Daria Skrevet 19. juli Forfatter #40961 Skrevet 19. juli Kveldens navn: Knaak. Sist sett som onomatopoetikon i Pondus... Kommentatoren er nesten like barnslig som meg og snakker om knak og brak i Basel...
Daria Skrevet 19. juli Forfatter #40962 Skrevet 19. juli Daria skrev (2 timer siden): Rødt kort for lugging. Den er sjelden. Når det skjer etter drøyt ti minutter i en EM-kvartfinale og i tillegg forårsaker straffe, som det scores på, er jo kveldens snakkis et faktum... Og likevel - etter 80 ordinære minutter og 2x15 min overtid med en spiller mindre, slår Tyskland ut Frankrike på straffer. Det er den gamle klassikeren om at fotball er 22 menn - eller kvinner - jager en ball i 90 minutter (evnt 120) og så vinner Tyskland...
Daria Skrevet 20. juli Forfatter #40963 Skrevet 20. juli (endret) En bonus ved å ha en så dårlig natt at man kaster inn håndkleet og kapitulerer før 6.30, er te og frokost på balkongen til fuglekvitter og den mest behagelige temperaturen på en uke... Endret 20. juli av Daria
Daria Skrevet 20. juli Forfatter #40964 Skrevet 20. juli Søndag, kl 09.17 - på bussen på vei til biblioteket...
Daria Skrevet 20. juli Forfatter #40965 Skrevet 20. juli 09.47 - på bussen hjem. En levert, fire reserveringer (to romaner, to psykologibøker) hentet. Det er allerde en effektiv dag
Daria Skrevet 20. juli Forfatter #40966 Skrevet 20. juli Meditasjonsøkten min ble forstyrret av salutt fra festningen, fulgt av fornærmede måker (som aldri lider i stillhet) og akutt forvirring - hvorfor klokka ett? De salutterer da alltid klokka 12? Svaret var som vanlig bare wt googlesøk unna - på søndager er det klokka 13 som gjelder. Det tar seg jo ikke ut å skyte med kanon i kirketiden... Da lærte jeg noe nytt i dag også - og hurra for krompen 👑
Daria Skrevet 20. juli Forfatter #40967 Skrevet 20. juli Jeg ble plutselig så trøtt at jeg gikk og la meg - og sovnet, det skjer ikke ofte på dagtid 20 minutter powernap og en is, da burde jeg holde til målgang. For øvrig er gelatoboksen min tom, jeg vurderer å bruke det som motivasjon for en kveldstur...
Daria Skrevet 20. juli Forfatter #40968 Skrevet 20. juli Det er kaffebønner i teen min Det er tiramisu-rooibos, så sånn sett vil ikke et hint av kaffe være helt malplassert, men det får da være måte på...
Daria Skrevet 20. juli Forfatter #40969 Skrevet 20. juli En mann bærende på tre sekker med pant gikk inn på Bunnpris under ti minutter før stengetid søndag kveld. Den ansatte på kveldsvakt er sikkert lykkelig...
Roadrunner Skrevet 21. juli #40970 Skrevet 21. juli Daria skrev (10 timer siden): En mann bærende på tre sekker med pant gikk inn på Bunnpris under ti minutter før stengetid søndag kveld. Den ansatte på kveldsvakt er sikkert lykkelig... Det der er bare SÅ dårlig gjort! Hva med å ha LITT tanke for omgivelsene og de som har vært på jobb til sene kvelden? Neida, meg og mitt er viktigere...
Sauen Shaun Skrevet 21. juli #40971 Skrevet 21. juli Her satte vi igjen en pose med pant på hotellrommet i går. Det ble mange flasker med drikke i varmen. Håper de ansatte samler pantepenger til en god middag når høysesongen er over (jeg vil tro det var mye pant igjen på rommene de siste dagene). Det hadde de fortjent. Hatten av for de som vasker rom og rer senger i 30 graders varme…
Daria Skrevet 21. juli Forfatter #40972 Skrevet 21. juli Det går litt mer vann enn normalt om dagen og burde sikkert gå enda mer - når jeg henter meg et glass (jeg prøver å huske å ha en mugge, gjerne med litt urter, sitrusskiver eller annen smakstilsetning i kjøleskapet) blir det som regel fort tomt, uten at jeg egentlig merker det. Rolig start på dagen (hvilket vil si at jeg ligger på sjeselongen i morgenkåpe og så langt har spist et eple og opppdatert meg i alle sosiale medier - og definitivt sto opp senere enn i går...) - kroppen melder at det nok vil fortsette sånn. I går var jeg både på biblioteket og bakte - bøkene må jo lesrs og kaken (formkake med sitron og pistasj) spises også...
