mindre vellykket A4-liv er fortsatt bor hjemme på gutterommet. Sistnevnte er utgangspunktet for en av de tristene, men også egentlig fineste historiene - det ligger tross alt et skimmer av håp rundt den.
Daria Skrevet 22. oktober 2025 Forfatter #41293 Skrevet 22. oktober 2025 Dagens feminist-nytt: Japan har fått sin første kvinnelige statsminister. Dagens fottøy: Gummistøvler Rosemønstrede... Dagens frustrasjon: Stengte og sperrede fortau hvert eneste kvartal (og gjerne på begge sider) mellom busstoppet og psykologkontoret. Særlig festlig når man går av bussen og fortauet er stengt i begge retninger... Dagens formasjonsendring: Kombinasjonen av at rogalendingens nye og mindre kontor føles lunere og mer uformelt, at den nye soafen er bedre å sitte i og at jeg er skoløs, gjør det mye mer naturlig å trekke beina litt opp og sitte litt skjevt heller en å sitte pent med rett rygg og beina i gulvet. En par uker til og jeg sitter sammenkrøllet i sofahjørnet (hvilket jeg egentlig ikke tror er en god terapstilling...). Dagens for tidlige: Montering av juletær var i gang da jeg gikk over Tjuvholmen - det er jo en måned for tidlig Dagens fristelse: Twist på tilbud hos Oda. Jeg får dem ikke før i morgen, da - trening i delayed gratification Dages forbokstav: F - for fritidsproblemer...
Roadrunner Skrevet 22. oktober 2025 #41294 Skrevet 22. oktober 2025 Daria skrev (30 minutter siden): Dagens feminist-nytt: Japan har fått sin første kvinnelige statsminister. Dagens fottøy: Gummistøvler Rosemønstrede... Dagens frustrasjon: Stengte og sperrede fortau hvert eneste kvartal (og gjerne på begge sider) mellom busstoppet og psykologkontoret. Særlig festlig når man går av bussen og fortauet er stengt i begge retninger... Dagens formasjonsendring: Kombinasjonen av at rogalendingens nye og mindre kontor føles lunere og mer uformelt, at den nye soafen er bedre å sitte i og at jeg er skoløs, gjør det mye mer naturlig å trekke beina litt opp og sitte litt skjevt heller en å sitte pent med rett rygg og beina i gulvet. En par uker til og jeg sitter sammenkrøllet i sofahjørnet (hvilket jeg egentlig ikke tror er en god terapstilling...). Dagens for tidlige: Montering av juletær var i gang da jeg gikk over Tjuvholmen - det er jo en måned for tidlig Dagens fristelse: Twist på tilbud hos Oda. Jeg får dem ikke før i morgen, da - trening i delayed gratification Dages forbokstav: F - for fritidsproblemer... Dagens reaksjon:
Daria Skrevet 22. oktober 2025 Forfatter #41295 Skrevet 22. oktober 2025 Jeg kan legge til dagens fugl - det kom en kjøttmeis (potensielt en av de som var innom i går også) og plukket litt i lyngen...
Daria Skrevet 22. oktober 2025 Forfatter #41296 Skrevet 22. oktober 2025 Det er den tiden på året hvor jeg snakker strengt til meg selv om at det faktisk ikke er akseptabelt å bruke over 1000 kroner på en julekalender - selv om den inneholder både te og kjeks og kommer fra Fortnum & Mason...
Skravla Skrevet 23. oktober 2025 #41297 Skrevet 23. oktober 2025 Daria skrev (9 timer siden): Det er den tiden på året hvor jeg snakker strengt til meg selv om at det faktisk ikke er akseptabelt å bruke over 1000 kroner på en julekalender - selv om den inneholder både te og kjeks og kommer fra Fortnum & Mason... Om det ikke er akseptabelt så stikker jeg ut av her. Min var nok noe over det...... *host* minst det dobbelte.... *kremt*
Daria Skrevet 23. oktober 2025 Forfatter #41298 Skrevet 23. oktober 2025 Mine regler gjelder bare for meg - og først og fremst når det passer meg å følge dem..
Daria Skrevet 23. oktober 2025 Forfatter #41299 Skrevet 23. oktober 2025 Jeg har ingen anelse om hvordan algoritmene til YouTube funker eller hvorfor de trodde at det jeg trengte på en dårlig dag var å høre Billy Joel og Boyz II Men synge en gammel slager a cappella sammen, men jeg har jo fått verre forslag...
Daria Skrevet 24. oktober 2025 Forfatter #41300 Skrevet 24. oktober 2025 Og alt dette i god tid før klokka 10...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå