Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det noen innlegg å lese seg opp på :vinke:

Fikk sett litt TdF i går, men ellers har det blitt heller skralt i det siste gitt... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gårsdagens etappe var jo av de mer spennende - det er ikle hver dag jeg sitter klistret med fullt fokus på skjermen de siste 12 kilometrene.

Skrevet

Søren Werenskiold er ute av Touren, det var jo ikke en del av planen... Men jeg er helt for at de bryter når de faktisk er skadet heller enn å presse seg, det er fort mer idiotisk enn heroisk. 🚲

Skrevet

-Det bugter sig - i bakke, dal, sku' jeg lige si...

Assosiasjonshjernen fulgte selvfølgelig kommentatoren på den lille avstikkeren inn i den danske nasjonalsangen - selv om det må sies at koblingen mellom danske bakker og franske fjell ikke er den mest nærliggende :fnise: 🇩🇰

Skrevet (endret)

På min lille kveldstur til pakkeboksene (syutstyr for å gjøre et par vesker mer brukervennlige og noen rosa klesplagg jeg ikke trenger) traff jeg en eldre herre, elegant antrukket og bærende på en blomkål. As one do. Da jeg så meg selv i speilet i heisen på hjemtur (etter en omvei via min lokale grønnsakshandler) med en stor sitronmelisse veltende ut av sekken, innså jeg at han var jo ikke alene om å lufte grøntfor... :fnise:

Den egentlige grunnen til omveien var at jeg mente å huske å ha sett mint-is i fryseren der - og jeg hadde rett :nigo: I det hele tatt hadde de et imponerende og fristende utvalg italiensk gelato - men til 110 kroner for literen bør den være god...

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (18 minutter siden):

På min lille kveldstur til pakkeboksene (syutstyr for å gjøre et par vesker mer brukervennlige og noen rosa klesplagg jeg ikke trenger) traff jeg en eldre herre, elegant antrukket og bærende på en blomkål. As one do. Da jeg så meg selv i speilet i heisen på hjemtur (etter en omvei via min lokale grønnsakshandler) med en stor sitronmelisse veltende ut av sekken, innså jeg at han var jo ikke alene om å lufte grøntfor... :fnise:

Den egentlige grunnen til omveien var at jeg mente å huske å ha sett mint-is i fryseren der - og jeg hadde rett :nigo: I det hele tatt hadde de et imponerende og fristende utvalg italiensk gelato - men til 110 kroner for literen bør den være god...

Ååååå, minner meg på at jeg fikk verdens beste jordbæris i Italia :wow:  Den var ikke spesielt billig, men saft suse så god! :nigo:

Skrevet

Italienerne kan is... :sikle:

Skrevet

Oppussingsinspirasjon - ikke minst det badet (flytting kan bli nødvendig...). Dessuten trenger jeg jo en neglisjé med pelskrage...

Skrevet

Ettermiddagsplaner og feriesøvnen har gjort sitt inntog (godt hjulpet av styrtregn i 3.30-tiden) - ting tyder på at jeg gjør som TdF-rytterne og tar en hviledag (at de sikkert trener på hviledagen er irrelevant i denne sammenhengen...).

Skrevet

Hviledag høres fornuftig ut :opplyser:

Skrevet

Jeg er fortsatt i morgenkåpe og har ikke kommet meg ut på kjøkkenet for å lage frokost ennå (men sulten vil snart tvinge meg opp fra sjeselongen), så det har startet lovende :ler:

Skrevet
Daria skrev (På 14.7.2025 den 19.42):

I dag: Ung mann med pinneis i hånda og stor basilikumplante i armkroken... :fnise:

Også hyppig observert for tiden, i takt med at temperaturen stiger og plaggene forsvinner: Tatoveringer. Så mange, og så stygge, og ikke minst så lite gjennomtenkte og uten helhet. Folk går jo rundt og ser ut som en drodleblokk, med masse småtatoveringer strødd utover - først og fremst ser det rotete ut...

• Liker 1
Skrevet

Plan for dagen var egentlig butikken, men så oppdaget jeg at hvis jeg hev meg rundt før frokost, kunne jeg få Meny på kveldsbesøk og heller ha fullt fokus på utelesing. Man vet da å prioritere - og i tillegg se en åpning for reker, is og å slippe å  måtte velge mellom jordbær og vannmelon...

Nå tar regnet seg opp - jeg fikk en liten skur da jeg var ute, men gikk tydeligvis hjem akkurat i tide :regn:

Skrevet
Daria skrev (På 14.7.2025 den 19.42):

Man klager jo ikke... :sikle: Det er også mulig man må teste flere varianter etter hvert, varmen skal jo holde seg... :dobbelis:

Skrevet
Daria skrev (27 minutter siden):

Man klager jo ikke... :sikle: Det er også mulig man må teste flere varianter etter hvert, varmen skal jo holde seg... :dobbelis:

Jeg ramlet på en boks Inspira is i går... Langt i fra gratis, men skylder på at jeg får besøk i morgen, og må ha dessert :sjenert:

Skrevet

Kjekt å ha noe(n) å skylde på - her handler det kun om egne lyster... :ler:

-Det begynner å ligne et liv, dette her! Christian Paasche har tro på dagens brudd, med Jonas Abrahamsen i spissen. 🚲

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

-Det begynner å ligne et liv, dette her! Christian Paasche har tro på dagens brudd, med Jonas Abrahamsen i spissen. 🚲

Det holdt helt inn! :juhu::danser:Etappeseier til Jonas Abrahamsen - mannen som brakk kragebeinet for noen uker siden! :dåne:Første TdF-seier for Uno-X, dessuten :flagg:

Jeg satt tilsynelatende helt i ro på sofaen de siste kilometerne, men pulsen fortalte en helt annen historie :fnise:

Skrevet

Det har visst vært ett og annet strømbrudd også - og en stengt tunnel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...