Daria Skrevet 21. juli Forfatter #40973 Skrevet 21. juli Jeg så på tv-oversikten at danskene sender den gamle serien Nikolai og Julie - og det slår meg umiddelbart at den hadde vel en kjenningsmelodi som ble en stor hit...? Internettet har som vanlig svar... Jeg tror for øvrig ikke jeg faktisk så på serien
Daria Skrevet 22. juli Forfatter #40974 Skrevet 22. juli (endret) Regnet kom og lykken var stor Det var ikke så mye eller så lenge, men det var nok til å gjøre noe med både luft og temperatur, så lenge det varer... Jeg har ryddet i gamle minner/rot i dag og kastet gamle billetter, brosjyrer og liknende memorobilia (fordi jeg egentlig kke trenger kinobilletter fra 2006 eller utstillingspårogrammet fra Göteborgs kunstmuseum 2015...), og mimret over gamle postkort fra tre tiår - som absolutt er verneverdige. Ikke minst det som var enda eldre - adressert til meg og søster, med hilsen fra morfar på jobbtur i Tyskland. Det sto ikke årstall, men adressen tilsier senest 1985... Dessuten fant jeg takkekort som tyder på at jeg var mye flinkere til å sende barselpresanger før - det mistet vel nyhetens interesse etter hvert... Det jeg ikke har gjort i dag er å trene - det var så varmt at både viljestyrke og pliktfølelse kastet innhåndkleet... Det ble en litt lang ettermiddagstur i stedet; om den ikke gikk hverken så raskt eller i ulendt terreng, var den i det minste lang nok til at jeg ble sliten. Dessuten fikk jeg lest under magnoliatreet og fylt opp islageret underveis (mango. Jeg vil sannsynligvis komme tilbake til dette i morgen). Endret 22. juli av Daria
Daria Skrevet 22. juli Forfatter #40975 Skrevet 22. juli (endret) Daria skrev (På 19.7.2025 den 14.32): 18.07: Seks lest, en kjøpt. Roy Moxhams Tea : Addiction, explotation and empire er en ganske kort bok om britisksentret tehistorie, med hovedvekt på framveksten av plantasjene i India og Sri Lanka. Første og siste kapittel er dessuten viet Moxhams erfaringer som tedyrker i Afrika, uten at dette nevnes overhodet i de øvrige kapitlene. Det gjør boka til en litt usammenhengende hybrid, med litt for lite av alt og en pussig brå avslutning. 22.07: Åtte lest, en kjøpt Henry James' The Bostonians ble utgitt første gang på 1880-tallet og en er kvinnesakssatire med svært diskret antydninger om lesbiskhet, intet mindre. Unge, vakre og talentfulle Verena trekkes mellom å vie sitt liv til saken og sin nære venninne Olive og kjærligheten som flere mer eller mindre passende menn gjerne vil tilby henne. Det er underholdende (kanskje på litt andre måter nå enn det var da), men litt tunglest - James var ikke en mann som nøyde seg med to ord om han kunne bruke fem, og vi snakker tross alt 400 sider 1800-tallsengelsk. Første gang jeg støter på en henvosning til borgerkrigen og skillet mellom nord og sør som en helt naturlig tilstedeværelse stusser jeg - før jeg innser at historien faktisk foregår bare et drøyt tiår etter at krigen var over... Vardane av Matin Baldysz foregår i et udefinert gamle dager med stølsjenter og danskeprest, i en udefnert liten bygd mellom fjell og fjord (hvilket umiddebart sender tankene til vestlandet, ikke minst siden boka er skrevet på nynorsk). Ei ung seterjente har vært borte i fjellet i et år etter et drap, men viser seg å være i live og vil snakke med presten. Einstøingen Reidar skal være prestens guide i fjellheimen, men det er ikke bare naturens krefter de må bryne seg på, det overnaturlige vil også ha et ord med i laget og det blir mørkt på mange vis. Baldysz er definitivt ingen feelgood-forfatter (jeg leste en roman av ham i fjor sommer også), men han er god på å antyde og si ting mellom linjene og suger meg inn i fortellingen. Endret 22. juli av Daria
Daria Skrevet 23. juli Forfatter #40977 Skrevet 23. juli Det synes jeg du burde Den er dessuten tynn - jeg leste den på en time. Dagen har inneholdt to lesebenker og to blomsterbutikker, hvilket resulterte i tre leste noveller og en begonia (jeg skulle egentlig ha balkongblomster, men man må se litt stort på det...) Nå: 🚲
Daria Skrevet 23. juli Forfatter #40978 Skrevet 23. juli Mangoisen er god, men litt kjedelig - den kunne trengt litt frukt, saus eller noe som ga litt mer tekstur og smak.
Sauen Shaun Skrevet 23. juli #40979 Skrevet 23. juli Begonia er fine de. Her venter man på at en georgine skal sprette ut. Jeg trodde jeg hadde fått en knoll til gule georgier, men den knoppen som holder på å åpne seg er rød…
Daria Skrevet 23. juli Forfatter #40980 Skrevet 23. juli Det er jo en variant som er gul med røde kanter, det er ikke den du har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå