Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Armand Duplantis tar stavgullet med ny verdensrekord på 6.30. Sølvinner Karadis har en personlig rekord på 6.08 (og gjorde en heltemodig innsats for å heve den i dag). Overlegen er ikke helt dekkende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postens pakkeapp oppgir pakkens mål, PostNord oppgir pakkens volum. Jeg vet hva jeg synes er mest nyttig når jeg skal finne ut hvilken sekk den passer i... 

Skrevet (endret)

:hallo:

Dagen startet (min dag - den hadde nok startet for et par timer siden for de fleste andre...) med så mye sirener er at jeg begynte å lure på hva som hadde skjedd. Svaret viste seg å være politiøvelse i nabolaget...

Tema for dagen er klesvask, te og friidrett (med varierende grad av aktiv innsats) - og hvis jeg føler utferdstrangen presse på, ligger det en pakke i en pakkeboks i nærheten. Der har den ligget siden mandag kveld, og PostNord maser daglig (og inneholder to lakner - det er ikke spennende nok til at jeg kjenner motivasjonen være påtrengende :ler: ).  

Endret av Daria
Skrevet

Spyd vinnes av mannen som tok OL-gull i London i 2012 - og ikke har vunnet noen store mesterskap siden.Tålmodighet er en dyd...

Skrevet

Jeg holdt meg med litt ekstra innsats (og et velplassert håndtak) på beina også i garderoben hos fysio, oppdaget i tide at morgendagens planer ikke var kompatible med morgendagens løperinvasjon (det er den dagen halve Oslo løper utenfor hos meg...) og fikk endret dem. Dessuten tråkket jeg nesten ned en tenåring på trikken (når hun ikke gadd å flytte seg...) og oppdaget igjen at ergometersykkelen, til tross for at den er analog, uavansert og programløs, kan legge inn motbakker når jeg minst aner det (det kjennes hvertfall sånn ut...). Kort sagt - effektiv morgen :ler:

Skrevet

Warholm uten medalje :overrasket: Det er jo en stund siden sist...

Skrevet

Det mest plagsomme med maraton er ikke løperne, men de delene av publikum som må hyle i fistel hver gang de ser en løper...

Skrevet

Jeg er glad for å slippe løperne, men det er kjipt at det meste av kollektivtrafikken blir forstyrret av dem. 

Skrevet

Ingen skal ha noe ærend eller noe liv i Oslo sentrum i dag, her er det kun løping som gjelder. Med mindre du har tilgang til en t-bane - det var visst ikke tilfeldig fra Ruters side at Majorstuen åpner igjen i dag. (Så når jeg skal til fysio på tirsdag er alle t-banens passasjerer borte fra trikken - og rettingen av sandproblemet endelig ferdig og 10-minuttersrutene tilbake. Oh happy day...).

Skrevet
Daria skrev (6 minutter siden):

Ingen skal ha noe ærend eller noe liv i Oslo sentrum i dag, her er det kun løping som gjelder. Med mindre du har tilgang til en t-bane - det var visst ikke tilfeldig fra Ruters side at Majorstuen åpner igjen i dag. (Så når jeg skal til fysio på tirsdag er alle t-banens passasjerer borte fra trikken - og rettingen av sandproblemet endelig ferdig og 10-minuttersrutene tilbake. Oh happy day...).

Alle planer om å dra ut i helgen er avlyst. Her er det hjemmeliv som gjelder. Om jeg skulle få noe desperate ønsker om noe fra matbutikken så kan jeg muligens overtale meg selv til å ta turen. Men både kjeks og sjokolade finnes i hus - i tillegg til alle matvarer som er nødvendige. 

Skrevet

Jeg har planer om en tur på Kiwi (bill.mrk trenger brød, har lyst på smågodt) - en tur ut må jeg jo i løpet av dagen (og helst før regnværet kommer for alvor - selv om det allerede er adskillig nærmere enn yr skal ha det til :regn: ). Jeg skal bare få unna frokost og påkledning og sånne bagateller først...

Skrevet

Regnet her er så nærme at det faktisk lander på verandaen min..... :regn:

Jeg manglet brød i går, men kjøpte på vei hjem i går. Jeg har absolutt alt jeg trenger helt uavhengig av hva hjernen min påstår. :ler:

Skrevet

Trenger, "trenger" - ikke minst trenger jeg motivasjon for å komme meg ut :ler:

Skrevet

Det er litt fascinerende å se folk vandre rett fordi sperrene og inn i løypa, tilsynelatende uten å legge merke til og/eller bry seg om det som skjer rundt dem (og nytt punkt på irritasjonslista: det ene menneske som klapper hardt og høyt og fullstendig i hytt og pine og har gjort det kontinuerlig de siste 15 minuttene).

Jeg har brød, jeg har smågodt, jeg har druer og nøkkelost og middag fra datodisken, og det var ikke en regndråpe involvert. Nå trenger (i alle ordets betydninger) jeg te...

Skrevet

Det begynner å julenisse-takter over skjegget til Leif Olav Alnes. Jeg likte kommentaren hans om skaden til Karsten Warholm - han trodde ikke amputasjon ville bli nødvendig... :fnise:

Jeg har te :opplyser: Duke of Canterbury :kaffekopp:

Skrevet

-De har McGyver på siste etappe - det er jo ikke tidenes ankermann.

Jeg som trodde McGyver kunne alt...? :fnise: Men tydeligvis ikke - USA ryker ut i forsøket på stafett er jo et kjempeskrell.

Skrevet

Da jeg skrudde på tven for å tilbringe kvelden med et sammendrag av Last Night of the Proms, var jeg ikke helt forberedt på Bohemian Rhapsody...

Skrevet

Tubaisten har en papegøye (plysj-varianten) på skulderen. Fordi the Proms... 🦜

Skrevet

Opp fra utringning av sin flagg-inspirerte kjole hentet sopranen opp en partyfløyte for en Rule Britannia-salutt. :fnise:

-What else has she got tucked down there...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...