Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til trenger man en dobbel dose årgangs-Take That (dessuten elsker jeg at mobilen foreslår at ordet dobbel skal følges av antkvariatfristelse. Den er ivrig på å lære og huske nye ord :fnise: )

-Any volunteers...? :ler:

Skrevet
Daria skrev (På 22.7.2025 den 22.12):

..

Vardane av Matin Baldysz foregår i et udefinert gamle dager med stølsjenter og danskeprest, i en udefnert liten bygd mellom fjell og fjord (hvilket umiddebart sender tankene til vestlandet, ikke minst siden boka er skrevet på nynorsk). Ei ung seterjente har vært borte i fjellet i et år etter et drap, men viser seg å være i live og vil snakke med presten. Einstøingen Reidar skal være prestens guide i fjellheimen, men det er ikke bare naturens krefter de må bryne seg på, det overnaturlige vil også ha et ord med i laget og det blir mørkt på mange vis. Baldysz er definitivt ingen feelgood-forfatter (jeg leste en roman av ham i fjor sommer også), men han er god på å antyde og si ting mellom linjene og suger meg inn i fortellingen.

Lest. Ble som deg sugd inn. Har mange spørsmål, som alltid når ting ikke blir sagt rett ut så må det jo tolkes litt, og jeg kommer nok til å tygge en stund. For har jeg tolket riktig? 

Skal ta tog og buss for tog senere i dag, så kan hende enkelte deler må gjenleses. 

Skrevet
Dallandra skrev (3 timer siden):

For har jeg tolket riktig? 

Og ikke minst - finnes det én riktig tolkning...? 

Skrevet

Nå er jeg helt klar for at ferien skal være over - det ble plutselig veldig merkbart da varme-apatien lettet... Jeg vil ha tilbake rutiner og avtaler og trening og samtaler (trenger virkelig rogalendingen fem uker ferie...? Jeg er ikke sint, bare litt utålmodig :fnise:) Vestlendingen snakket en gang i forbindelse med at han hadde en litt lang fraværsperiode om terapi som støttehjul, og at jeg måtte regne med litt knall og fall når jeg måtte klare meg uten en stund. Ikke helt de franske alper, men dog... 🚲

• Hjerte 1
Skrevet

Ove var också död, och det var eftersom Aagny hade råkat döda honom.

Shit happens... :vetikke: (fra Stacken; Annika Norlin).

• Hjerte 1
Skrevet
Daria skrev (3 timer siden):

Og ikke minst - finnes det én riktig tolkning...? 

Aldri. 

Jeg hadde en liten avtale og et kjapt ærend da jeg ankom hovedstaden klokka ti, og først nå sitter jeg på toget hjemover. Altså??? Jeg klager (nesten) ikke, for da jeg ikke rakk det toget jeg hadde siktet meg inn på, så fikk jeg nesten en time ekstra til rådighet. Den holdt til både mat og innkjøp av bøker og magasiner på ymse språk. 

Gleder meg til å komme hjem, for den timen burde også hatt tid til et toalettbesøk. Det tenkte jeg ikke på før det var for sent. 

Skrevet

Godt utnyttet tid - man trenger jo alltid mer lesestoff :nikke: (men har de ikke do på toget?)

Skrevet

Stengt. 

Og nå buss for tog. 

Skrevet

Så mye nytt lesestoff og jeg prioriterer lydbok og strikk. 

Skrevet

Det må jo også gjøres... :fnise:

Skrevet (endret)

En liten kveldstur til pakkeboksene for å hente et nytt tilskudd til kjøkkenet - en mini-skillet (jernpanne med høy kant). Jeg kjøpte en i middag-størrelse i høst og har brukt den mye - dette er dessert-varianten. Det er mulig at denne oppskriften bidro til avgjørelsen... :plystre:

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...